Suzukis nya märkesförsäkring

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
"För modellerna GSX650F, GSX R600, GSX R750, GSX R1000 är
självrisken 25 000 kronor + moms. För övriga Suzuki modeller
är självrisken 5 000 kronor + moms."

Dvs 31250 kronor i självrisk. :yoparty

cor01.jpg

hahaha, sjukt, men då undrar man vad premien är på då med den där supersjälvrisken?

Näe, den kostar faktiskt 59 tusen ny...
http://www.blocket.se/vi/18863103.htm?ca=2_s

Men lägger du den första året så går ju hela den sommaren bort innan den är lagad, och när du får igen den är det en ett år gammal hoj som är värd ungefär 31200 i inbyte hos din lokala Suzukihandlare :D

ska demoexemplar verkligen räknas som ny

Edit: särskrivning.

Last edited:
gsx 650F?????????

Har knappt sett en sån och kan aldrig tro att den tillhör riskgruppen! Men man förstår ju att folk köper den för att den är snygg och inte snabb :rolleyes:

ska demoexemplar verkligen räknas som ny

Edit: särskrivning.

Nej, det ska dom helt riktigt inte, jag gjorde en klumpig blocketsökning och skrev EJ demo, men den där slank igenom ändå.

Då kanske självrisken är 10 tusen lägre än vad man får ut ändå.

:
gsx 650F?????????

Har knappt sett en sån och kan aldrig tro att den tillhör riskgruppen! Men man förstår ju att folk köper den för att den är snygg och inte snabb :rolleyes:

Det är en alldeles utmärkt första hojj :tummenupp

:

Det är en alldeles utmärkt första hojj :tummenupp

det kan jag mycket väl tänka mig att det är. Synd bara att den får en hög självrisk just på grund av att den har kåpa. säger en hel del om försäkringsbolagens kunskaper:hihi

Jag har en jättebra idé, nästa år lanserar alla tillverkare sina värsting "R" modeller fast utan "R" i modellbeteckningen.

En GSX-R 1000 kan istället få modellbeteckningen Suzuki 350 (eller vad oljevolymen i växellådan nu är) CL-Soft Custom...

Jag kan tänka mig att klösa bort dom dekalerna för att få en årspremie på 2000:- Hel/Hel.. :D

Jag har en jättebra idé, nästa år lanserar alla tillverkare sina värsting "R" modeller fast utan "R" i modellbeteckningen.

En GSX-R 1000 kan istället få modellbeteckningen Suzuki 350 (eller vad oljevolymen i växellådan nu är) CL-Soft Custom...

Jag kan tänka mig att klösa bort dom dekalerna för att få en årspremie på 2000:- Hel/Hel.. :D

Haha ja, eller kan de börja göra som gamla goda rally grupp b och redovisa siffror som inte är i närheten av verkligheten

Nå, någon som köpt sig en GSX650F och tecknat Suzukis märkesförsäkring här? ;)

Skulle få betala 790kr i månaden halvförsäkring på min och på mig. Men 25 tusen i stöldsjälvrisk när hojen kostade 28k. Värt? Neee...

Likabra att köra trafik bara och ta smällen om nåt nu skulle hända. Det gör jag. Den ligger på 9080kr/år hos Folksam.

Beror ju förstås på vad man gett för hojen om det kan vara värt en helförsäkring men ofta går det att fixa iordning den själv för billigare pris än vad självrisken ligger på och om den nu skulle bli snodd finns ju alltid en möjlighet att den faktiskt kommer tillbaks.

Tycker det är konstigt att inte fler r-hojsägare chansar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph