Problem efter service R1-05

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jag hämtade hojen, en R1-05, igår då den har fått sig en service och fixat ett annat fel. Tog hem hojen på släp så jag provade den först idag.

Den går bra upp till ca 8000 rpm sen varvar den inte mer utan bara blöddrar.. Det låter helt enkelt som den stryper sig, ungefär som övervarvsskyddet.
Upp till detta varvtal går den perfekt, helt rent.
Testade även att varva upp när jag stod stilla, samma fel då.

Innan servicen gick den helt perfekt, förutom ett vattenläckage som nu är fixat hoppas jag.

Firman är såklart kontaktad men ja, det är ju fredageftermiddag så det finns inte så mycket att göra idag..

Nått tips om vad det kan vara?

Okej, tack för tipset. Tänkte inte på det.

fan vad tråkigt Chirre. har de varit och mekat vid luftboxen. hade en gixxer på service för många år sedan som gjorde lika dant. felet var att de hade satt 2 vacumslangar fel. det kanske kan hjälpa dig lite. annars så byt in möget mot den nya hondan

fan vad tråkigt Chirre. har de varit och mekat vid luftboxen. hade en gixxer på service för många år sedan som gjorde lika dant. felet var att de hade satt 2 vacumslangar fel. det kanske kan hjälpa dig lite. annars så byt in möget mot den nya hondan

Har just varit där och rotat, kan inte hitta nått fel.

har de monterat TPS rätt? annars så kan du prova hoppa av hojen så ska du se att den orkar igen:D

:pannkyss

Haha, du har inte sett mig på länge. Jag är rena lättviktaten. Under 90 iaf:)
Fast TPS:en borde de väl inte varit på. Har förresten inte bytt ut den på garantin ännu men den är iaf beställd. Men det är mitt eget fel.

Hoztic: Ja jag kollade det. Hoppades själv på att det skulle vara så enkelt.

:pannkyss

Haha, du har inte sett mig på länge. Jag är rena lättviktaten. Under 90 iaf:)
Fast TPS:en borde de väl inte varit på. Har förresten inte bytt ut den på garantin ännu men den är iaf beställd. Men det är mitt eget fel.

Hoztic: Ja jag kollade det. Hoppades själv på att det skulle vara så enkelt.

under 90, det är ju grymt som fan. fast 90 kilo när man är 130 cm är kanske inget att skryta om:D

kan säga att när jag sitter på hojen så sticker det ut ett hjul fram och ett bak. all tid i sängen har fått mig att se ut som goodyears luftballong:huvet

funkar bränslepumpen? tjuvluft där luftboxen skruvas fast i trottelhusen?

Tjena Chirre!

Jag sattsar på att batteriet är kasst. Eller halv kasst i alla fall. Har du testat att ladda det över natten och sen kör en sväng.

Jag har haft ett sådant problem själv förut. Exakt som du beskriver, och i mitt fall va det batteriet.

Har jag rätt så får du polera mina fälgkanter:D

//Micke

Nja, det låter konstigt att det skulle vara batteriet. Det har stått på laddning sen oktober och den gick som ett skott på Anderstorp förra veckan. Har rullat igång hojar förut där batteriet varit nästan helt slut och kört utan problem. Men då jag kollat det mesta ikväll ska jag ändå ladda inatt så jag kan utesluta det.

Förresten, jag polerar jag bara bilar nuförtiden:)

På min falco ställdes varvtalslampan till ett default-värde när man kopplade bort batteriet. Det blinkade rött å hade sig redan vid 6000 varv.

Det är inte så fåningt att det står i instruktionsboken och att det handlar om att knappa på intrumenteringen?

Nja, det låter konstigt att det skulle vara batteriet. Det har stått på laddning sen oktober och den gick som ett skott på Anderstorp förra veckan. Har rullat igång hojar förut där batteriet varit nästan helt slut och kört utan problem. Men då jag kollat det mesta ikväll ska jag ändå ladda inatt så jag kan utesluta det.

Förresten, jag polerar jag bara bilar nuförtiden:)
Jag menar inte att batteriet är dåligt laddat, utan en cell har gått.

Låter som ett klokt val att polera bilar istället:)

På min falco ställdes varvtalslampan till ett default-värde när man kopplade bort batteriet. Det blinkade rött å hade sig redan vid 6000 varv.

Det är inte så fåningt att det står i instruktionsboken och att det handlar om att knappa på intrumenteringen?

Tack, redan provat. Satt på 13000 rpm.

Ja, det var faktiskt en slang som klämdes/veckades när tanken fälldes ner.
Vinklade helt enkelt bara slangen åt andra hållet, som jag misstänker att den låg från början, så funkade allt perfekt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti