Yamaha R1 Regbesiktning 25kw

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Hej!

Jag ska åka in och reg besikta min retta nästa vecka och tänkte höra med er ifall nån vet om jag då får köra den till besiktningen trots att den inte är reggad som 25kw.

Vet nämligen att man får ju köra fordon som inte är försäkrade o.s.v. för att ta sig till besiktningen.

Nån som kan svara på det?

tacksam för svar.

jag körde min till min regbesiktning iallafall. har du bara intyget så är den ju på rätt effekt så blir du stoppad borde du ju kunna visa upp intyget för snuten och tala om att du är på väg till besiktningen... borde inte vara något problem.

jag körde min till min regbesiktning iallafall. har du bara intyget så är den ju på rätt effekt så blir du stoppad borde du ju kunna visa upp intyget för snuten och tala om att du är på väg till besiktningen... borde inte vara något problem.

Tycker inte heller de bör va de, då jag ju skrivit intyget och har även intyget jag fick med brickorna

Tycker inte heller de bör va de, då jag ju skrivit intyget och har även intyget jag fick med brickorna

jo, precis. kör du, blir du stoppad så bör det vara lugnt och för övrigt är ju risken att du blir det ganska liten om du bara kör som folk:tummenupp

Till besiktningen borde det inte vara några problem att åka. Däremot så är det ju självklart att du måste ha en försäkring, annars blir det släpet.

Till besiktningen borde det inte vara några problem att åka. Däremot så är det ju självklart att du måste ha en försäkring, annars blir det släpet.

Hojen är avställd och vad jag hört så behöver den inte vara försäkrad, den kan alltså vara avställd för att kunna besikta den/köra den till besiktningen.

Hade samma probelm när jag körde mellan. Ringde den lokala polisstationen och frågade men de hade ingen aning. Han sa att "det ska väl vara ok om det bara är till beskiktningen". iofs några år sen nu.

Oavsett så måste den vara försäkrad. Hade min försäkrad med full effekt och ringde sen till försäkringsbolaget och ändrade när regsbesiktningen var klar.

Hojen är avställd och vad jag hört så behöver den inte vara försäkrad, den kan alltså vara avställd för att kunna besikta den/köra den till besiktningen.

Möjligt att du kan besiktiga den avställd men du får inte framföra den på vägarna oförsäkrad, inte ens till och från besiktningen.

Last edited:
Nej man får inte köra avställda fordon, skall vara påställt och givetvis försäkrat. Vem tar annars kostnaden om du smäller??
Obesiktigat får man köra till och från besiktning och till och från verkstad för reparation.
Om du tar den på släp till bilprovningen är det säkert inga problem.

Nej det får du inte. Dels pga att du inte har körkortsbehörighet för den, och för att den är avställd/oförs eller vad du nu skrev

Man får nog inte köra den dit med mellan kort. Man verkar ju inte ens behöva ha hojen med sig. När jag besiktigade min tittade dom inte på den. Den stod parkerad utanför, dom ville bara se intyget.

Man får nog inte köra den dit med mellan kort. Man verkar ju inte ens behöva ha hojen med sig. När jag besiktigade min tittade dom inte på den. Den stod parkerad utanför, dom ville bara se intyget.

haha okej.. Jag får ta dit den på släp kära då, ska man plocka ner den ifrån käran innan man kör in i hallen då eller kan man köra in med bilen och käran med hojen på? :)

Kör dit med en låst skåpbil och säg att hojen står däri. Går "garanterat" igenom.
Besiktningsmän brukar va en förstående ras.

:rofl

Back