Vilken Bana??

Ni som har kört på alla banor i Sverige vilken plats sätter ni Ring Knutstorp?

Många säger att det är en av de roligare banorna i Sverige. Har själv kört rätt mycket där, men har inget att jämföra den med direkt. Banan är både kuperad och kurvig. Skulle önska att den vore något längre vilket tydligen är på gång om jag förstått saken rätt. Beklagar inte om hårnålen försvinner. Utan tvekan den tråkigaste kurvan på banan.

På senare år har jag hört mycket gott om Gotland Ring, men tyvärr inte kört där ännu.

En poll kan lätt bli felvisande då jag tror att många kommer att rösta på den banan de har i sin närhet eller den de tror är bäst.

Tror ovan nämna banor är bland de roligaste som finns att tillgå i Sverige, men eftersom jag inte kört på flertalet banor i Sverige så överlåter jag svaret på frågan de som gjort det.

Skulle inte trådskaparen kunna döpa om tråden tlll "Vilken bana är roligast i Sverige?" för tydlighetens skull?
 
Jag tycker att alla banor har sin charm och någon favorit finns inte. Den enda bana jag inte gillar är Falkenberg, kort och snabb men flytet förstörd av cykelbanan de lagt in.
 
Jag tycker att alla banor har sin charm och någon favorit finns inte. Den enda bana jag inte gillar är Falkenberg, kort och snabb men flytet förstörd av cykelbanan de lagt in.


cykelbana:confused:
 
Elak benämning på chikanen de ersatt högern efter start/mål med....



aha, jo det e la en del som inte gillar den inkl mig själv men annars gillar jag banan i övrigt, har docck inte så mkt att jämföra med, har bara kört på anderstorp och falkenberg
 
Kinnekulle tycker jag är roligast!:tummenupp
Har ju endast kört på Mantorp och Karlskoga samt Kinnekulle.
Finnns kanske roligare banor.:)
 
Har bara kört på Gelleråsen o Kinnekulle än så länge, mer banor blir det nästa år. Gelleråsen är roligast av de 2 tycker jag!
 
Banorna har olika karaktär. Anderstorp är en snabb bana som passar t.ex r1 or och förare som tycker om fart. Kinnekulle är en teknisk bana där kurvteknik är den stora grejen och effekten har mindre betydelse.
 
Banorna har olika karaktär. Anderstorp är en snabb bana som passar t.ex r1 or och förare som tycker om fart. Kinnekulle är en teknisk bana där kurvteknik är den stora grejen och effekten har mindre betydelse.
Har aldrig gillat Anderstorp.
Föredrar "tekniska" banor.
Beror antagligen på att jag aldrig kört särskilt snabba maskiner.
Gick över till enduro.
Passar min (farträdda) natur bättre.
 
Linköping..:tummenupp ...Lagom teknisk och framför allt hyfsat snabb, svår i Torpar'n:tummenupp
Skoga e' kul för sin mångfalld typ:Trösen,svackan efter ejes och depåkurvan medsina fem:va kurvor.
Mantorp å Anderstorp e' för symetriska kurvor som är :confused: dragna med passare
Knutstorp är en asfalterad crossbana med allt för låg topspeed och bara "knickig":tråkad
Falken har bara topspeed och inga direkta svårigheter...
Tyvärr har jag inte provat varken "mitt sverige och Gotlandring" Ännnnn
Slutade att köra -92 men ska göra en "bejublad:hoppa " come back i "Classic" med en RD 350 och i 250B på en gammal RGV -90
 
Är du inte en överdriven fanatiker av högerkurvor så lär du nog bli besviken på Mittsverige. -En ganska medioker bana jämfört med de övriga som räknats upp här i tråden.

Öhh?:va ?? Fanatiker av högerkurvor?!?!?! Finns det inga vänstrar alltså?:confused:
Appropå banor så såg jag ju Kinnekulle, den har jag bara kört bil på en gång men då var den inte godkänd för mc ännu. Men jag vet att ett par år senare fick den även mc-licens.
 
Öhh?:va ?? Fanatiker av högerkurvor?!?!?! Finns det inga vänstrar alltså?:confused:
Appropå banor så såg jag ju Kinnekulle, den har jag bara kört bil på en gång men då var den inte godkänd för mc ännu. Men jag vet att ett par år senare fick den även mc-licens.

Jag vill minnas att kinnekulle inte har banlicens från SVEMO utan endast är öppen för banåkning som kallas trafikövning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top