Luftbytardagar

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Samtliga däckfimor i Skåne län har i dagarna aviserat om följande:
15 till 35% rabatt när det gäller luftbyte på våra sporthojsdäck.
De har även upp till 50% rabatt på 2009års vårluft, pris beroende på däckdimension.

God (h)Jul

Kan man lita på att de e skånsk vårluft a 2009? Så de inte är billig importerad från typ Riga? Då känner man sig ju lurad.

Vad jag har hört från min källa inom däckhandeln så ska det vara 100% Österlensk luft inhämtad på gammeldags vis, dvs utan kompressorer och dylikt.
Allt för den fina känslans skull.

Fast om man vill ha nån gas istället då?

Alltså en lätt gas typ helium för att spara vikt på hojen.

En tung gas för att öka däckstrycket i asfalten typ klorgas.

Finns det specialfirmor för sånt då eller??

:glömdet

Jag förstår inte varför folk ska lämna in hojjarna för luftbyte, menar man kan köpa luft själv från biltema, det är samma luft som däckfrimorna kör på fast med BT logga o jävligt mycket billigare!

Fast om man vill ha nån gas istället då?

Alltså en lätt gas typ helium för att spara vikt på hojen.

En tung gas för att öka däckstrycket i asfalten typ klorgas.

Finns det specialfirmor för sånt då eller??

:glömdet

De borde räcka med lustgas till däcken och lustig gas till föraren, fast ja ser ingen skillnad på de två gaserna :D

Bytte luft i helgen, helt sjukt vad dålig den hade blivit!

En polare skickade över luft från Florida, ska tydligen vara jävligt bra skit :tummenupp

Det är är helt onödigt att byta luft varje år förutsatt att man skött servicen och gjort rent luftfiltret ordentligt.

Kan man lita på att de e skånsk vårluft a 2009? Så de inte är billig importerad från typ Riga? Då känner man sig ju lurad.

Säker kan man aldrig vara, man får väl hoppas att dom tagit luften utanför Rigas stadskärna så man inte får allt för mycket föroreningar för dom kan slita på däcksgummit inifrån och göra fälgen skev :gnissla

Här i Alingsås kör vi med luft från potatismäs.....jag menar från framställande av potatismos. Det blir gôtt mos i hojen och det luktar pommes frites när man burnar, sk fuck you pommes frites. :näsblod

Allvarligt talat så tycker jag det är lite överskattat att byta luft i däcken. Jag brukar aldrig känna någon skillnad. Bara försäljningstrix, gå inte på det!

Men var kan man byta luften i luftburken?? Jag har hört att rester av förra årets fartvind kan få kolvarna att rosta. Man vill ju ha färsk fartvind där, ska visst öka toppfarten med runt 20%

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman