Sundsvalls Motormässa 21-22 Mars 2009

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
För er som är motorintresserade kommer Sundsvalls Motormässa att köra igen 21-22 Mars 2009. Info hittar ni på www.sundsvallsmotormassa.se och den sajten uppdateras löpande med nya utställare och info mm. Håll även utkik i pressen.
 

succes

Vi är födda till att ha kul!!
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som finns ledigt..
Det är bokat:tummenupp .
Kanon kul att Jeanette ordnar detta, kul för alla Motorintresserade i Norrland.

Vi har bokat en monter för att ha så många MC nyheter där som möjligt.

Snart är det vår igen:hojcbr

www.northbike.se
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Nu finns även förköpsbiljetterna till Sundsvalls Motormässa tillgängliga att köpa på Sundsvalls Turistbyrå Stora Torget i Sundsvall. Pris: 100:-
En perfekt julklapp :tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ny info läggs hela tiden ut. Bl.a. kan man notera att "wheeliemaskinen" från MCmässan kommer så att vi kan prova köra på bakhjulet :)
och nu kan man även tävla och vinna entrébiljetter på Sundsvalls Motormässa sajten.
PS. Restaurangen i ena hallen kommer att ha fullständiga rättigheter har jag hört rykten om :fyllisar

Surfa till www.sundsvallsmotormassa.se
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Nja, njo, njee. Både ris och ros till detta arrangemang. Kul med lite snyggare och extrema bilar, a´la R8 & Lamborghini. MC-utställarna var ju lite som väntat, förutom Yamahacenter som satsat mest på båtar. Tyckte också de kunde haft mer kringutrustning och personlig utrustning. Besvikelsen var alla dussinbilar. Toyota Corolla och VW Transporter. Nee, det funkar inte.
Går nog inte nästa gång om det inte händer mer.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nja, njo, njee. Både ris och ros till detta arrangemang. Kul med lite snyggare och extrema bilar, a´la R8 & Lamborghini. MC-utställarna var ju lite som väntat, förutom Yamahacenter som satsat mest på båtar. Tyckte också de kunde haft mer kringutrustning och personlig utrustning. Besvikelsen var alla dussinbilar. Toyota Corolla och VW Transporter. Nee, det funkar inte.
Går nog inte nästa gång om det inte händer mer.


nu har jag ju inte vart där men antar att de var som du säger.
jag gick inte pga just såna saker.. de flesta åker inte dit för o kika på nya "vanliga" bilar utan vill se nå snyggt coolt el annorlunda.
mer teknik, mek, kringutrustning till bra priser.
mera utställningar med både gammla och nya fordon.

(kan bara utgå från vad man läst skulle vara där)
 

LaPoohNani

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Indal
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Var ju inte värt entrépriset i allafall.

Nä de kan jag lätt hålla med om..
Har varit ner till Bollnäs på deras motormässa/bil utställning två ggr och det är helt klart mera sevärt än vad detta va :(

Nog för att det är en bit å åka dit ner men det är det värt :hihi Iofs mindre lokal där nere då men dock så mycket mera mysigt..
Å där har dom juh extrema och fräna byggen, både bilar å hojjar..
Tror de va hot rod utställning sist jag va ner om ja inte minns fel...
 

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Provad Wheelie maskinen, svårt tyckte jag. 40 gradarn var rolig. fick ett bra tips om trolling fiske i Holmsjön. Motorcentrum har börjat sälja Fiat. + Jag fick reda på att jag ska åka till Hojtorget när jag ska byta hoj. Jag var nöjd
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Eftersom jag arbetade på båda mässorna har jag ju lite inside info.
Anledningen att motormässan återigen kördes var p.g.a det stora intresset och efterfrågan sedan motormässan 2005 både från tidigare besökare och utställare. Detta stora intresse visade ju sig också då ca 15000 besökare var där. Man kan ju tyvärr aldrig tillfredställa alla till 100% men den var ändå gjord för en bred publik med lite av varje. Jag intervjuade hundratals besökare under helgen och även utställare och alla var jättenöjda. Det fanns något för alla. Det var t.o.m så att någon tyckte att grävmaskinerna på innegården var det bästa på hela mässan :) Tror ändå att Jeanette och JES AB kanske kommer att titta på att designa om motormässan lite till nästa gång. Men det är ännu bara mina spekulationer. Glöm heller inte bort att alla kan vara med och påverka innehållet. Vill man se nåt speciellt på mässan så kontaktar man dessa och ser till att de köper utställingsyta. Svårare än så är det inte.
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Vilket jävla gnäll på en del :fatta! .... Tyckte i det stora hela det var skitbra, en eloge till Jeanette :krama Visst man kan alltid ha med bättre och andra saker, men det kanske inte går att fixa allt på en gång. Blir säkert mycket bättre nästa gång, och att gå dit är ju valfritt.
Men det kanske är bättre att sitta hemma och mögla i soffan ... NOT !!!
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Vilket jävla gnäll på en del :fatta! .... Tyckte i det stora hela det var skitbra, en eloge till Jeanette :krama Visst man kan alltid ha med bättre och andra saker, men det kanske inte går att fixa allt på en gång. Blir säkert mycket bättre nästa gång, och att gå dit är ju valfritt.
Men det kanske är bättre att sitta hemma och mögla i soffan ... NOT !!!

vad va de du gilla då?
hur länge hängde du där?
 

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Den Retta -09
Jag va nöjd iaf,fick prova nya R1:an :banana Den lät jäkligt gött kan jag lova!!
Lät som en twin i början sen som en radfyra när man kom upp i varv.....ståpäls!! huuuaa
 

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Ort
STHLM
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Tackar alla besökare
 

Bifogat

  • sundsvall1.JPG
    sundsvall1.JPG
    33.2 KB · Visningar: 67
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top