Hjälp med motor, GSXR 1000 -05

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Efter ett litet haveri på Anderstorp så är jag på jakt efter en ny motor till hojen.

Med så många bilder man ser på GSXR1000 med avbruten ram så borde det ju ligga drivor med motorer. Men de verkar va svåra att hitta.

Någon här som vet var jag ska leta?

Har lyckats hitta en motor i Belgien men han skickar inte. Någon som har vägarna förbi där inom den närmaste tiden?

/Otto

Hör med Fleninge mc-skrot i Helsingborg.
Dom härskar på marknaden här i trakterna så nått borde dom ha.

kryxet är att jag ogärna betalar 17-18000 i förskott till en amerikansk privatperson utan vidare referenser. Sen lär jag åka på moms och tull på minst 5000:-
Visserligen ser den engelska skroten mer seriös ut men 23+ frakt känns lite i överkant. Men löser det sig inte på annat sätt kanske jag får betala det..

Min förhoppning är ju att någon i sverige/tyskland skulle sitta på en motor eller skrotad hoj.

kryxet är att jag ogärna betalar 17-18000 i förskott till en amerikansk privatperson utan vidare referenser. Sen lär jag åka på moms och tull på minst 5000:-
Visserligen ser den engelska skroten mer seriös ut men 23+ frakt känns lite i överkant. Men löser det sig inte på annat sätt kanske jag får betala det..

Min förhoppning är ju att någon i sverige/tyskland skulle sitta på en motor eller skrotad hoj.

kolla med lasen här på forumet. han verkar ju ha bra kontakter på suzuki delar. har hjälpt mig med bakfälg å kunde utan problem fixa en öhlinare till bra pris etc. och han säljer ju både suzuki hojjar från staterna och tillbehör. så nån kontakt sitter han nog på som kanske kan hjälpa dig.

kolla med lasen här på forumet. han verkar ju ha bra kontakter på suzuki delar. har hjälpt mig med bakfälg å kunde utan problem fixa en öhlinare till bra pris etc. och han säljer ju både suzuki hojjar från staterna och tillbehör. så nån kontakt sitter han nog på som kanske kan hjälpa dig.

Redan gjort det och han trodde inte han kunde fixa någon snabbt... vill inte vänta halva säsongen på en motor.
Men det kanske är enda alternativet..

Redan gjort det och han trodde inte han kunde fixa någon snabbt... vill inte vänta halva säsongen på en motor.
Men det kanske är enda alternativet..

Vad har hänt med motorn? Är det någonting som går att reparera för överkomliga pengar?

verkar finnas ett gäng sådana trasig motorer här på forumet,går det inte att pussla?

Vad har hänt med motorn? Är det någonting som går att reparera för överkomliga pengar?

ventil trillat av och ramlat omkring i cylinder under ett halvt race... kolv och topp ser ut som skit... lite repor i en cylinder.

mycket möjligt blocket går att rädda efter lite horning. :tungan

nu dricker ja öl för o dränka missödet i snubbel... missar vm i km på tisdag

verkar finnas ett gäng sådana trasig motorer här på forumet,går det inte att pussla?

jasså... berätta mer? har jag missat något?

Last edited:
Om du ändå ska slänga 20k på en motor och risk för att behvöa vänta halva säsongen + massor av jobb så kan du väl lika gärna invistera 20+ i en tillfällig hoj att smiska lite bana med?
för 30k får du mycket banhoj. sälj i slutet av säsongen och fixa upp din k5a i godan ro!

Om du ändå ska slänga 20k på en motor och risk för att behvöa vänta halva säsongen + massor av jobb så kan du väl lika gärna invistera 20+ i en tillfällig hoj att smiska lite bana med?
för 30k får du mycket banhoj. sälj i slutet av säsongen och fixa upp din k5a i godan ro!

Jag har sådan tur att det finns hojar kan kan åka på under tiden...

lägga 30k på en gammal r6 eller likande kan kvitta. Då kör ja hellre cross.

Jag vill ha en ny motor... jag vill ju köra ifrån sandström o björn på km på tisdag..

puss o god natt /

Jag har sådan tur att det finns hojar kan kan åka på under tiden...

lägga 30k på en gammal r6 eller likande kan kvitta. Då kör ja hellre cross.

Jag vill ha en ny motor... jag vill ju köra ifrån sandström o björn på km på tisdag..

puss o god natt /
Vad får man ge för en sprillans?

(Vill nog inte ens veta det... :gnissla)

Back