Får man plats med 4 motorcyklar på en biltrailer?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Vad tror ni? Borde väl få plats?... Var lånar man billigast en trailer, 24h.

Tacksam för svar :) eller övriga tips, om hur man enklast/billigast fraktar 4 hojjar

:va

Kan bli svårt att hitta bra sätt att binda på med en trailer.

Jag skulle tro att en stor buss eller en mindre buss/pickis med släp är det enda rätta.

Visst funkar det..... tänk dock på vikten så att du väljer en stöddig dragbil samt någon med behörighet att framföra ekipaget.....

Bifogat

• hojsläp.jpg
    hojsläp.jpg
    102.9 KB · Visningar: 281
Var det inte Rövens Pågar som hade hojarna på ett släp sådär och tappade dem under körning? :D:D:D Eller minns jag helt fel?

Var det inte Rövens Pågar som hade hojarna på ett släp sådär och tappade dem under körning? :D:D:D Eller minns jag helt fel?

:gnissla

någon som vet vart man billigast hyr biltrailer då? ..jag har kikat runt lite, men det tycks ju kosta en slant. Inget som har en gammal trailer ståendes någonstans? som man kan få hyra till lite "rea" :)

:gnissla

någon som vet vart man billigast hyr biltrailer då? ..jag har kikat runt lite, men det tycks ju kosta en slant. Inget som har en gammal trailer ståendes någonstans? som man kan få hyra till lite "rea" :)
Jag kan sälja dig en för 6 papp ;)

jag har en vanlig biltrailer med gallergolv. kört 8 hojar på den som mest.... men då är det sjukt tajt... 7 är mer lagom (4 fram och 3 bak) och 6 st är väl att betrakta som normal trångt... Inga problem att spänna dem då det är gallergolv

(skulle du få för dej att köra mer än 6 st får du räkna med att du kan behöva ta bort lite blinkers och ljuddämpare)

Bilden jag la in kommer från den resan, det var dock det andra släpet vi loosade mot en telestolpe...

Därav min kommentar om en stöddig dragbil som kan dra rätt skiten om det skulle borja vobbla :rolleyes:

Bifogat

• IMG_0662-01-247.jpg
    IMG_0662-01-247.jpg
    155.1 KB · Visningar: 188
Bilden jag la in kommer från den resan, det var dock det andra släpet vi loosade mot en telestolpe...

Därav min kommentar om en stöddig dragbil som kan dra rätt skiten om det skulle borja vobbla :rolleyes:
Stiligt :D

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back