Vinterträning i Spanien 2009

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Hej på Er
Jag har tidigare hjälpt till några här med flerdagars banträningar för hobbiracer med tyska arrangörer.
Senast var vi 7 killar härifrån forumet som jag hade med mig till Mugello-Misano veckan.
Det är inte alla som orkar vänta ut tills dem svenska banorna öppnas. Äntligen har jag hittat kombinationen som jag letade efter. En rejäl Spanienträning med fantastiska banor.

Nu har jag kombinerat 2 arrangörer och 2 banor för en Spanienvecka i februari som går att välja i 3 olika utförande. Vi börjar med 4 dagar på Moto GP banan Jerez och fortsätter med 5 dagar i Almeria. De två banorna är en perfekt kombination för en riktig träning eller som förberedelse för en hojsäsong.
Almeria banan: Här tränar du upp din modighet. Här finns två blindkurver som du är tvungen att plugga in om du vill ha bra tider, samt en lång raka (glöm inte hemma din lång utväxling) där du måste våga vänta med bromspunkten.
Men du behöver inte tro att du måste vara halvproffs för att kunna delta. Det finns grupper för de som inte är erfarna. Du som har hittills bara har använt din sporthoj på gatan, anar inte hyr mycket bättre förare du blir efter några dagars bankörning. Många självsäkra gatuåkare upptäcker att de har övervärderat sina egna körkunskaper innan.
Det finns tre alternativ att välja på nedan
Nu vill jag att ni yttrar er om inom några dagar om dem här alternativen är nåt som tilltalar er, för då måste jag sätta igång a reservera platser hos arrangörerna. Jag menar förstås inte att jag vill veta om ni tycker att det låter roligt. Jag vill veta om ni är villiga att genomföre detta eller ska jag leta efter en kortare (7 dagars variant med Cartagena Almeria) därmed billigare alternativ. Dygnspriset är det samma på en kortare variant också, ca 110-115 euro om dagen.


9 dagars bankörning 999 €
29. januari – 1. februari Jerez 4 bandagar samt 2 – 6 februari Almeria 5 bandagar

4 dagars 540 €
29. januari – 1. februari Jerez

5 dagars 499 €
2 – 6 februari Almeria

mvh gabor
 

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
Honda CBR1000RR
Hei, vi er et gjeng med nordmenn som drar til Jerez i samme periode....28januar til 1 februar.Prates sikkert.....
 

always honda

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
klippan
Hoj
600rr, sp1
Det låter ju helt OK , ska se om man kan övertyga frugan att man behöver lite kvalitetstid för sig själv med likasinnade . Har man nu köpt banhoj ska den ju användas , eller hur . Undrar om en gammal nybörjare som kan jag platsa i gruppen ? Kan man få lite mer info om resa , boende etc. . .
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Man åker ner t.ex 3 personer + 3 hojjar i en vanlig skåpbil (det är billigast och det går att få in 3 sporthojjar i en vanlig skåpbil, mittelsta hojjen omvänt och fotpinnen nermonterad)
Jag fixxar billig hotel där nere till alla deltagare/medåkare
Plånboken? Finns det nåt som du gillar bättre? Då ska du satsa pengarna dit. Men en som har smakat på bankörning, han vet att det inte finns vackrare semester än att åka runt där nere, sedan snacka med andra bantokiga, sedan åka runt igen och jämföra varvtider.
Och vintertid, när man inte ser nån sol i Sverige alls, då är det lätt att övertyga tjejen också på en solig Spanienresa....
Det är väl en bättre semester för dig än att ligga en vecka på solen, eller?
Hon kan få en solstol utanför boxen....
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Hur tog ni er ner? Hur bodde ni? Intressant, men plånboken skriker :gnissla
Om 9 dagars alternativet är dyrt så kan man förstås välja bara 4 dagar eller 5 dagars alternativ.
Men andra sidan tycker jag att banavgiften till förhallande resekotnad är inte så mycket, har man åkt så lång då ska man träna rejält.
den andra alternativet jag tittade på är bara 7 dgr långt och innehåller 3 dgr Cartagena o 4 dgr Almeria kostar 790€, startar 9/2
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Detta låter ju trevligt Gabor, får ta en funderare på detta :tummenupp
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Jag lyckades pruta bort 1 dag från Almeria för att man ska ha en vilodag emellan Jerez och Almeria.

Så dem som vill hänga på kan boka följande alternativ:

29/1 - 6/2 åtta dagars Jerez 4d + Almeria 4d samt en vilodag (flyttdag) den 2/2
Pris 920 euro

29/1 - 1/2 fyra dgr Jerez
540 euro

2/2 - 6/2 fem dgr Almeria
499 euro

3/2 - 6/2 fyra dgr Almeria
419 euro

Minst 180 minuter bantid/dag, Almeria arrangören känner jag, där ingår fri transponder tidtagning, gratis race, fri kaffe hala dagen, fri öl på kvällen, fri plats i depon för husbil, med fri vatten o ström, jag tror att det är liknande i Jerez, där är det Sweizisk arrangör.

Det finns billig flyg dit, jag tar Ryanair, kostar nästan inget att flyga ner.
Ni behöver bara organisera transport för hojjarna. Jag skickar min hoj fr Budapest till Jerez.
Skynda är jag har bara fått 12 platser i Jerez och 15 i Almeria
mvh
Gabor
felsved@gmail.com
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Nu är vi 3 personer som ska ner till Jerez och Almeria om 3 veckor, jag trodde vi blir mer.
Det ska bli härligt att slippa minusgrader och cirkla runt i Jerez banan
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top