Bilder: Kawasaki ZZR1400 vs. diverse bilar

Det var väl inte otippat. Men kan man inte gilla trimmade bilar för att man råkat ta ett A kort?
 
Det var väl inte otippat. Men kan man inte gilla trimmade bilar för att man råkat ta ett A kort?
Det klart man kan gilla bilar också, har inte sagt eller hävdat något annat.
Har ju en själv också :tungan

Testet visar ganska väl vad som krävs för att piska en snabb hoj. Kan inte en 950 hästar twin turbo Viper hänga med så har jag svårt att tro på alla med 300-500 hästars bilar när de skryter om att de piskat hojar.
 
Det klart man kan gilla bilar också, har inte sagt eller hävdat något annat.
Har ju en själv också :tungan

Testet visar ganska väl vad som krävs för att piska en snabb hoj. Kan inte en 950 hästar twin turbo Viper hänga med så har jag svårt att tro på alla med 300-500 hästars bilar när de skryter om att de piskat hojar.

Klart de kan skryta när de piskar sådana som mig med Mercor med kompressor och över 500 hästar.

Fast då hade jag packboxar, fruntimmret bakom och hela 85 vilda hästar på hojen... Nästa år... Då djävlar...

;)

Skämt åsido... Att en 500-hästars bil skulle ha nåt att hämta upp till 200 mot literhojar och Hayabusa-zx14-K1300s-klassen är mest hittepå från bilägare.
 
Kul test! Men de flesta motorvägsrace går från mellan 140-200 och uppåt. Då hade nog Kawan fått det tufft mot samtliga bilar.
 
Kul test! Men de flesta motorvägsrace går från mellan 140-200 och uppåt. Då hade nog Kawan fått det tufft mot samtliga bilar.
Testet är 60-120 mph, dvs 96 km/h till 193 km/h.
Tror inte någon av bilarna, med undantaget för Viper, skulle ha mycket att hämta upp till 250 km/h.
 
Testet är 60-120 mph, dvs 96 km/h till 193 km/h.
Tror inte någon av bilarna, med undantaget för Viper, skulle ha mycket att hämta upp till 250 km/h.

Det är tråkigt att det ska va så. En ZZR 1400 känns ju inte så speciellt snabb och det ska till en skaplig bil innan man ska bli imponerad = dyrt.

700hk är nog ganska lagom i en gatbil, under det känns det lite mesigt.
 
Läs nya automotorsport den finns i butik nu.Där gör königgsegg ccx 0-200 9,8 sec 0-100 3,9 porsche Rut-Rt 12f med 685 hk 880 vrid 0-200 10 s GSXR 1000 k8 0-200 7,5 sec busan 0-200 7,3. s:yoparty:Bugar:yoparty:Bugar
 
Fina skyddskläder på hojåkarn :D

Jag kan säga att jag fick det lite halvsvettigt när jag skulle om en RS6'a, fast jag får skylla på att han hade rätt växel i, och jag skulle ju bara glida förbi när han matade fullstumt :rolleyes:
 
Fina skyddskläder på hojåkarn :D

Jag kan säga att jag fick det lite halvsvettigt när jag skulle om en RS6'a, fast jag får skylla på att han hade rätt växel i, och jag skulle ju bara glida förbi när han matade fullstumt :rolleyes:

Det fattas väl ett par brallor sen är han väl komplett. Jag tror inte hans liv hänger på skrubbade knän om han klotar med full mutter och har 1.5 ton bil jagandes bakom. Är man så rädd att skada sig så bör man nog inte vara ute och jaga DKW´s heller.
 
Det fattas väl ett par brallor sen är han väl komplett. Jag tror inte hans liv hänger på skrubbade knän om han klotar med full mutter och har 1.5 ton bil jagandes bakom. Är man så rädd att skada sig så bör man nog inte vara ute och jaga DKW´s heller.
Det var mer en reflektion över USA's syn på skydd, enda landet i världen som har hjälmtvång (i vissa stater iofs) å säljer hjälmar som inte skyddar, så att man fortfarande kan köra utan skydd om man vill :huvet
 
Det fattas väl ett par brallor sen är han väl komplett. Jag tror inte hans liv hänger på skrubbade knän om han klotar med full mutter och har 1.5 ton bil jagandes bakom. Är man så rädd att skada sig så bör man nog inte vara ute och jaga DKW´s heller.

Sen verkar det vara lite av mode i USA, att sätta på sig ett par för stora jeans utanpå ett par riktiga skyddsbrallor. Ser rätt konstigt ut när dom knallar bredvid men så länge dom sitter på cykeln så funkar det.
 
Bil versus hoj

Det klart man kan gilla bilar också, har inte sagt eller hävdat något annat.
Har ju en själv också :tungan

Testet visar ganska väl vad som krävs för att piska en snabb hoj. Kan inte en 950 hästar twin turbo Viper hänga med så har jag svårt att tro på alla med 300-500 hästars bilar när de skryter om att de piskat hojar.

Återigen så vill jag påpeka det fantastiska och för oss hojåkare positiva att man för en hundring får en hoj som piskar skiten ur bilar för en milijon eller mer
och börjar det sen svänga så får många av dessa rakt fram bilar ännu mer stryk(gäller ej vissa sportbilar).
Detta faktum måste reta skiten ur vissa bilägare som ej har hoj. :banana

Hojåka=mest körglädje för pengarna.
 
Återigen så vill jag påpeka det fantastiska och för oss hojåkare positiva att man för en hundring får en hoj som piskar skiten ur bilar för en milijon eller mer
och börjar det sen svänga så får många av dessa rakt fram bilar ännu mer stryk(gäller ej vissa sportbilar).
Detta faktum måste reta skiten ur vissa bilägare som ej har hoj. :banana

Hojåka=mest körglädje för pengarna.
Det där gäller tills vi får första fakturan från försäkringsbolaget, då kommer bilarna ikapp snabbt.
:D

Skulle Kawasakin ställa upp mot den här bilen så vet det fan vem som skulle vinna.

[YOUTUBE-ID]OPED8pfQkT4[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Försäkringar

Det där gäller tills vi får första fakturan från försäkringsbolaget, då kommer bilarna ikapp snabbt.
:D

Skulle Kawasakin ställa upp mot den här bilen så vet det fan vem som skulle vinna.

[YOUTUBE-ID]OPED8pfQkT4[/YOUTUBE-ID]


Men det här med försäkringar är svårt.Jag har en vanlig sur E350-07 och premien på den var sist 9.500 och nu när jag skall byta till en Chrysler 300c
så hamnar helförsäkringen på 12.800 per år.
På min Kawa så betalar jag lite drygt 10.000 per år hos folksam med alla rabatter avdragna(SMC-försäkringen) men det är klart,jag är 54år och det
spelar ju en vis roll på MC´n.
 
Men det här med försäkringar är svårt.Jag har en vanlig sur E350-07 och premien på den var sist 9.500 och nu när jag skall byta till en Chrysler 300c
så hamnar helförsäkringen på 12.800 per år.
På min Kawa så betalar jag lite drygt 10.000 per år hos folksam med alla rabatter avdragna(SMC-försäkringen) men det är klart,jag är 54år och det
spelar ju en vis roll på MC´n.

Tittade på en zx10-04 rinde runt och frågade billigaste 3050 / mån. Det inte jag fattar är att jag betalar 1400 /Mån 1000 k8 1350 /mån R1.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top