Sviestad kvällar 2009 nyheter

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Nu är schemat för LMS-kvällskörningar lagt.
14 maj Torsdag 16.30-20.00
25 juni Torsdag 16.30-20.00
16 juli Torsdag 16.30-20.00
13 augusti Torsdag 16.30-20.00
27 augusti Torsdag 16.30-20.00
10 september Torsdag 16.30-20.00

Som syns har vi bara fått oss tilldelat sex tillfällen i år. Vi i instruktörsstaben jobbar hårt för att få till fler datum men behöver Er hjälp.

I år är alla välkomna oavsett försäkringsbolag även Trygg och IF.
Det kan även tilläggas att Östgöta Brandstodsbolag är måna om sina kunder och kommer kanske med bra nyheter för de som deltar på trafikövningarna...

Kravet på ORIGINAL-LJUDDÄMPARE kvarstår även i år, ingen nyhet men tål att upprepas.

VIKTIGT!
Alla medlemmar uppmanas att komma på LMS-årsmöte den 26/3 kl.19.00 på hotell Ekoxen i Linköping och rösta fram vår motion om fler tider.
Är du inte redan medlem passa på att bli det. Medlemsavgiften är 200 kronor, på varje kvällskörning får du 100:- i rabatt som medlem...
 

andben

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
BMW R850R 2004
I år är alla välkomna oavsett försäkringsbolag även Trygg och IF.

Det var mer än vad jag visste. Har du från säker källa?? Jag trodde att If:s försäkring bara gällde bankörningar där SMC hade ett finger med i spelet..
(Jag har BMW:s märkesförsäkring)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det var mer än vad jag visste. Har du från säker källa?? Jag trodde att If:s försäkring bara gällde bankörningar där SMC hade ett finger med i spelet..
(Jag har BMW:s märkesförsäkring)

Jo fast vagnskadan kanske inte gäller ( bara trafikförsäkringsdelen ) om det inte är SMC som håller i det.

Det var därför jag valde Bilsport & Mc istället för märkesförsäkringen.

// Johan
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Det är som JohanST skriver troligt att inte vagnskadan gäller, men t.ex ÖstgötaBrand kan ersätta skador på eget fordon om man kan visa att det är utbildning och inte fri hastighetskörning.

Vad gäller trafikförsäkringen kan inte bolagen själva sätta några vilkor då den faller under lag. Mig veterligen har inget bolag hittills vägrat ersättning för skada på annan, men det är väl inte omöjligt att det scenariot kommer förr eller senare för att få till ett prejudikat.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Dom här ska jag försöka att köra :25 juni Torsdag 16.30-20.00
16 juli Torsdag 16.30-20.00
13 augusti Torsdag 16.30-20.00
27 augusti Torsdag 16.30-20.00
10 september Torsdag 16.30-20.00 Nya däcken kommer imorgon :)
 

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
Vad kostar det att delta och måste man verkligen ha orginal ljuddämpare. Har köpt min första båge för ungefär 2-3 veckor sedan och kan inte byta dämpare själv. Har ingen som helst aning hur man gör?
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Vad kostar det att delta och måste man verkligen ha orginal ljuddämpare. Har köpt min första båge för ungefär 2-3 veckor sedan och kan inte byta dämpare själv. Har ingen som helst aning hur man gör?

Finns all info du behöver under länken i första inlägget. 300 spänn för kvällskörningarna och de är stenhårda på originalsystem. Många som fått åka hem när de inte haft original.

/R
 

Krillerr

Färsking
Gick med
20 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
gsxr 750 k8
Hur lång tid innan bör man vara där om man ska vara garanterad plats? Inte så kul att åka 20 mil från sthlm för att sedan vända och åka hem.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Hur lång tid innan bör man vara där om man ska vara garanterad plats? Inte så kul att åka 20 mil från sthlm för att sedan vända och åka hem.
Eftersom det är dropp-in är det väldigt väderberoende, men om du är på plats 15.45 får du garanterat en framskjuten plats i kön.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hur lång tid innan bör man vara där om man ska vara garanterad plats? Inte så kul att åka 20 mil från sthlm för att sedan vända och åka hem.

Glöm inte att skruva dit originalsystemet om du inte har det redan. Ingen körning annars! Det finns de som åkt längre än från stockholm och fått vända hem med långnäsan.

// Johan
 

erikblomdahl

Medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Street triple 765RS -20
Jag sitter inne på en del bilder från kvällens körning på Sviestad...men vet inte var jag ska lägga upp dessa?? Nån som kan skicka en länk eller PM:a mig en länk?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top