FZR1000, exup, strypning

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Var sitter exup-ventilen? Om den är satt ur funktion pga eftermarknads slip-on, hur svårt är det att få den "i funktion" med ett helsystem som är anpassat för ex-upen?

Bonusfråga: Hur var dessa hojar strypta?
 
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.
 
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.
i luv u, be my valentine :kär

Nu när du säger det, så har du säkert rätt. Säg att grenrör+kollektor är original och ett slipon krängs på, hur skulle det inverka på exupens funktion? Eller skall jag bara skita i allt och hålla mig över 4k rpm?
 
i luv u, be my valentine :kär

Nu när du säger det, så har du säkert rätt. Säg att grenrör+kollektor är original och ett slipon krängs på, hur skulle det inverka på exupens funktion? Eller skall jag bara skita i allt och hålla mig över 4k rpm?

Då funkar EXUP:en som det är tänkt.

EXhaust Ultmate Power valve, fränt va??
 
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.

Hade själv en FZR1000 för ett antal år sedan och om jag inte minns helt fel var det också något fix med CDI-boxen också där man skulle koppla ihop två stift för att få ut all kräm. Har för mig att jag fick tag på något kopplingsschema som visade vad man skulle göra men det är förmodligen borta sedan länge ...
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top