Suzuki DRZ400sm stulen på Hisingen

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Jaha, då var det dags igen. Blev av med hojen inatt (natten till den 3:e nov) för andra gången iår...
Hojen stod i ett låst cykelrum på Klassikergatan i Brunnsbo.
Dörren var uppbruten. Hojen var fastlåst med kätting, skivbromslås samt styrlås. Låsen låg kvar på plats...kapade med vinkelslip.
De finns inget eluttag i cykelrummet så de måste ha haft en batterivinkelslip. Hur skyddar man sig mot tjuvar med sådan utrustning?

Det finns bilder på hojen i mitt garagegalleri.
Det sitter även ett LeoVince X3 slipon på den och ett par handtagsskydd från Polisport. Hojens regnr: DBN 603.

Hör gärna av er om ni ser eller hör något.

MVH
Lisa

Mitt nummer: 0709-549148

Last edited:
Trist! Detta verkar vara en epidemi med stulna motarder i GBG?
Hoppas att den kommer tillbaka lika snabbt denna gången?

Lägg in en hint i GBG tråden också!

"Hur skyddar man sig mot tjuvar med sådan utrustning?"

Svar: Det gör man inte. För dryga månaden sedan gick jag in i på Cykelringen i Arninge och bad om att få prova en cykel, den var låst med saftigt bygellås och nyckeln var borttappad. Mitt framför mina ögon kapade expediten bygellåset med en vinkelslip. Det tog mindre än 30 sekunder. Jag bara gapade. Tänk att det är så enkelt! Visst, man har hört och läst, men när man ser det i verkligheten är det faktiskt lite skrämmande. Det finns verkligen INGET som stoppar tjuven och när de har sett ut sitt offer går stölden i ett nafs. Och det ÄR verkligen just så enkelt, 30 sekunder, chopp, chopp, hej då. Vill man behålla sin hoj finns det inga genvägar, man måste helt enkelt ha ett eget låst garage och se till att ingen ser vad som förvaras där och när man har den utanför garaget lämnar man den aldrig obevakad. Allt annat är ren chansning och man riskerar att få den stulen

Jävligt tråkigt att höra ang din hoj asså kompisen blev av med sin ktm 525a för ett litet tag sen. här om dagen åkte dom förbi honom!! så vi är dom på spåren iaf

ett råd där ang dina lås etc autosec.nu DÄR har du bra grejer en kompis jobbar där dom hjälper dig att spåra upp din hoj via gsp om nåt skulle hända den..sen jag kan bara tala för mig själv men personerna som hittas med hojen hade ju aldrig kunnat använda vare sig en vinkelslip eller sina armar igen..

Fick samtal från polisen idag om att dom har hittat min hoj :)
De sa att den såg ut att vara i bra skick.
Som jag trodde så hittades hojen på nästan samma ställe som förra gången.
Den hittades på Blendas gata. Ändå var jag där igår och kollade vid nio tiden på morgonen och sen niotiden på kvällen. Kanske stod i en trappuppgång eller så var tjuven ute å körde?
Nu väntar jag på att jag ska få åka å hämta min hoj från polishuset.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti