Angående omkörningar på landsbygden...

Du pratar i gåtor min vän,med klyven tunga om du så vill(gammalt djungelordspråk

SuzukiLover hittar ofta stora problem i sitt vardagsåkande. En riskmedveten mc-förare med en förmåga att blåsa upp farorna lite för mycket.

Men en får tacka, hade aldrig ens funderat över linjeförskjutning förräns idag. Måste googla det bara.

Du försöker alltså varna oss för att köra av vägen då vi byter fil?

:öl + :fyllisar + :hojsmilie = :näsblod

Inget nytt under solen där...

Tur att det bara inträffar på 80-väg. Några sådana har vi nämligen inte här!

Precis, det kändes som att jag fick en förnimmelse om att marginalen är särskilt låg i dylika situationer. Jag kanske är extra känslig för varningsklockor, men det var ändå något som jag kan använda för att utvecklas som förare... :)

Hahaha......

Kom igen nu, tala om vem du är... alltså på riktigt :rofl

Edit: Du vill alltså tala om för oss, att du är så satans sopig, att du nästan flög tvärs över vägen och ner i diket vid en vanlig omkörning?

Eller vill du få fram att din tungasporthojgsx1000rk8 är för svårkörd för dig? :näsblod

Last edited:
Vilken tur att du lyckades klara upp din linjeförskjutning i tid! hade du inte vart helt koncentrerad hade det ju kunnat gå inte alls lika bra!

Så om man då håller en för hög omkörningshastighet kan man få tidslinjeförskjutning och defacto åka förbi sin egna barndom.. intressant...

*tar på sig foliehatten*

Jag måste ha en inbyggd tidslinjeförskjutarkalkylator. Har lyckats med omkörningar de senaste 15 åren, UTAN att krascha. Kan man ta upp det i sitt cv om man mot förmodan skulle byta jobb nån gång??:va :va

antingen är detta en trolltråd eller så får SuzukiLover förklara exakt vad "linjeförskjutning" på en MC innebär vid omkörning.

Jag vet precis vad Du talar om!
Hade jag inte noga läst den något svårupptäckta varningstexten i instruktionsboken hade jag nog blivit tagen på sängen, även jag.
Numera kompenserar jag alltid med förstånd blandat med erfarenhet i dessa situationer.
Ibland avstår jag helt från omkörning på 80-vägar, just på grund av detta fenomen.

antingen är detta en trolltråd eller så får SuzukiLover förklara exakt vad "linjeförskjutning" på en MC innebär vid omkörning.
Jag tror tråden handlar om en av filmerna av starwars,om andra galaxer å dimensioner,sånt skit om du fattar:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT