silverpilen740
Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Hej, skulle köra hem tjejens MC igår en Kawasaki GPZ600R -88
Den har gått ca:6000mil
,
Det började redan från start, Mc var plötsligt svår startad...
Full chock gav 2-3000 varv och sen efter en stund dog den... Nytt försök med full chock, 3000varv en bra stund (om du gasa det minsta tvär dog den)
efter ca 2minuter, blev den som vanligt och varva upp till 8000varv med full chock.
Sen var MC som vanligt.
Förutom följande.
Om man kör runt halft gubbigt, dvs. håller sig under 6000varv. funkar MC som den skall, du kan till och med varva upp den till 12000varv en mindre stund, inget är ovanligt eller fel.
Nu till problemet, Om man gasar upp och ligger en stund kanske 2minuter på mer än 7000varv, så tvärdör mc:n.... Symtomet är precis som om du stänger av bensinkranen. och när MC:n börjar dö sätter du på bensinkranen. Då tänder MC:n till lite ibland men sen dör den..
Det låter nästan som om den går på 3 cylindrar en stund där.. Ibland har jag faktistk lyckas hålla den i liv genom att köra med välidgt låg gas efter det att den tvär dött. Dock går den piss ´verkligen som om den går på 2-3 cylindrar.
Det som händer efter att MC dött är att den blir enormt svårstatad igen.. (fast den nu är varm).
Det ända som verkar fungera är att låta den vila en liten stund (3minuter) sen Försöka få igång den med FULL chock. och sen är det samma prossedur som vid första gångs starten ovan, dvs. den dör om du gasar det minsta och den varvar bara 2-3000varv med full chock...
Några tips på DETTA??
Funderar själv på om det kan vara något med luftfiltret som inte bytts på länge?? Funderar även på om det kan ha något att göra med ventiljusteringen? Detta är säkert inte gjort på ett tag, vet dock inte hur det är med service då det varit många ägare i grytan.
Tycker det hela är lite underligt då den för 2månadersen inte gjorde så här över huvudtaget.. Hojen har stått sen dess, eller tjejens far har kört lite grann, och då inte varit över 6000v/min, och inte sett till problemet.
Tack på förhand!
Den har gått ca:6000mil

Det började redan från start, Mc var plötsligt svår startad...
Full chock gav 2-3000 varv och sen efter en stund dog den... Nytt försök med full chock, 3000varv en bra stund (om du gasa det minsta tvär dog den)
efter ca 2minuter, blev den som vanligt och varva upp till 8000varv med full chock.
Sen var MC som vanligt.
Förutom följande.
Om man kör runt halft gubbigt, dvs. håller sig under 6000varv. funkar MC som den skall, du kan till och med varva upp den till 12000varv en mindre stund, inget är ovanligt eller fel.
Nu till problemet, Om man gasar upp och ligger en stund kanske 2minuter på mer än 7000varv, så tvärdör mc:n.... Symtomet är precis som om du stänger av bensinkranen. och när MC:n börjar dö sätter du på bensinkranen. Då tänder MC:n till lite ibland men sen dör den..
Det låter nästan som om den går på 3 cylindrar en stund där.. Ibland har jag faktistk lyckas hålla den i liv genom att köra med välidgt låg gas efter det att den tvär dött. Dock går den piss ´verkligen som om den går på 2-3 cylindrar.
Det som händer efter att MC dött är att den blir enormt svårstatad igen.. (fast den nu är varm).
Det ända som verkar fungera är att låta den vila en liten stund (3minuter) sen Försöka få igång den med FULL chock. och sen är det samma prossedur som vid första gångs starten ovan, dvs. den dör om du gasar det minsta och den varvar bara 2-3000varv med full chock...
Några tips på DETTA??
Funderar själv på om det kan vara något med luftfiltret som inte bytts på länge?? Funderar även på om det kan ha något att göra med ventiljusteringen? Detta är säkert inte gjort på ett tag, vet dock inte hur det är med service då det varit många ägare i grytan.
Tycker det hela är lite underligt då den för 2månadersen inte gjorde så här över huvudtaget.. Hojen har stått sen dess, eller tjejens far har kört lite grann, och då inte varit över 6000v/min, och inte sett till problemet.
Tack på förhand!