Conti Race Attack däck

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Har inhandlat från Greven de "nya" Conti Race Attack däcken. Medium fram och Endurance bak.

Någon som har erfarenhet av dessa? Bra/dåligt
Vad kör ni med för däckstryck? kallt alt varmt
 
Körde alltid såna på turbohojen bak. Mest för att jag kunde köpa just dom till ett superpris, men jag var nöjd.
 
jag kör med conti, grymt bett i dom och dom förvarnar väldigt mkt innan det släpper rejält. endurance däcken håller grymt länge, lindén körde ett helt 6timmars endurance utan att byta däck och efteråt såg dom ut som det skulle gå att köra 6 timmar till.
 
Japp, den gamle mannen kjører fort på Conti:tummenupp Hvordan går det med deg og Pinky?

:tummenupp Pinky är snart fit for fight igen :) . Inte riktigt lika fin som innan men helt ok. Kåporna är spacklade och ska få lite ful-lack och nya dekaler. En bättre begagnad tank är påväg, från en Mille R så nu blir hon lite lättare :) . Lite nya delar från greven är påskruvade.
Nu ska bara handleden läka så ska det bli personbästa sen :tummenupp . Det är värre med handleden än Pinky :näsblod . Blir det inte Mantorp så blir det iaf Knutstorp.
Lycka till på NM på Gelleråsen! Kommer det gå bra?

Sorry Rappen för OT. Jag tror du kommer bli nöjd med däcken.
 
jag kör med conti, grymt bett i dom och dom förvarnar väldigt mkt innan det släpper rejält. endurance däcken håller grymt länge, lindén körde ett helt 6timmars endurance utan att byta däck och efteråt såg dom ut som det skulle gå att köra 6 timmar till.

Låter ju riktigt bra!!! :)
Då behöver jag inte fundera på om det finns bett eller inte för en hobbyåkare som jag.


Sorry Rappen för OT. Jag tror du kommer bli nöjd med däcken.

Ingen fara. Tack
 
Jag körde med Endurance bak och soft fram tre dagar på gotland i år, var väldigt nöjd med fästet och livslängden.

Dom får:tummenupp av mig.
 
Jag har kört med medium fram och endurance bak. Kör med 2,15 fram och 1,75 bak i VARMtryck. Jag tycker de fungerar MYCKET bra, precis som Pirelli, men med bättre livslängd; däcken är bra längre helt enkelt. I början hade jag lite problem med hårt slitage fram men så tog jag till det klassiska "Släpp fem klick på returen" så nu är det OK!
Sist nu på EM på Åsen körde jag med medium fram och medium bak under racet och de ser kanon ut nu efteråt.
Tjöp!!!:tummenupp
 
jag kör med conti, grymt bett i dom och dom förvarnar väldigt mkt innan det släpper rejält. endurance däcken håller grymt länge, lindén körde ett helt 6timmars endurance utan att byta däck och efteråt såg dom ut som det skulle gå att köra 6 timmar till.


Waaah
 
Jag har kört med medium fram och endurance bak. Kör med 2,15 fram och 1,75 bak i VARMtryck. Jag tycker de fungerar MYCKET bra, precis som Pirelli, men med bättre livslängd; däcken är bra längre helt enkelt. I början hade jag lite problem med hårt slitage fram men så tog jag till det klassiska "Släpp fem klick på returen" så nu är det OK!
Sist nu på EM på Åsen körde jag med medium fram och medium bak under racet och de ser kanon ut nu efteråt.
Tjöp!!!:tummenupp

Jag provade att sänka till dessa tryck efter jag snackat med dig på knutstorp. Funkade inte alls för mig. Däcken åts sönder direkt. Blir fint slitage när jag pumpar 1,9bak och 2,1fram KALLTRYCK. Tycker greppet är kanon. Kan det spela väldigt stor roll med körstil kanske?? Eller fjädringinställningar??
Det kanske är så att det är individuellt vilket tryck man ska ha, inte vet jag.
 
Jag provade att sänka till dessa tryck efter jag snackat med dig på knutstorp. Funkade inte alls för mig. Däcken åts sönder direkt. Blir fint slitage när jag pumpar 1,9bak och 2,1fram KALLTRYCK. Tycker greppet är kanon. Kan det spela väldigt stor roll med körstil kanske?? Eller fjädringinställningar??
Det kanske är så att det är individuellt vilket tryck man ska ha, inte vet jag.

Så tokigt! Att mina välmenande råd fick rakt motsatt effekt! Jag å min sida fyller EXAKT det Greven säger åt mig att fylla...
Undrar varför det blev så för dig?:confused:
 
Lite tråkigt när däckstillverkarna inte lämnar rekommendationer på däckstrycket på ett lättillgängligt sätt, de lär ju ha gjort tester till förbannelse (får man hoppas i a f). Står ju inte så mycket i Continentals produktblad t ex.
 
Lite tråkigt när däckstillverkarna inte lämnar rekommendationer på däckstrycket på ett lättillgängligt sätt, de lär ju ha gjort tester till förbannelse (får man hoppas i a f). Står ju inte så mycket i Continentals produktblad t ex.
Hi Petter, for tyre pressure, see list below: values for inflation cold (surrounding temperature): RaceAttack comp. front 1,9 bar RaceAttack comp. rear 1,6 bar RaceAttack Street front 2,1 bar RaceAttack Street rear 1,9 bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar this is equivalent to warm (pre-heated to 80° Celsius and after2 laps): RaceAttack comp. front 2,1 bar RaceAttack comp. rear 1,9 bar RaceAttack Street front 2,3 bar RaceAttack Street rear 2,1bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar Compound: For sprint-Races use soft at the frond and soft or medium atthe rear, depending on the track. Use medium at the front for less wearini combination with less grip (80% of soft). Hope to help you with this information. Mit freundlichen Grüßen/Best regards, Marcus Klass Manager Sport & RaceBusiness Unit Motorcycle Tyres Continental AG
 
Hi Petter, for tyre pressure, see list below: values for inflation cold (surrounding temperature): RaceAttack comp. front 1,9 bar RaceAttack comp. rear 1,6 bar RaceAttack Street front 2,1 bar RaceAttack Street rear 1,9 bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar this is equivalent to warm (pre-heated to 80° Celsius and after2 laps): RaceAttack comp. front 2,1 bar RaceAttack comp. rear 1,9 bar RaceAttack Street front 2,3 bar RaceAttack Street rear 2,1bar RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar Compound: For sprint-Races use soft at the frond and soft or medium atthe rear, depending on the track. Use medium at the front for less wearini combination with less grip (80% of soft). Hope to help you with this information. Mit freundlichen Grüßen/Best regards, Marcus Klass Manager Sport & RaceBusiness Unit Motorcycle Tyres Continental AG

Grümt :tummenupp
 
Back
Top