Licenskurs på gång!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Fiver arrangerar licenskurs den 3-4/8 på anderstorpsbanan. Teori från 12-18 den 3:E, praktik den 4/8 i samband med vår bandag. Priset är 1600 kr, inkl fika och kursmaterial. Anmälan på www.fiver.se, länken som är längst ner. Står för närvarande Superpole på den, men det kommer att ändras inom kort till licenskurs.

Finns det möjlighet till övernattning? (Nej, jag är inte helt intresserad eftersom jag redan har licens men jag tror frågan är bra att svara på :) )

Finns det möjlighet till övernattning? (Nej, jag är inte helt intresserad eftersom jag redan har licens men jag tror frågan är bra att svara på :) )

Ja, det finns stugor att hyra. Kostar 500 per natt och det finns 3 st klara, kan ev. ordna en extra vid behov

Låter väldigt intressant, om jag vill gå hur ändras då jag redan bokat mig på bandag 4/8 ?

Last edited:
Anmäld! :)

Dum fråga kanske men är det enbart teori på söndagen eller är även delen med att köra efter instruktör inbakat i det och sen "stora" körningen på måndag?

Fråga: Hur länge "gäller" licenskursen så att säga, dvs. när måste man gå ny kurs om man inte har löst ut sin licens på x antal säsonger?

Ska kolla upp hur länge den gäller men har för mej att det är 5 säsonger.

15 platser kvar, skynda att anmäla er om ni vill ta licens denna säsongen!

Ställs det några specella krav på hojen (är ER 6 OK)??
Är vana vid "stor" bankörning +bkk tillräckligt ?? Vilket tempo har körövningarna??

m.v.h
Tobbe

Hej 2 polare ska ner o ta licens...Kan jag som redan har licens följa med o köra bana o isf vad kostar det för mig?

Vars kommer vi hålla till på teorin, är de nån lokal ute vid banan?

Känner mig lite vilse.. Vilken/vilka "grenar" kommer licensen att gälla? 250? 600? 1000? Och kan man använda eran licens för att köra på bana med riktig banhoj eller är det mera för att få köra med sin vanliga cykel på bana? Hajar inte...

Mhv Jocke

Känner mig lite vilse.. Vilken/vilka "grenar" kommer licensen att gälla? 250? 600? 1000? Och kan man använda eran licens för att köra på bana med riktig banhoj eller är det mera för att få köra med sin vanliga cykel på bana? Hajar inte...

Mhv Jocke

Det finns ingen licens för att köra med gathoj på bana, det finns endast en sorts förarlicensutbildning. Efter kursen och inbetald licensavgift kan man köra i klasserna Rookie 600 eller 1000, 125GP, 250GP, Sportproduktion, BoTT, kort sagt alla roadracingklasser som är öppna för förare med b-licens.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman