KTM 525sx 2004 konvertera till motard hjul

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
har precis köpt ett motard kitt som suttit på en Husaberg 02a.
Hojjen de skall sitta på är en ktm 525sx 04a.
Bak verkar allt va samma....
Fram skiljer de på hjulaxeln.
KTM är 26mm och Husans är 20mm nån som vet om man kan byta hjullager i husafälgen så de passar den större ktm axeln? eller hur har ni gjort ni som byggt om, för jag e väll knappast först med detta problem?`
Passar husas blåa stora ok på ktmens gaffel!?
Sökte svar ang detta men hittade inget :(

Hoppas på bra och snabba svar!

Det är annnorlunda nav, så det blir inte helt enkelt.
Enklast är att tillverka adapter (i princip två rör) och sätt på framaxeln. Eller lägg upp en bild och förslå ett byte med någon som har samma problem fast tvärtom. Den som har nyare hjul och
äldre hoj.

Du får köpa adapterkit SXS.03.540.400 20mm framaxel 503.09.081.200 och mutter 503.09.082.100 för att få dit hjulet.Finns inga passande lager att byta till.Oket passar.

så vart resultatet....behövde inte byta några distanser eller nått allt passade precis....de va stora axeln i framhjulet.....sitter dom på nyare husor!?och ja jag ska byta framskärm.....

så vart resultatet....behövde inte byta några distanser eller nått allt passade precis....de va stora axeln i framhjulet.....sitter dom på nyare husor!?och ja jag ska byta framskärm.....
Funkar klockers. Sen är det ju bara å komma ner å gnugga på Botkyrka vad det lider - tar väl dig 10 minuter dit typ.

*/ ?>
Back