Niclas Jannesson 1985-2009

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm/Köpenhamn
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Börjar med delar av mitt inlägg från en annan tråd...

"Var hemma hos familjen igår och senare på sjukhuset för att ta farväl. Var själv inte med de 3 som körde (var uppe vid MX Rörken) men är bekant med dem och åkte till olycksplatsen och senare sjukhuset så fort jag hörde vad som hänt.

Det som hände var att Niclas kom från öster i denna kurvan:
18789405.jpg


Han låg som tredje hoj av tre, och just vid detta tillfälle körde de inte alls alldeles för fort som vissa verkar anta eller påstå.

Hoj 1 släppte av på gasen efter kurvans utgång och ser 2 och 3 i backspegeln. De har hamnat lite för nära varandra och 2 har fått välja "rätt" spår medan 3 hamnade lite för långt ut. I och med att kurvan har en refug av jord och gräs samt att det rullar ganska mycket bil- och lastbilstrafik (i alldeles för höga hastigheter) där ligger det fullt av rullgrus och sand precis vid kanten av körfälten.

3:s framhjul släpper och hojen börjar wobbla och drar rakt ut ur kurvan. Olyckligtvis låg precis just då en minivan med en barnfamilj och hund i mötande körfält och hann inte ens reagera innan det small. Hojen, som var en KTM SuperDuke, studsade iväg och exploderade direkt, medan barnfamiljen mirakulöst tog sig ur bilen och i säkerhet precis innan också bilen exploderade.

Det verkar som att Niclas avled direkt, och jag hoppas verkligen att han slapp lida. Jag kan inte sätta ord på hur tragiskt det var att se honom på sjukhuset och vad orättvist det känns att just en av de finaste människorna togs ifrån oss i förtid. Niclas hade verkligen inga ovänner alls, och alla som träffade honom älskade honom.

Niclas hade visserligen tagit sitt MC-kort för mindre än en månad sedan, men han hade kört motocross sedan barnsben och hade definitivt koll på hur man hanterar en motorcykel. Tyvärr råkade han ut för extrem otur och olyckliga förhållanden just igår, och det visar bara hur lätt hänt det egentligen är och hur oskyddade vi är på våra hojar (trots att man känner sig som RoboCop i sitt skinnställ)...

Vila i frid Niclas, Gud verkar ta de bästa människorna ifrån oss först... Mina tankar går till all familj och alla vänner, ta hand om er så ses vi snart!"


Någon nämnde att det skulle passa bättre med en tråd i minneslunden, men jag vet inte hur många av Niclas vänner och bekanta som egentligen har konton här på Sporthoj. Han förtjänar i vilket fall en egen plats här, och ni är varmt välkomna att skriva en hälsning både ifall ni kände honom eller bara vill visa medkänsla.

Återigen, mina tankar går ut till hans familj, hans sambo och hans vänner.

Vila i frid, vi ses i Nangijala...
 

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Stockholm/Norrort
Hoj
cbr 1000rr
Otroligt tragiskt. Kände inte Niclas speciellt bra som jag skrev i andra tråden, men brukade träffa honom på gymmet då vi tränade på samma ställe, alltid lika glad, trevlig och ödmjuk. Otroligt trevlig kille med båda fötterna på jorden och som älskade att köra hoj.

Vila i fred Niclas, hoppas du hade en bra sista åktur!
Många tankar till familj, flickvän och vänner!
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Usch så tråkigt o läsa... Känns tungt då Niclas e lika gammal som mig, och hade hela livet framför sig. Hoppas nära o kära stöttar och tar hand om varann!

VIF
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Vila I Frid.
Mina tankar går till nära & kära.
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Kännde inte Niclas men har vänner som gjorde det, var med när beskedet kom.. Mina tankar går till hans vänner och familj!

Vila i frid!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Brukar sällan skriva i såna här trådar när man inte känner personen men hoppas han får vila i fred! Så tragiskt!
 

-=STEEL=-

Knäet i marken???
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Sthlm, Värmdö
Hoj
KXF 450 -09
Niclas var överlägset....

... en av de trevligaste personer jag lärt känna, han hade alltid ett leende på läpparna och var en skön kille med stor livsglädje. Jag instämmer med föregående om att Niclas omöjligt kan ha haft några ovänner i denna värld. Niclas kommer att saknas av många!
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Tragiskt, man fäller en tråd men det känns inte rätt jämtemot alla som kände honom i verkligheten.
Vissa änglar behövs tidigare än andra.

Vila i frid, tankar går åt vänner och bekanta.
 
Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
alltid tragiskt

vila i frid.....
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top