FZR1000, exup, strypning

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Var sitter exup-ventilen? Om den är satt ur funktion pga eftermarknads slip-on, hur svårt är det att få den "i funktion" med ett helsystem som är anpassat för ex-upen?

Bonusfråga: Hur var dessa hojar strypta?
 
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.
 
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.
i luv u, be my valentine :kär

Nu när du säger det, så har du säkert rätt. Säg att grenrör+kollektor är original och ett slipon krängs på, hur skulle det inverka på exupens funktion? Eller skall jag bara skita i allt och hålla mig över 4k rpm?
 
i luv u, be my valentine :kär

Nu när du säger det, så har du säkert rätt. Säg att grenrör+kollektor är original och ett slipon krängs på, hur skulle det inverka på exupens funktion? Eller skall jag bara skita i allt och hålla mig över 4k rpm?

Då funkar EXUP:en som det är tänkt.

EXhaust Ultmate Power valve, fränt va??
 
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.

Hade själv en FZR1000 för ett antal år sedan och om jag inte minns helt fel var det också något fix med CDI-boxen också där man skulle koppla ihop två stift för att få ut all kräm. Har för mig att jag fick tag på något kopplingsschema som visade vad man skulle göra men det är förmodligen borta sedan länge ...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top