Jag vill bli fotad....

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Det finns en hel del duktiga fotografer på SH och en jäkla massa hojekipage som säkerligen glatts åt bilder som kommit upp på måfå.

Nu har några mer genomarbetade sessioner kommit upp också och intresset för bra bilder på just dig och ditt ekipage finns säkert.

Om du är intresserad av att få liknande balla bilder så vore det listigaste att ordna med mer samlade sessioner där man tar bilder på flera ekipage vid ett å samma tillfälle, nått till just din "historiebok" men gjort lite enligt löpande bandet principen.

Om just du är intresserad av coola bilder på dig och/eller hojen så skriv det här på tråden och var du bor så kan någon av alla dessa duktiga fotografer säkert ställa upp och ta några sköna plåtar.

Våga fråga!

Jag hänger gärna på, men som nybörjarfotograf. Kanske man kan lära sig nått av de som är med? Har precis införskaffat mig en 40D.

Säg till när det är! (dock kan jag inte nu i helgen )=

Kan man inte bara använda "nybörjare" som fotar för skoj. Samla några fotografer som vill fota för nöjes skull, sen är det bara att samla massa hojar!!! Inga kostnader och många bilder!!!

Är gärna med å fotar i mån av tid.
Dock har jag just nu begränsad utrustning, men kunskap och tillgång till blixtstudio. Vi får väl skramla.

Beroende på typ av bilder kan det vara intressant. Saknar studio, studioblixt mm men brukar kunna få till en del någorlunda bra åkbilder med kameramonterad blixt (EX580 II) och bra optik samt justa ljusförhållanden (all optik f2,8 eller större).

Tycker dock inte det är intressant att plåta allmänheten utan ersättning. Tid o utrustning samt resor kostar!

Finns det dock någon/några som är intresserade trotts detta får ni självklart höra av er. Kostnaden är inte hög speciellt inte om man tänker sig ett gäng som kanske kör en bandag och vill ha bilder men det finns flera varianter av hur man kan lösa det hela!

Mvh!
// Niklas

Det vore skoj! Har tänkt att testa min batteribackup så jag kan köra blixtarna utomhus. Meckigt värre, men i "fotokurvan" på bulten har man ju nära till parkering så man slipper kånka dem nån längre bit :)

Kanske läskigt att få två blixtar på full kräm i ansiktet om man inte är beredd dock...?

Skulle vara kul att börja fota igen. Är dock numer på norska västkusten.

Jag kan tänka mig att ställa upp for free och fota cyklar, både i rörelse och stillastående. Men bara ute eftersom blixtfotografering inte är min grej. Jag ser det som träning, men förstå om andra som kommit längre vill ha någon form av ersättning.

Har du tillgång till 2-3 riktiga studioblixtar med snootar mm....?

Har två småblixtar hemma, men kan ordna saker. Om vi skall ljussätta skulle jag hellre köra med lampor än blixtar.

Jag kan tänka mig att ställa upp for free och fota cyklar, både i rörelse och stillastående. Men bara ute eftersom blixtfotografering inte är min grej. Jag ser det som träning, men förstå om andra som kommit längre vill ha någon form av ersättning.

Ja, tycker också att det vore kul att ta lite bilder på hojar i rörelse. Fota från en bil på några småvägar vore trevligt.

Last edited:
Back