Jag är emot de svenska rättssystemet!

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Hej vi har debatering på svenskan och behöver lite tips på argument (och motargument som jag måste vara beredd på, gärna) som jag kan använda.

Jag letar efter sjuka saker i systemet, typ saker som får en att hata sverige tex stoppar man en tjuv som gör inbrott i ens bil så åker man typ dit för misshandel osv. Vet att de finns 10949328 exempel men jag måste ha alla samlade i denna tråd.

Kom med förslag!:tummenupp

• tv-licens - har spelat ut sin roll

• kyrkan:
betalar de skatt? om inte - varför då?

varför behålla något så förlegat när de inte tillåter/vill ha kvinnliga präster, äktenskap mellan samma kön etc etc

• vi bor i ett vinterland - varför är det så få (iallafall i storstäderna) som har mössa på sig på vintern?

• varför bränner man ned varje år halmbocken i gävle men inte den stora feta stenbeckgranen i stockholm?

Last edited:
Dj-a muslim som hatar Sverige!!!:kulspruta

Å lite seriöst så kan man undra hur det står till med någon som hatar ett system men inte helt verkar veta varför eller hur systemet fungerar.

Fast det är ju bra att ni har lite debatering på svenskan!

Ja, jag är också helt emot. Rättssystemet är en av dom verkstäder som slipar nötta kugghjul till att passa in i maskineriet.

Lagar, regler, förordningar och normer - alla är dom verktyg för att kränka och kontrollera individen. Vi är så indoktrinerade i slaveriet att vi slåss om vår plats under piskan. Dom som hamnar utanför sätts i åtgärdsprogram, där dom får lära sig att utanför maskinen är du värdelös. Sen slussas dom ut till maktens utsugare - redo att vara till lags och tacksamma för varje slag som utdelas mot deras blodiga ryggar.

Samhällets vampyrer dricker sig feta på vårat blod. Det är dags att vi slår tillbaka. Vilken bättre plats än denna, vilken bättre tidpunkt än nu? Hela helvetet kan inte stoppa oss. Vem är med mig?

Lagar, regler, förordningar och normer - alla är dom verktyg för att kränka och kontrollera individen. Vi är så indoktrinerade i slaveriet att vi slåss om vår plats under piskan. Dom som hamnar utanför sätts i åtgärdsprogram, där dom får lära sig att utanför maskinen är du värdelös. Sen slussas dom ut till maktens utsugare - redo att vara till lags och tacksamma för varje slag som utdelas mot deras blodiga ryggar.

Samhällets vampyrer dricker sig feta på vårat blod. Det är dags att vi slår tillbaka. Vilken bättre plats än denna, vilken bättre tidpunkt än nu? Hela helvetet kan inte stoppa oss. Vem är med mig?

Nu vet jag inte om det faktiskt kommer från en låt men jag skulle vilja sätta musik på denna text IAF, känns som punk-genren skulle passa.

de enklaste motargumentet mot de du säger är ju hur ska de fungera istället och på vilket sätt ska vi uppnå de resultatet.

ett argument mot hur rättsystemet är uppbyggt idag är att har du pengar kan du vinna många fler rättstvister än om du är fattig.
att många inte vågar pröva saker i rätten för att om de förlorar kan de medföra livslånga skulder. Bli misshandlad på krogen av tre snubbar ta upp de i rätten de ljuger och skyddar varandra du förlorar du betalar deras rättegångs kostnader möjlig utebliven lön osv osv.

Nu vet jag inte om det faktiskt kommer från en låt men jag skulle vilja sätta musik på denna text IAF, känns som punk-genren skulle passa.

Du har mitt tillstånd att föra mina ord vidare om du så önskar. Jag kräver ingen som helst ersättning heller, ty pengar är den kryptonit som håller individens sanna styrka dold och under kontroll.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D