BlöjRäsern
Gränsfall
ZX7R-98 är modellen.
Symptomen är som följer:
*Hojen har vid tre tillfällen "gurglat" när jag skulle starta efter att ha stannat vid rödljus. Körningen innan stopp har varit lite hårdare (läs:högre varvtal) körning medelst motorbroms innan stopp.
Jag varvade upp den lite (3-4000rpm) så gick den fint sedan. Det känns som att den har fått för mycket bensin efter stopp. Detta har bara inträffat 3 ggr och med lite bensin i tanken, dvs reservläge eller snart-dags-för-reserv-läge, vid alla tillfällena.
Jag har 2400-mila servat hojen själv innan säsongen börjat, utom test av vakumventiler och bränslenivåmätning i flottörhusen (och fjädringen men det hör inte hit
) med resultatet alles gut och inom toleranserna. Min tanke är att den får för mycket bensin och därmed storknar.
Var får man fatt på en nivåmätare för ändamålet, eller är jag ute och cyklar?
Eller måste jag helt enkelt sluta göra gubbstarter?
Symptomen är som följer:
*Hojen har vid tre tillfällen "gurglat" när jag skulle starta efter att ha stannat vid rödljus. Körningen innan stopp har varit lite hårdare (läs:högre varvtal) körning medelst motorbroms innan stopp.
Jag varvade upp den lite (3-4000rpm) så gick den fint sedan. Det känns som att den har fått för mycket bensin efter stopp. Detta har bara inträffat 3 ggr och med lite bensin i tanken, dvs reservläge eller snart-dags-för-reserv-läge, vid alla tillfällena.
Jag har 2400-mila servat hojen själv innan säsongen börjat, utom test av vakumventiler och bränslenivåmätning i flottörhusen (och fjädringen men det hör inte hit

Var får man fatt på en nivåmätare för ändamålet, eller är jag ute och cyklar?
Eller måste jag helt enkelt sluta göra gubbstarter?

Last edited: