Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nån som har erfarenhet från bana / Race?
Nån som har erfarenhet från bana / Race?
Jag tror, är inte helt säker, att Greven kör med dom i BoTT. Han verkar ju köra riktigt fort med dom iaf.
Japp, den gamle mannen kjører fort på ContiHvordan går det med deg og Pinky?
jag kör med conti, grymt bett i dom och dom förvarnar väldigt mkt innan det släpper rejält. endurance däcken håller grymt länge, lindén körde ett helt 6timmars endurance utan att byta däck och efteråt såg dom ut som det skulle gå att köra 6 timmar till.
Sorry Rappen för OT. Jag tror du kommer bli nöjd med däcken.
Jag tror, är inte helt säker, att Greven kör med dom i BoTT. Han verkar ju köra riktigt fort med dom iaf.
jag kör med conti, grymt bett i dom och dom förvarnar väldigt mkt innan det släpper rejält. endurance däcken håller grymt länge, lindén körde ett helt 6timmars endurance utan att byta däck och efteråt såg dom ut som det skulle gå att köra 6 timmar till.
Jag har kört med medium fram och endurance bak. Kör med 2,15 fram och 1,75 bak i VARMtryck. Jag tycker de fungerar MYCKET bra, precis som Pirelli, men med bättre livslängd; däcken är bra längre helt enkelt. I början hade jag lite problem med hårt slitage fram men så tog jag till det klassiska "Släpp fem klick på returen" så nu är det OK!
Sist nu på EM på Åsen körde jag med medium fram och medium bak under racet och de ser kanon ut nu efteråt.
Tjöp!!!![]()
Jag provade att sänka till dessa tryck efter jag snackat med dig på knutstorp. Funkade inte alls för mig. Däcken åts sönder direkt. Blir fint slitage när jag pumpar 1,9bak och 2,1fram KALLTRYCK. Tycker greppet är kanon. Kan det spela väldigt stor roll med körstil kanske?? Eller fjädringinställningar??
Det kanske är så att det är individuellt vilket tryck man ska ha, inte vet jag.
Så tokigt! Att mina välmenande råd fick rakt motsatt effekt! Jag å min sida fyller EXAKT det Greven säger åt mig att fylla...
Undrar varför det blev så för dig?![]()
Hi Petter, for tyre pressure, see list below: values for inflation cold (surrounding temperature): RaceAttack comp. front 1,9 bar RaceAttack comp. rear 1,6 bar RaceAttack Street front 2,1 bar RaceAttack Street rear 1,9 bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar this is equivalent to warm (pre-heated to 80° Celsius and after2 laps): RaceAttack comp. front 2,1 bar RaceAttack comp. rear 1,9 bar RaceAttack Street front 2,3 bar RaceAttack Street rear 2,1bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar Compound: For sprint-Races use soft at the frond and soft or medium atthe rear, depending on the track. Use medium at the front for less wearini combination with less grip (80% of soft). Hope to help you with this information. Mit freundlichen Grüßen/Best regards, Marcus Klass Manager Sport & RaceBusiness Unit Motorcycle Tyres Continental AGLite tråkigt när däckstillverkarna inte lämnar rekommendationer på däckstrycket på ett lättillgängligt sätt, de lär ju ha gjort tester till förbannelse (får man hoppas i a f). Står ju inte så mycket i Continentals produktblad t ex.
Hi Petter, for tyre pressure, see list below: values for inflation cold (surrounding temperature): RaceAttack comp. front 1,9 bar RaceAttack comp. rear 1,6 bar RaceAttack Street front 2,1 bar RaceAttack Street rear 1,9 bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar this is equivalent to warm (pre-heated to 80° Celsius and after2 laps): RaceAttack comp. front 2,1 bar RaceAttack comp. rear 1,9 bar RaceAttack Street front 2,3 bar RaceAttack Street rear 2,1bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar Compound: For sprint-Races use soft at the frond and soft or medium atthe rear, depending on the track. Use medium at the front for less wearini combination with less grip (80% of soft). Hope to help you with this information. Mit freundlichen Grüßen/Best regards, Marcus Klass Manager Sport & RaceBusiness Unit Motorcycle Tyres Continental AG
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |