R6 '99 Stulen i Johanneberg

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Min älskade sunkR6'a blev stulen utanför mitt fönster inatt av två äckliga män. Vaknade av att jag hörde röster och oväsen utanför. Trodde först det var byggjobbare o blev irriterad. När jag vaknat till insåg jag att klockan inte ens var fyra o blev misstänksam. hör en bil starta o dra iväg o hinner precis se min röd/vita ligga på brutalt slängd på ett flak innan den far iväg ur mitt synfält genom fönstret. Ringer polisen som inget vill göra eftersom brottet redan är begått.

Hursom, ser nån en Röd/vit R6a med R7dekaler, Reg# JJL-296, så ring polisen eller mig på 073-7057574. Toppkåpan och sidokåpan på höger sida sitter ej ihop, bakramen aningen snéd, Kraschpuckar, bakflyttade fotpinnar. Torde väl vara nog för att känna igen den om den skulle dyka upp på gatorna.

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    152.8 KB · Visningar: 118
Jo. O jävla jag som bara har trafik på den....Tänkte i några svaga ögonblick på att vänta med anmälan o teckna halv... men kunde inte med det, får stå mitt kast.

Mm, Hittade Regskylten här utanför... lite sorgligt att se den ligga där ensam på backen. Mina gissningar går till att Hojen kommer att skymtas i trakten kring vårväderstorget o sedan hittas i ett dike. Jag menar, hur mycket får man för en stulen R6a med trasiga kåpor som gått över 5000 mil och tappar olja över 11000 rpm.... Jävlar vilka amatörer.

Min r6:a blev stulen för nästan exakt ett år sedan, fast mitt under arbets tid, dvs nångång mellan 07:00 och 16:00, dom e bra fräcka dom där. Polisen sa dock att med största sannolikhet så har Mc:n hamnat i polen med omnejd, ska tydligen va mkt sporthojar som hanmnar österut, why i dont know..:confused:

Tråkigt! Vet precis hur det känns. :(
Blev själv av med 2 st gammel-R1:or (vid olika tillfällen) förra året och båda hittades efter ca 2 veckor i ganska dåligt skick, men hade i alla fall gått att fixa till om jag bara hade haft trafikförsäkring. Håller tummarna för att den dyker upp.

Min r6:a blev stulen för nästan exakt ett år sedan, fast mitt under arbets tid, dvs nångång mellan 07:00 och 16:00, dom e bra fräcka dom där. Polisen sa dock att med största sannolikhet så har Mc:n hamnat i polen med omnejd, ska tydligen va mkt sporthojar som hanmnar österut, why i dont know..:confused:

mm, kanske blir en liten Polentripp för den då alltså... Din återfanns inte eller?

Tråkigt! Vet precis hur det känns. :(
Blev själv av med 2 st gammel-R1:or (vid olika tillfällen) förra året och båda hittades efter ca 2 veckor i ganska dåligt skick, men hade i alla fall gått att fixa till om jag bara hade haft trafikförsäkring. Håller tummarna för att den dyker upp.

Tackar för stödet! bättre att den dyker upp i dåligt skick än inte alls för min del. Får ju inget från försäkringen oavsett.

Last edited:
Hojen hittad ca 7-800m bort på en gräsplätt. Grymt stort tack till du/ni som ringde! Jag bjuder på öl senare! Hojen mår helt ok efter omständigheterna. Bromsen tar inte, eventuellt skeva skivor, Tändningen kaputt, tanklocket kaputt, ser ut som nån försökt börna på gräs eller nåt liknande... Vilka satans pundhuvuden, köra iväg den på flak o inte ta den längre bort än så...Knarkare o småungar känns spontant som kandidater till detta. Inga skador som inte går att fixa lätt iaf! Inget tack till polisen som vägrar ta sig ens en titt. eller som inte ens är intresserade av att höra vad som hänt när jag ringde inatt utan bara hänvisar till stöldanmälan.

Hojen hittad ca 7-800m bort på en gräsplätt. Grymt stort tack till du/ni som ringde! Jag bjuder på öl senare! Hojen mår helt ok efter omständigheterna. Bromsen tar inte, eventuellt skeva skivor, Tändningen kaputt, tanklocket kaputt, ser ut som nån försökt börna på gräs eller nåt liknande... Vilka satans pundhuvuden, köra iväg den på flak o inte ta den längre bort än så...Knarkare o småungar känns spontant som kandidater till detta. Inga skador som inte går att fixa lätt iaf! Inget tack till polisen som vägrar ta sig ens en titt. eller som inte ens är intresserade av att höra vad som hänt när jag ringde inatt utan bara hänvisar till stöldanmälan.

gött att den klara så bra ändå!

då blir det en tur tillsammans då snart:yoparty

Det var jag som ringde dig, efter att min granne ringt mig och rapporterat en stulen hoj då han var ute i GBG. Härligt att du hitta den, och att det gick att köra!

Öl låter gott visserligen, men använd de pengarna istället till att ta dig till något Pro Superbike race alternativt Roadracing SM:tummenupp
Pro SBK kör i Knutstorp nästa helg, SM final i Roadracing på Falkenberg mitt i september:)

leta upp den jävla polacken och låt honom "nicka batong" tills han hostar upp pengar för skadorna :)

Det var jag som ringde dig, efter att min granne ringt mig och rapporterat en stulen hoj då han var ute i GBG. Härligt att du hitta den, och att det gick att köra!

Öl låter gott visserligen, men använd de pengarna istället till att ta dig till något Pro Superbike race alternativt Roadracing SM:tummenupp
Pro SBK kör i Knutstorp nästa helg, SM final i Roadracing på Falkenberg mitt i september:)

En polare som bjuder på drinkar så det behöver inte bli så dyrt... Falkenberg låter som nåt att satsa på helt klart! (Jobbar nästa helg) Om vädret är ok o hojen fixad blir det en tur dit!:tummenupp O stort tack för samtalet!! Sporthoj är guld!!

eller skaffa halvförsäkring.
Skål :öl

Folksam är näst på samtalslistan! Sjukt att få tillbaka den, händer nog inte två gånger så halvförsäkring är givet!

Last edited:
Skönt att det löste sig, även om det blir lite merkostnader.

Fattar inte varför folk (kan väl i och för sig knappt kalla dem det) inte kan fatta att man inte snor andras prylar.

Halvförsäkringen är väl rätt dyr, antar jag. Du får väl hitta nåt att fästa ramen i, såvida du inte redan hade det...

Ha det gott och fixa hojen snabbt, så du kan puttra de sista månaderna också.

Hörrudu... du kan få dela ölen med mig, Suzie-Q och Juha... :)

Jag tyckte också att "skita i ölen" lät som en dålig idé! Hoppas du får ha den i fred fortsättningsvis och att du hittar ett tändningslås snarast.

//juha

Haha, om han är skyldig oss en öl att dela på så kan han hoppa över "min" 1/4:e del då:D :lol;)

Haha, om han är skyldig oss en öl att dela på så kan han hoppa över "min" 1/4:e del då:D :lol;)

Han var ju fattig student... man kan inte kräva hur mycket som helst bara för att man är lite hygglig :)
Jag hoppas bara på samma tur den dagen det händer mig!!!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!