Mivv GP Slipons, dynojetmappning & PC3 på Aprilia RSV Mille

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Ett filmklipp från mitt garage i helgen där min Aprilia får nya slipon's, Mivv GP Style Carbon samtidigt som jag mappar om hojjens PowerCommander III till anpassad Mivv-mapp. Jag testkör hojjen både med och utan DB-killers, vilket ger en grym skillnad på ljudet, jag kommer åka utan DB-killers hela sommaren...mina grannar kommer att älska mig ...NOT :hihi

[YOUTUBE-ID]jMXFwLjNLic[/YOUTUBE-ID]

Vad tycker ni om ljudet på dessa Mivv-burkar, utan DB-killers i slutet på filmen?

ballt ljud men varför inte köra skiten i bänk och få en mapp till din hoj ?

ser ju grymt bra ut å ljudet :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

kanske skulle tejpa över märket på handskarna bara:D

Oh yee! :skrämd

Trevligt att för omväxlingskull höra med någorlunda bra micuppsättning. :tummenupp

ballt ljud men varför inte köra skiten i bänk och få en mapp till din hoj ?

Du har så rätt, jag har redan snackat med Peter på Turbogaraget (som håller på och bygger en bänk som ska bli klar i vår), så fort jag kan köra dit för egen maskin så ska Peter få fixa & trixa lite...

kanske skulle tejpa över märket på handskarna bara:D

Ja just det ja, kanske ska kräva dom på lite reklamstålar :hihi

Trevligt att för omväxlingskull höra med någorlunda bra micuppsättning.

Det var bara min Sony HD-kameras egna stereomickar faktiskt, men ljudet blev rätt bra ändå när du säger det...

Last edited:
Du har så rätt, jag har redan snackat med Peter på Turbogaraget (som håller på och bygger en bänk som ska bli klar i vår), så fort jag kan köra dit för egen maskin så ska Peter få fixa & trixa lite...

Ja just det ja, kanske ska kräva dom på lite reklamstålar :hihi

Det var bara min Sony HD-kameras egna stereomickar faktiskt, men ljudet blev rätt bra ändå när du säger det...

Jo, 90% av youtubeklippen distar ju redan från början, så de var fröjd att lyssna på detta. :tummenupp

Dom e ju lite kortare än original samt dina gamla leo. Klart snyggare å låter mumma! Men det är nåt fel..... justja det saknas 2 cyllar ;)

"Musik" för den ena, akustikstress för den andra... Jag är glad att mitt hoj låter inte så mycket. Man måste inte blir förvånat om mc förare ha inte samhällets bästa image...

Ljud räddar liv... jag vet. Senast höll jag på bli överkörd av en älg i en kurvan om det inte hade varit föratt ljudförstärkarn lät mer än en symaskin :hihi

Ljud räddar liv... jag vet. Senast höll jag på bli överkörd av en älg i en kurvan om det inte hade varit föratt ljudförstärkarn lät mer än en symaskin :hihi

Jag håller med fullständigt. Men det är inte bara djur som hör utan även människor hör. Verkar som att dom flesta litar mer på hörseln än på synen. Har märkt en markant skillnad på medtrafikanters uppmärksamhet när jag åkt tillsammans med Ducati eller HD. Min tystlåtna Hynda smyger mest fram ljudmässigt.

Jag håller med fullständigt. Men det är inte bara djur som hör utan även människor hör. Verkar som att dom flesta litar mer på hörseln än på synen. Har märkt en markant skillnad på medtrafikanters uppmärksamhet när jag åkt tillsammans med Ducati eller HD. Min tystlåtna Hynda smyger mest fram ljudmässigt.

Du får varva mer ;)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...