Jag e bara tvungen att skriva nåt!! pontus aka wizna

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
Egentligen hade jag tänkt att inget säga, men jag känner mig tvungen. Ler från öra till öra.
Jag sitter och läser dokusåpan som pågår under mitt namn i sporthojs forum, kan inte mer än le och undra vad jag gjort som är så hemskt att det skrives flera meter för min skull. Får ett samtal av en vän när jag e på g ner till Oschersleben att det är någon/några som skriver om mig.

Kan inte mer än le då alla mafiosos och gängledare pratar om kroppsdelar och hot och dylikt. Lika märkligt är det att så många har åskter. Jag antar att jag inte träffat hälften av er. Men visst har alla rätt till en åsikt. Ni är alla välkomna fram under träning/tävling eller dylikt så man får ett ansikte på er.

För att göra allting mycket lättare så bör man skaffa sig lite fakta i målet innan alla kommentarer om begravning och ambulans ska komma.

Den gode Niklas ville köpa lite saker som jag hade liggandes. Tog med mig diverse saker och körde 20 mil för att möta killen. Han frågar mig om mina BERINGER skivor som jag har. jag svarade : ta med dem och testa, skulle de inte passa e det bara o lämna tillbaka dem. Likadant om någon av dem skulle vara sne eller på annat sätt defekt så kan jag byta ut dem.

Åker hemåt igen. Får ett SMS där det står, tusen tack för hjälpen och tack för att du körde för att möta mig. Där står INTE att akrapovic e kass eller buckligt. Märkligt att det är så buckligt nu.

Killen kommer hem och ser att bromskivorna inte passar. Ringer mig.Inga problem säger jag. Bara att lämna dem vid nästa tävling. Du får pengarna tillbaka då. Han kommer till linköping, inte heller nu är det fel på något eller på akra systemet. Killen vill inte ha pengarna utan vi hade redan tidigare kommit överrens om att kvitta allt med power commandern. Att jag fortfarande inte fått iväg power commandern beror på följande. Den sitter på min brors hoj och liksom jag, så jobbar han utomlands. Han är i frankrike nu. Har förklarat detta för niklas. Jag har ingen tillgång till hans hus.

Att jag inte alltid svarar i telefon beror på följande : jag har 2 stycken företag samt är personal chef i ett 3:e, + mekar åt ett VM team + har flickvän och barn samt behöver sova iaf någon timme per natt.

Är det så att du känner dig åsidosatt kan jag bara beklaga detta.

( har verkligen gjort allt för att utelämna stygga ord)

Nu till det här med slaktad hoj, ibland säger det mer om den som säger det. Hojen är en VM endurance hoj som tidigare ägts av båda Diablo och Bolliger. Då båda teamen är sponsrade av kawasaki i respektive land tror jag inte att de behöver köpa stulna hojar.

Pinsamt att tro att jag skulle blåsa någon, tvärtom så ställer jag alltid upp när någon behöver nåt.

Jag reserverar mig mot alla stavfel i detta stycke. Född i sverige men skriver fortfarande som en kratta.

Last edited:
Glad att du skrev en tråd... så man fick höra båda sidorna.

Trist när det blir tjafs om saker och ting. Hoppas allt löser sig tillslut så båda blir nöjda.

Alltid intressant att höra motsidans argument, det som var svart-vitt blir betydligt gråare :näsblod

Men sen kan ni väl reda ut resten via telefon nu när du fått upprättelse, ytterligare en pajkastartråd tillför nog ingenting...

Jag kan testhandla av dig och avgöra vem som gjprt fel/rätt..

Har du ett gaffelpar (hela och raka) med framhjul, broms m.m. Allt framtill med andra ord så kanske du har ny deal på G. Orginal går hur fint som hälst. bara de e USD.

Kan vara missuppfattning. Din baneman kanske ser det så som han säger.

Det jag undrar är varför han inte fick nån respons alls på "ett hundratal" telefonsamtal + mail + SMS + PM. Så länge tar det ju inte att ringa tillbaka eller dra iväg ett mail om vad som händer.

Tänk att nästan varje gång någon startar en tråd som handlar om att de har blivit blåsta så ska drevet gå på SH :rolleyes:

Men att till 99% när man hör motparten så blir det som var svart/vitt jäkligt grått :D

Intressant att kunna läsa två versioner av samma story - blir lite som Sporthoj-Court.

Som så ofta annars tycks taskig kommunikation vara huvudproblemet.

Personligen skulle jag nog oxå känna mig "åsidosatt" om jag betalat någon för något
och efter 2-3 månader fortfarande inte fått det jag betalt för.
Om denna väntan var överenskommen vid köpet så är det väl ok.
Om inte, så suger det ordentligt.
Se'n tycker jag inte att det spelar någon roll hur många jobb man har eller hur busy man e.

Härmed inte sagt att WIZNA är en dålig människa, det tror jag inte alls.
Men just den här situationen verkar luta lite åt att pucknick har skäl att vara lite putt....

Som så ofta annars tycks taskig kommunikation vara huvudproblemet.

Härmed inte sagt att WIZNA är en dålig människa, det tror jag inte alls.
Men just den här situationen verkar luta lite åt att pucknick har skäl att vara lite putt....

Ja jo, jag tycker nog oxå att detta kunnat skötts bättre. Men va f*n, gräv ner yxan och ordna upp affären istället.

Putnick har god skäl att vara putt på dig. Sen nu till han får den utlovade PC:n omedelbart (eller pengarna åter och en uppriktig ursäkt). Inte sjutton ska det ta en hel hojjsäsong innan han kan få det han köpt av dig.

Förhoppningsvis sköter du dina företag och ditt jobb betydligt bättre än denna försäljningen. Eller tar de även där några månader innan dina kunder får varorna de betalt för? :gnissla

Lycka till på banan! :tummenupp

Såna här trådar får mig att inse att man ska fan inte sälja saker på sporthoj. Oavsett vems felet är eller vem som är dum i huvudet är det säljaren som får skiten.

BlaBlaBlaBlaBla, jag vet ingenting, jag tycker en massa blablabla...

:va

Dessa oändliga kommentarer..

Om man byter pengar och saker samtidigt så slipper man sånt här. Idiotiskt att betala i förskott och hamna i såna här situationer.

Såna här trådar får mig att inse att man ska fan inte sälja saker på sporthoj. Oavsett vems felet är eller vem som är dum i huvudet är det säljaren som får skiten.

Om man byter pengar och saker samtidigt så slipper man sånt här. Idiotiskt att betala i förskott och hamna i såna här situationer.

Det är sant men det hindrar ju inte folk från att hänga ut en om det skulle råka finnas andra fel som inte upptäckts under pengabytet.

Medhålles. Jag har iofs inte läst så många såna här trådar. En var streetfighterhärvan och sen den här plus nån till. Att vara oanträffbar/upptagen i ~3 månader idag med mail, mobil, SMS är ju nästan svårt även om man verkligen försöker.

Det är sant men det hindrar ju inte folk från att hänga ut en om det skulle råka finnas andra fel som inte upptäckts under pengabytet.

Medhålles. Jag har iofs inte läst så många såna här trådar. En var streetfighterhärvan och sen den här plus nån till. Att vara oanträffbar/upptagen i ~3 månader idag med mail, mobil, SMS är ju nästan svårt även om man verkligen försöker.

förstår din frustration... men tror nog att en så pass "känd" SH:are som wisma tänkte nog inte blåsa dig...

känns nog som om båda hade del i att det gick snett.. du godkände ju trots allt skicket på Acra-sys. på plats..

sen att det blev snett me PC3:an och att skivorna inte passade.. var ju tråkigt.. men men..

verkar som om det löser sig iallafall då pontus verkar ha tagit tag i det nu...

PS. Jag har inget med det här att göra. Lägger bara näsa i blöt rent allmänt :D

förstår din frustration... men tror nog att en så pass "känd" SH:are som wisma tänkte nog inte blåsa dig...

känns nog som om båda hade del i att det gick snett.. du godkände ju trots allt skicket på Acra-sys. på plats..

sen att det blev snett me PC3:an och att skivorna inte passade.. var ju tråkigt.. men men..

verkar som om det löser sig iallafall då pontus verkar ha tagit tag i det nu...

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back