[Bilder - Toksurfa] SM Knutstorp 080810

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det är nå fruktansvärt äckligt bra färger du får med dina grejer, riktigt roligt att titta på dina bilder!:tummenupp
 
Last edited:

Canoly

Guest
Man tror inte det är sant när man ser dina bilder tagna i det vädret. Mina blev som sagt mörka och anledningen är att jag inte bland plats och dimmigt glas sett att bländarsiffran blinkade.

Nästa gång du ser mig i det tillståndet måste du lova att istället för att ta en bild på mig gå fram och säg till mig " Gå hem gubbe, det regnar ":)
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Man tror inte det är sant när man ser dina bilder tagna i det vädret. Mina blev som sagt mörka och anledningen är att jag inte bland plats och dimmigt glas sett att bländarsiffran blinkade.

Nästa gång du ser mig i det tillståndet måste du lova att istället för att ta en bild på mig gå fram och säg till mig " Gå hem gubbe, det regnar ":)

Tyckte det var kanonfint väder att fota i. Lite blött ute, och aningens tajt med ljuset, men samtidigt väldigt jämnt och fint.

Jag påpekade att det regnade iaf.. :)
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Sa han som gömde sig under ett paraply:pannkyss

Delvis, men min paraplybärare var mest intresserad av att skydda sig själv så både jag och kameran vid smaka på ösregnet med jämna mellanrum. ;)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
måste bara fråga, kör du ISO i auto eller ändrar du detta själv hela tiden?
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
måste bara fråga, kör du ISO i auto eller ändrar du detta själv hela tiden?

Jag ändrar, kör alltid helt manuella inställningar. Fotar rätt mycket studio, då blir man lite skadad (kontrollfreak). :)
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag ändrar, kör alltid helt manuella inställningar. Fotar rätt mycket studio, då blir man lite skadad (kontrollfreak). :)

hehe anade nästan det, bilderna är helt super, synd bara att man själv inte har hälften så mycket kameravett att man vet vilka inställningar som krävs vid varje tagning för att få bra bilder.
Dock utnyttjar jag gärna fotografers olika inställningar som visas på korten och därigenom hamnar man mer och mer rätt och lär sig lite åt gången...

edit:även Oas pics e helgrymma, nån dag kanske man klarar av att få mer än 1 av 100 bilder per dag lika bra som er :)
 
Last edited:

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Grymma bilder :tummenupp

Panoreringen på Mozz i 1/30 är ju helsjuk! Brukar bli överlycklig då jag får skarpa panoreringar i 1/80!
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Grymma bilder :tummenupp

Panoreringen på Mozz i 1/30 är ju helsjuk! Brukar bli överlycklig då jag får skarpa panoreringar i 1/80!

Objektivet är dessutom på 420mm med teleconvertern, jag blev nästan överraskad själv att jag fick en så skarp bild :D (ibland ska man ha tur, eller nått)
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Objektivet är dessutom på 420mm med teleconvertern, jag blev nästan överraskad själv att jag fick en så skarp bild :D (ibland ska man ha tur, eller nått)

Hehe, iofs är ju fördelen med lång brännvidd att man inte behöver panorera så snabbt!
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top