Biltema Högtemp Silicon

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
Tjo!

är det någon som har erfarenhet av denna produkt? Mitt nymonterade helsystem läcker lite avgaser i en av skarvarna har kollat lite på tätning av olika slag och hittade detta högtempsilicon. Kan man använda det till mitt ändamål? Det ska tydligen klara upp till 310 grader, vara lätt att få bort osv. Hur varmt blir ett normalt avgassystem? det är skarven till slutdämparen som läcker så det kanske är aningen svalare där än uppe vid grenrören..

Någon som vet?

Jag har använt det till ventilkåpan på min ktm, läst att folk haft väldiga problem att hitta nått som tätar. men det blev helt tätt för mig.
Borde ju funka vid dämparen, kan väl inte bli mer än 300 grader där?

Där finns ingen avgasgucka i världen som på sikt fungerar det finns bara några mindre dåliga som kostar svin... Kleta dit biltemas gucka och var beredd på att behöva upprepa det i framtiden...

Den siliconen fungerar superbra. Jag har använt den som tätning på många varma ställen men är det en skarv med rörelse hela tiden så blir livslängden begränsad. Erland.

Har själv nyttjat biltemas silicon som tätning på avgasflänsen på min rd350 utan problem, o där blir ju ganska varmt som bekant.

Update: nu har jag kört med kletet i ca 10 dagar och det verkar fungera utmärkt, återstår att se hur länge det håller.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna