Två försökte stjäla mc

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Två män har gripits misstänkta för att ha försökt stjäla en motorcykel på Grönkullagatan i Helsingborg vid 02.40-tiden. Vittnen ringde in till polisen och berättade om den pågående stölden. När patrullen kom till platsen kunde två män gripas.

--------------------------------------------------------------------------
HELSINGBORG. Den ena mannen skall vara 21 år gammal. Den andra mannen som greps är fortfarande oidentifierad. Polisen missänker att de båda männen gjort sig skyldiga till försök till stöld.

http://hd.se/helsingborg/2009/08/27/tvaa-foersoekte-stjaela-mc/

Detta är ett stenkast ifrån där jag bor. jag vet precis vilken hoj det är
har reagerat på den när jag varit ute o letat andra stulna hojar. tyckte det var konstigt att den fick stå ifred där den stod

Men gött & se att dom åkte dit iaf, säkert samma kille jag har jagat i ett par veckor

Last edited:
härligt!!!!! synd bara att de inte får något kännbart straff.
Säkert ute på gatan snart igen och fortsätter med stöldturnen.

hmmm

Att läsa sådant gör mig så glad :tummenupp
att folk aldrig lär sig skilja på mitt o ditt :huvet

konstigt att inte polisen har satt dit dom svinen när WW redan hade fått tag i dom en gång...

någon som vet mer om hur det går med polisens så kallade utredning av det som WW nystade upp innan....
jag har nämligen inte hört ett skit ännu..

The Dark avenger strikes again. Almost ;)

Vem som fick tag i dem är skitsamma, huvudsaken är att de åkt dit.
Kom igen gubbar, även om stöld är fel, så vet vi inte ifall det är första gången för dessa nötter vilket gör att jag personligen anser att tex fängelse är lite grovt. Där kommer de ju istället lära sig massa nya sätt att begå bättre brott på. Låt dem betala en fetingbot, stå för alla kostnader som ägaren och hojen lidit av, samt tvinga dem till samhällstjänst istället. Låt dem arbeta med lövkrattning och snöskottning i ett år. Eller ge dem varsin soppåse och en pinne att plocka skräp med. Givetvis till ingen lön eller en symbolisk minimilön.
Skulle de dock åka dit på det igen så kan de gott ha fängelse.

Är man 21 år gammal så har men ju större delen av livet framför sig, vore synd att fördärva dem ännu mera på direkten.

Men å andra sidan kan jag förstå hur vissa kan tycka som de gör, hade de varit på min hoj hade jag velat hänga dem...

The Dark avenger strikes again. Almost ;)

Men å andra sidan kan jag förstå hur vissa kan tycka som de gör, hade de varit på min hoj hade jag velat hänga dem...

Haha, du har ju ingen hoj ;)

Kanske om det hade varit din FASS menar du?

Tadaaaaaaaa*
:tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey