CBR 400RR Daphiter - MOD2
2009-02-10
Så var delarna tillbaka från lackeringen.
Före:
Efter:
Har även byggt in orginalmätarna bakom lyktkåpan. Känns lite bättre att behålla all instrumentering istället för den jävla cykeldatorn jag först hade.
Och här följer en kass mobilbild på en naken och ensam hoj i garaget. Men snart ska även han få lite uppmärksamhet!
-----------------------------------------------
Allt här nedan som är i grå text är från det första projektet med min CBR 400RR, nu är det dags för det andra projektet med samma hoj!
Hela sommaren har jag kört omkring med min lilla busfighter och har nu tänkt få den i ytterligare bättre ordning. Vad som planeras göras är:
*Lackera tank, kåpor, fälgar och ram.
*Storstäda motor så att det blir rent och fint.
*Montera framblinkers och fixa ordentliga bakblinkers.
*Serva hojen och fixa läckan från en av mina fuggar.
*Köpa nya däck
Bakdelen skall även byggas om, men det blir inte förrän i sommar.
Tanken skall börja spacklas och slipas.
Började med att täcka en ful bula i fronten på tanken med spackel och jobbade mig runt för att fylla alla småbulor och repor. Det var inte direkt fräsch.
Första slipning klar och bulan är som bortblåst!
Hela tanken slipad första gången och allt verkar kännas relativt lent och mjukt.
Färdigslipat!
Nu väntar bara lackeringen på torsdag, sen är tank och kåpor klara.
--------------------------------------------------------------------
Tjena,
Kom precis hem med min nyinköpta CBR 400RR -89 som skall byggas om till streetfighter! Hade planerat att skaffa en större/roligare hoj, men på grund av lite andra uppkommande pengaplaner så blev det en liten bushoj istället denna säsongen om allt går som det ska!
Ställde precis in mitt nyförvärv i garaget och gick en runda runt för att börja slipa på lite planer. Än så länge har jag kommit fram till det vanliga: cross-styre med raisers och annan styrkrona, streetfighter-lykta och allt det där som ni säkert redan känner till. Frågan jag nu vill ställa är dock en annan!
Jag har inte byggt hoj förr utan detta blir alltså min första hoj. Jag har mekat bilar för fulla muggar och lyckats tröttna på att åka fort i en stol. Därför har jag inte full koll än på hojbygge och vänder mig till er!
Vad krävs för att byta ut den ganska fula bakdelen på hojen? Finns det kit för detta eller blir det hemmasnickrade grejor? Vore ju trevligt med en lite kortare och spetsigare bakdel med nån mindre led-lykta intergrerad!
Give me info and I shall build!
Tack på förhand
-----------------------------------
26/7 -08
Här kommer lite bilder på hur hojen ser ut idag! Allt jag har gjort är att jag har strippat den en bit och pillat bort lite fula klistermärken, justerat gasvajer och småpill. Ska synka förgasarna samt se över hela hojen inför besiktningen snart, sen blir det till att börja bygga. Mina beställa delar kommer på måndag!
------------------------------------
29/7 -08
Fixade lite dojor och hjälm!
13/8 -08
Rullade förbi bilprovningen och åkte därifrån med blankt papper igår, så nu har bygget kommit igång!
Den hiskeliga lyktkåpan av!
Provmontering av nya lyktan
Här ska miniblinkers och en snyggare regplåts-vinkel fixas!
Ska tillbaka till garaget nu, så det kommer nog fler bilder ikväll!
13/8 -08 Update!
Nu har jag varit i garaget en stund och fått ordning på en hel del! Jag och min kära arbetskollega har fixat styrkronan med raisers och monterat styre samt infästning av lyktan ordentligt.
Märkning för borrningen
Borr on the way!
Visst ser den ut som en ledsen men arg hund med orginalstyrena hängandes?
Styret på!
Här har vi den feta hastighetsmätare som skall husera någonstans synligt!
Handtag och allt shit monterat på styret. Behöver fixa längre bromsslangar.
Börjar likna något!
Imorgon fortsätter äventyret!
20/8 -08
Nu har jag varit ute och kört en del med hojen och allt funkar bra! Tog lite bilder på hur den ser ut just nu!
