Fråga som flygvärdinna kanske kan besvara?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Finns det nån flygvärdinna här som kan svara mig på varför i hela fridens namn man inte får ha solskyddet neddraget vid start och landning.

Det är fan skitirriterande när man sitter o läser o solen lyser in genom rutan :mad:

Sporthoj är ju allsmäktigt i kunskap så upplys mig plz.

Antagligen för att de gillar att jävlas, sedan skyller de kanske på att det är av säkerhetsskäl, att nyfikna ska kunna titta in på alla lik när man kraschat typ.

...för det är så många nyfikna personer som envisas och bara måste se ut vid start/landning.

För att inte flygvärdinnorna ska behöva göra det innan nästa skock med får ska lastas!

Kunde man inte skicka alla möjliga frågor till eniro och få svar?
Var ju kul trådar både här och på flashback om det. Testa!

För att inte flygvärdinnorna ska behöva göra det innan nästa skock med får ska lastas!

Jag tror det är som du skriver.
De har inte mycket tid på sig o lasta om , fylla på planet , m.m

Ska ta o fråga en flygvärdinna på jobbet imorgon om jag får tillfälle

Jag tror det är som du skriver.
De har inte mycket tid på sig o lasta om , fylla på planet , m.m

Ska ta o fråga en flygvärdinna på jobbet imorgon om jag får tillfälle

Fråga också om deras korrekta titel är "Luftmadrass" det brukar dom gilla :D

Finns det något mer irriterande? :mad:

...en sak som förvisso inte är irriterande men nog så facinerande är alla dumma djävlar som envisas med att stå böjda i alla möjliga reumatiska positioner under överskåpen från den sekund som bälteslampan slocknat tills de öppnar dörrarna och börjar släppa av folk...

Lite off topic: Såg ett program i går kväll där alla fyra motorerna stannade i luften på ett flygplan. Snacka om att bli lite nervös. :eek:

Lite off topic: Såg ett program i går kväll där alla fyra motorerna stannade i luften på ett flygplan. Snacka om att bli lite nervös. :eek:

Varför bli nervös över en sån skitgrej, ingen har blivit kvar däruppe än! :D

Dessutom så blev ju rutorna blästrade av vulkanaskan dom flög igenom så att piloten inte såg nåt när han skulle landa :näsblod

Jag gillar såna där program :tummenupp

...en sak som förvisso inte är irriterande men nog så facinerande är alla dumma djävlar som envisas med att stå böjda i alla möjliga reumatiska positioner under överskåpen från den sekund som bälteslampan slocknat tills de öppnar dörrarna och börjar släppa av folk...

Japp, det där har jag aldrig fattat mig på. Dom får ju ändå vänta på väskorna vid bandet sen. Det är helt klart någon form av masspsykos.

Lika konstigt är det ju att folk kastar sig fram för att stå i kö när man skall gå ombord. Planet lyfter ju inte direkt utan att alla i gaten klivit ombord, och man har en numrerad plats...varför så bråttom?

Ta det lugnt och sitt kvar i din stol tills dess att fårskocken skingrats.

Japp, det där har jag aldrig fattat mig på. Dom får ju ändå vänta på väskorna vid bandet sen. Det är helt klart någon form av masspsykos.

Dom flesta affärsresenärer väntar aldrig vid bagagebandet, men visst, varför gör turisterna/dom som har chekat bagage så?

Sjukt störigt! Jag brukar vara bland de sista. Sitter fint i stolen och vänta tills alla är klara och lämnat planet. Så kan man prata lite med flygvärdinnorna utan att folk ska störa...

Haha, flyg i Polen och de börjar millisekunden efter att hjulen slagit i marken och sekunden innan aplåderna kommer (slår aldrig fel).

Men, jag har viss förståelse. För vissa av oss är ihopfällningen i flygstolen en svår pina och man reumatiserar vad som helst hellre än sitter kvar. Det beror helt klart på omständigheterna men jag med mina 197cm borde vara mer angelägen än du med dina 17x att komma ut.

Lika konstigt är det ju att folk kastar sig fram för att stå i kö när man skall gå ombord. Planet lyfter ju inte direkt utan att alla i gaten klivit ombord, och man har en numrerad plats...varför så bråttom?

Ta det lugnt och sitt kvar i din stol tills dess att fårskocken skingrats.

Den äkta fårtransportören Ryan Air har inte numrerade biljetter, först till stolen är det som gäller (om man inte betalar en liten summa förstås).

Last edited:
Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...