R1 blocket fynd kanske!

Eh, borde man inte ge annonsen lite mer tid när det gäller förhållandevis mycket pengar...? Iallafall läsa igenom och kolla stavfel... Han måste vara jäävligt bissi, herr King.... :rolleyes:

Eh, borde man inte ge annonsen lite mer tid när det gäller förhållandevis mycket pengar...? Iallafall läsa igenom och kolla stavfel... Han måste vara jäävligt bissi, herr King.... :rolleyes:

Stavfel av den kalibern är ofta på motorfordon i värde 100-50.000,-

Sen verkar det självsaneras på något sätt, undrar hur:död

Säljaren har kanske inte svenskan som modersmål.:machinegu

Nä so what?

Var jag tvungen att komponera en försäljningsannons på ett språk jag inte behärskar så löser jag uppgiften på ett eller annat sätt..

Jag framstår gärna som seriös & bildad, speciellt när jag säljer något eller det jag skriver läses av många människor..

Fan vad jag hatar att ha annonser ute kom jag just på..:gnissla

Nä so what?

Var jag tvungen att komponera en försäljningsannons på ett språk jag inte behärskar så löser jag uppgiften på ett eller annat sätt..

Jag framstår gärna som seriös & bildad, speciellt när jag säljer något eller det jag skriver läses av många människor..

Fan vad jag hatar att ha annonser ute kom jag just på..:gnissla

:confused: :confused: ???????????????????????????????:confused: :confused: Vad men du?????

Måste bara lägga in en fundering:

I ena tråden så gnälls det om att priserna på blocket är helt utanför kartan och att t.ex en R1 -99 för 35-40´är ett hejdlöst överpris.
I nästa tråd så gnälls det om att en R1 -04 för 53´är tokigt fel och ett underpris utan dess like. Troligen sönderkörd och illa behandlad.

Hur skall ni ha det?

:va

Last edited:
Någon som ringt istället för att spekulera en massa? Det är typiskt SH i ett nötskal.

Sönderkörd? om den så har gått 1500-3000 mil så är den knappas sönderkörd.De tål så mycket mer. Möjligtvis kedja,drev,koppling man bör se efter men annars tror jag de är rätt svåra att köra sönder.

Låter det för bra för att vara sant? Då är det troligen det..... Eller som jag brukar säga luktar det skit smakar som skit ser ut som skit då är det troligen skit....

ps- gäller oftast gixxers... =)

Måste bara lägga in en fundering:

I ena tråden så gnälls det om att priserna på blocket är helt utanför kartan och att t.ex en R1 -99 för 35-40´är ett hejdlöst överpris.
I nästa tråd så gnälls det om att en R1 -04 för 53´är tokigt fel och ett underpris utan dess like. Troligen sönderkörd och illa behandlad.

Hur skall ni ha det?

:va

Det du skriver stämmer. Vad vill du ha förklarat? Prisskillnaden på 5 stenhårda sporthojsår?

Det du skriver stämmer. Vad vill du ha förklarat? Prisskillnaden på 5 stenhårda sporthojsår?

Jag vill väl inte ha något förklarat utan mer få er själva att fundera över hur ni diskuterar. Som du ser så äger jag båda varianterna (plus/minus några år). Jag hoppas att jag i båda fallen har gjort en bra affär/kommer göra en bra affär. Men är fullt införstådd med att priserna varierar och på den ena kanske jag lyckats, men misslyckas med den andra. Saken är väl den att det är oändligt många anledningar till ett satt pris av säljaren och precis lika många variabler för ett pris köparen är beredd att lägga. Huvudsaken är ju att dessa variabler stämmer mellan köpare/säljare i det enskilda fallet.

Eller är det så att SH.com används för underliggande personliga agendor? Den som inte får köpa till ett visst pris går ut och säger att priset på en viss båge är ett fantasipris. Alla häger på och killen/tjejen som skall sälja ser sig nödgad att sänka då den "allmänna" åsikten i en tråd gör gällande att priset är fel. (Naturligtvis förutsatt att säljaren finns här, men det kanske köparen vet.)

Sedan kan jag också undra vad du menar med "5 stenhårda sporthojsår". Vad tror du en SPORThoj är byggd för? Lite lugnt söndagskörande eller att ta den dit den hör hemma, dvs banan.

Polarn ringde på denna och den är tydligen importad från Tyskland för ett år sedan, växellådan är nybytt och den har bara gått 800 mil.....Hmm?

Eller är det så att SH.com används för underliggande personliga agendor? Den som inte får köpa till ett visst pris går ut och säger att priset på en viss båge är ett fantasipris. Alla häger på och killen/tjejen som skall sälja ser sig nödgad att sänka då den "allmänna" åsikten i en tråd gör gällande att priset är fel. (Naturligtvis förutsatt att säljaren finns här, men det kanske köparen vet.)

Sedan kan jag också undra vad du menar med "5 stenhårda sporthojsår". Vad tror du en SPORThoj är byggd för? Lite lugnt söndagskörande eller att ta den dit den hör hemma, dvs banan.

Jag måste få säga att sporthoj.com är ytterst marginaliserat, trots att de som "hänger här" kan få för sig att detta är det innersta navet inom hojåka.

Jag gör 10 st hojaffärer för egen del / år. Är inblandad i åtskilliga fler och aldrig har SH kommit upp. Inte från min sida heller iof.

Det vimlar av killar & tjejer där ute som inte har en ANING om vad som händer när man skenförsäkrar på Piteå-farmor. Är de lyckligare? Säkert.

Några personliga agendor skulle ha föga anslagskraft....lovar dig.

Sen svarar du ju på din egen fråga och bara bekräftar en helt normal handling, dvs köra halvt skiten ur en sporthoj.

Självklart i större utsträckning än Gs500.

"DE HÅLLER FÖR DET, DE ÄR BYGGDA FÖR DET"!

Nä, de är byggda för max prestanda kontra sin litervolym och kräver ju självklart mer i form av service osv.

Lättare o döda R1 med vanvård än sura pendlarradfyran med halva effekten, tunga vevaxlar och foder tjocka som eccosulor.

Vad jag tror en sporthoj är byggd för gick väl inte att missa? Stenhårda år?

Jag vet inte riktigt vad du menar men valde ändå att citera just dig för att få skriva min mening:D

Back