Håll till godo! Snart sätter jag igång med stjärten och börjar bygga
2009-02-10
Så var delarna tillbaka från lackeringen.
Före:
Efter:
Har även byggt in orginalmätarna bakom lyktkåpan. Känns lite bättre att behålla all instrumentering istället för den jävla cykeldatorn jag först hade.
Och här följer en kass mobilbild på en naken och ensam hoj i garaget. Men snart ska även han få lite uppmärksamhet!
-----------------------------------------------
Allt här nedan som är i grå text är från det första projektet med min CBR 400RR, nu är det dags för det andra projektet med samma hoj!
Hela sommaren har jag kört omkring med min lilla busfighter och har nu tänkt få den i ytterligare bättre ordning. Vad som planeras göras är:
*Lackera tank, kåpor, fälgar och ram.
*Storstäda motor så att det blir rent och fint.
*Montera framblinkers och fixa ordentliga bakblinkers.
*Serva hojen och fixa läckan från en av mina fuggar.
*Köpa nya däck
Bakdelen skall även byggas om, men det blir inte förrän i sommar.
Tanken skall börja spacklas och slipas.
Började med att täcka en ful bula i fronten på tanken med spackel och jobbade mig runt för att fylla alla småbulor och repor. Det var inte direkt fräsch.
Första slipning klar och bulan är som bortblåst!
Hela tanken slipad första gången och allt verkar kännas relativt lent och mjukt.
Färdigslipat!
Nu väntar bara lackeringen på torsdag, sen är tank och kåpor klara.
--------------------------------------------------------------------
Tjena,
Kom precis hem med min nyinköpta CBR 400RR -89 som skall byggas om till streetfighter! Hade planerat att skaffa en större/roligare hoj, men på grund av lite andra uppkommande pengaplaner så blev det en liten bushoj istället denna säsongen om allt går som det ska!
Ställde precis in mitt nyförvärv i garaget och gick en runda runt för att börja slipa på lite planer. Än så länge har jag kommit fram till det vanliga: cross-styre med raisers och annan styrkrona, streetfighter-lykta och allt det där som ni säkert redan känner till. Frågan jag nu vill ställa är dock en annan!
Jag har inte byggt hoj förr utan detta blir alltså min första hoj. Jag har mekat bilar för fulla muggar och lyckats tröttna på att åka fort i en stol. Därför har jag inte full koll än på hojbygge och vänder mig till er!
Vad krävs för att byta ut den ganska fula bakdelen på hojen? Finns det kit för detta eller blir det hemmasnickrade grejor? Vore ju trevligt med en lite kortare och spetsigare bakdel med nån mindre led-lykta intergrerad!
Give me info and I shall build!
Tack på förhand
26/7 -08
Här kommer lite bilder på hur hojen ser ut idag! Allt jag har gjort är att jag har strippat den en bit och pillat bort lite fula klistermärken, justerat gasvajer och småpill. Ska synka förgasarna samt se över hela hojen inför besiktningen snart, sen blir det till att börja bygga. Mina beställa delar kommer på måndag!
------------------------------------
29/7 -08
Fixade lite dojor och hjälm!
13/8 -08
Rullade förbi bilprovningen och åkte därifrån med blankt papper igår, så nu har bygget kommit igång!
Den hiskeliga lyktkåpan av!
Provmontering av nya lyktan
Här ska miniblinkers och en snyggare regplåts-vinkel fixas!
Ska tillbaka till garaget nu, så det kommer nog fler bilder ikväll!
13/8 -08 Update!
Nu har jag varit i garaget en stund och fått ordning på en hel del! Jag och min kära arbetskollega har fixat styrkronan med raisers och monterat styre samt infästning av lyktan ordentligt.
Märkning för borrningen
Borr on the way!
Visst ser den ut som en ledsen men arg hund med orginalstyrena hängandes?
Styret på!
Här har vi den feta hastighetsmätare som skall husera någonstans synligt!
Handtag och allt shit monterat på styret. Behöver fixa längre bromsslangar.
Börjar likna något!
Imorgon fortsätter äventyret!
20/8 -08
Nu har jag varit ute och kört en del med hojen och allt funkar bra! Tog lite bilder på hur den ser ut just nu!
Håll till godo! Snart sätter jag igång med stjärten och börjar bygga

Last edited: