GSXR 750 -98 startar inte ???

dannehoj

dannehoj
Gick med
26 Jan 2008
Hoj
-93 Suzuki GSXR 1100R
Finns det någon som kan hjälpa mig med polarens nyinköpta GSXR 750-98.
Den tänder och vill igång men startar ej. Gnista på stiften, bensin till spridarna när bensinpumpen går. Kollat det mesta! fattar inte vad det kan vara ??? Han har kört med den och då var den helt ok. Efter en natt i garaget blev det så
Oerhört tacksam för tips.
dannehoj

Låter som den går fett. Är stiftena sura?

Prova startgas, går den då lär det ju va nått fel på soppatillförseln.

hade själv samma problem för ett par dagar sen, visade sig att min lampa som visar att soppan e på reserven osv inte lös och därav visste jag inte om det va lite bränsle i.
visade sig att min soppa va slut, hade lite i som skumpade i botten men det var inte tillräckligt.

jag fyllde upp bra med bränsle sen gick den igång utan problem.
ska leta upp om det finns nån givare eller dylikt som ska göra att lampan lyser när soppan börjar ta slut osv.

-Upp med stödet
-växel ur
-Frikoppla
-Tanka
-Kolla dödaren

Har kollat soppa i tanken och den startar på startgas ,säkringar kollade, soppa till spridarröret
Kan det va databoxen????
dannehoj:huvet :huvet :huvet

Soppa till spridarna?Är det ordentlig tryck? Annars verakr det som spridarna inte öppnar.Hallgivare?

startar den på startgas så kan du utesluta hallgivaren. men för mig som har mekat mer med bilar än hojar så låter det som att den inte får bränsle. vet att förra ägaren till min hoj berättade att det finns en liten konstruktions miss med en slangklämma på GSXR 750 som gör att soppa pumpen kan lossna inne i tanken så då pumpar den bara tillbaka bensinen in i tanken igen. kanske kan det vara det felet. kollad et genom att plocka bort matarledningen från tanken o sätt den i en flaska o försök att starta. det skall komma soppa i ca 2 sec när du slår på tändningen. sedan skall det komma helatiden när du drar runt motorn.
Kommer det inget men pumpen snurrar så har den troligen lossnat. kommer det så försök notera mängden under tex 5 sekunder o jämför hur mycket som skall komma enligt e reparations manual så kan du se om den flödar tillräkligt. sedan får man kolla bränsle trycket alternativt montera bort fule rail o spridare o kolla hur många cc soppa varje spridare lämnar per sekund genom att ställa dem i öppet läge med en 12V spänning. Hmm det var nog allt jag kunde komma på i en snabb genomgång i felsökning av bränsle systemet

Edit
Databoxen styr bränsle pumps reläet så databoxen är med o lirar sedan om den är med fullt ut är svårt o säga men den borde vara det om den startar på startgas

Last edited:
VI HAR HITTAT FELET !!!!!!
Det var slangen mellan pumpen och filtret i tanken som inte satt fast.
Slangklämman var inte spänd. Om jag förstått det hela rätt så märks inte detta fel förrän det är mindre soppa i tanken ????
Vi spände dit slangen sen startade hojen som vanligt igen.
Ber att få tacka detta forum och dess medlemmar som ställt upp med tips och kunskap
Än en gång TACK:Bugar
dannehoj

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back