MotoGP finalen 2009 - Valencia - live

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Då var det dags att avsluta säsongen i MotoGP med Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana på Ricardo Tormo.
Vi har redan världsmästarna i 125cc och MotoGP klara och 250cc ser ganska avgjort ut men man vet aldrig. Oavsett vem som står där med pokalen så blir han historisk som den siste mästaren i 250cc då det är tack och adjö till klassen efter denna säsongen.

Jag fick en resa till finalen i 40-års present av min sambo, Tingeling, och vi åker ner till Valencia på fredagkvällen. Skall tillbringa hela lördagen och söndagen på läktaren Grandstand East Orange:
Grandstand at the end of the start/finish straight offering some of the best views over the race track. There is a video wall opposite the stand.

Det mest intressanta blir att se hur världsmästaren i WSBK, Ben Spies, bemästrar en MotoGP hoj samt att se om Hiroshi Aoyamas nerver håller eller om Marco Simoncelli lyckas följa upp förra årets titel med en ny.

Att Stoner vinner rejset ser jag som en självklarhet, Lorenzo tvåa och Pedrosa trea. Rossi vurpar men sätter sig, med en äggtoddy i näven, på en solstol i sandfållan och ser de andra kämpa färdigt:D

Hur många andra härifrån skall åka ner och se spektaklet live?
Vad gör man en lördagkväll i Valencia? Brukar det bli nåt "camp Sweden" som träffas och ljuger om söndagens resultat? Vi ska bo på hotell i Valencia.

Vad är det för något Rossi skruvar med på vänster sida av styret, precis vid pekfingret ? är det inställning till styrdämparen ?

ah fan ... och nu när jag är igång med frågorna, vad har de för däcktryck i motogp, wsbk, och vad ska man ha på en fighter på bandagar ?

Hur blir det med wildcard till Valencia? Nån som vet om det är klart med våra 250 förare?
Axxexs du pratade väl om att Stensmo hade ansökt och fått ledigt från sin utbildning?

och vad ska man ha på en fighter på bandagar ?

testa dig fram o kolla med just d däck Du ska köra med o sök här på SH raceingforumet finns många trådar om däck/tryck mm fast generellt har jag kört med 2.0 fram o bak vilket funkat bra för mig (pirelli supercorsa) ..

Hur blir det med wildcard till Valencia?

Ben Spies :)

Seriöst har jag inte sett något tills nu men det lär väl dyka upp när Axxexs ser tråden :tummenupp

Ha d gött därnere såg ju varmt o skönt ut i portugal i helgen ..

Last edited:
ah fan ... och nu när jag är igång med frågorna, vad har de för däcktryck i motogp, wsbk, och vad ska man ha på en fighter på bandagar ?
Eftersom jag förmodar att du kommer att köra en del med oss i Sydskanes Emse samt med SMC så föreslår jag att du tar den frågan med dig till bandagen. Det finns kompetent folk i depån hos både SSEmse och SMC som kan hjälpa dig med detta. :tummenupp

Ja å en till snubbe från detta forum åker ner.
Vi åker på torsdagen så de blir att tassa runt me en öl i näven hela helgen ;)

Grandstand West Red har vi våra platser på, å bor på hotell i Valencia nånstans :)

Restips.

Har ni hittat något bra billigt alternativ ? Dela gärna med er.

Vill gärna ner men får inte kosta hur mycket som helst.

// Janne

Men inte J. Stensmo. Nu kan herr Larsson lägga all sin energi och kärlek på att bygga ihop en 125PRO-hoj till nån som väntar tålmodigt men ivrigt.

Jag väntar på delar som inte kommer förens på lördag. Så jag hinner skriva in ett inlägg tror jag. :)

Listan på wc.

wc-1.jpg

Av någon anledning så har bara FIM gett wc i 250GP. Så alla platser som Spanska förbundet förfogat över är tomma. Det har vi lämnat en förfrågan till dom om varför dom är tomma. Skulle väl tagits upp på senaste GP´t i Malaysia. Förutom vi så sökte även C&L Racing med Toby Markham och Pirate Racing med Lucy Glökner wc.

Jag och två till kommer åka ner på torsdagen och stanna till tisdagen. Vi hoppas på att se lite försäsongstester på måndagen :tummenupp

Vi ska också sitta på east orange, vet inte vilka nummer ännu då vi väntar ideligt på att biljetterna ska komma med UPS. Vi kommer också bo i centrala Valencia. Klart att vi ska stråla samman och ta en öl eller ett par!

Av någon anledning så har bara FIM gett wc i 250GP. Så alla platser som Spanska förbundet förfogat över är tomma. Det har vi lämnat en förfrågan till dom om varför dom är tomma. Skulle väl tagits upp på senaste GP´t i Malaysia. Förutom vi så sökte även C&L Racing med Toby Markham och Pirate Racing med Lucy Glökner wc.
Tråkigt att ni inte fått wc :(
Hoppades på lite svenska färger på gridden.

Jag och två till kommer åka ner på torsdagen och stanna till tisdagen. Vi hoppas på att se lite försäsongstester på måndagen :tummenupp

Vi ska också sitta på east orange, vet inte vilka nummer ännu då vi väntar ideligt på att biljetterna ska komma med UPS. Vi kommer också bo i centrala Valencia. Klart att vi ska stråla samman och ta en öl eller ett par!
Låter trevligt, öl är nyttigt. :tummenupp
Vi får höras av när det närmar sig, det kan kanske bli ett gäng.

Last edited:
Tråkigt att ni inte fått wc :(
Hoppades på lite svenska färger på gridden.

Låter trevligt, öl är nyttigt. :tummenupp
Vi får höras av när det närmar sig, det kan kanske bli ett gäng.

Absolut, vi skulle bo i ett hotell som låg bara ett stenkast från centralstationen som vi förstått det. Har du fått din biljett ännu?

Absolut, vi skulle bo i ett hotell som låg bara ett stenkast från centralstationen som vi förstått det. Har du fått din biljett ännu?
Japp, de kom med DHL förra veckan och jag kunde följa deras väg från avsändaren till min dörr via webben. Hur tryggt som helst.

Bifogat

• MotoGp final.JPG
    MotoGp final.JPG
    89.2 KB · Visningar: 194
Japp, de kom med DHL förra veckan och jag kunde följa deras väg från avsändaren till min dörr via webben. Hur tryggt som helst.

Grymt!

Vi väntar på våra ännu. Beställde från mygpticket.com. Verkade seriöst från början men kontakten har varit sisådär, så vi är lite nervösa...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT