stulen r1-07 utanför mc varuhuset 31/3

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
en kompis svarta r1-07 med acrapovic pipor stals INNE på mc varuhuset i måndags 31/3 mitt på dagen, det satt ingen plåt på hojen vid stöldtillfället.
en skåpbil backade ner till verkstan och plockade hojen där (!)

fler tips/vittnen sökes nu , leder det till lösning så kommer det belönas med 5000:-

skriv till
ynot1980@hotmail.com

eller pma mig..

Last edited:
Varning!

tydligen måste det va nåra jävlar som cirkulerar med bil utanför mc butiker o spanar efter hojar.. hörde att det för två-tre veckor sen försvann en Gsxr 1000 K5 och en Ducce 1098R utanför Ava Mc oxå!

Snacka om fräck stöld. :näsblod

Edit: GSXR'en hörde jag talas om pga att den va Öhlins-kittad av RoLLERs :(

Last edited:
tydligen måste det va nåra jävlar som cirkulerar med bil utanför mc butiker o spanar efter hojar.. hörde att det för två-tre veckor sen försvann en Gsxr 1000 K5 och en Ducce 1098R utanför Ava Mc oxå!

Vadå? De backar rakt igenom porten?

Annars väldigt dåligt av personalen där att inte ha bättre koll på hojarna.

sweet, nu kommer man verkligen inte lämna cykeln till någon firma runt om sthlm området.

Ja man kan juh undra hur jävla svårt det kan vara att trä en låsvajjer genom däcken på samtliga hojjar man lämnar utanför butiken....
Det gör juh det hela liiiite svårare iaf.

Om hojjen stals inne på verkstan så måste juh dörren vart olåst alt nån öppnat....

Hursom....enl vissa mc-företag/affärer så är det DIN försäkring som går in och täcker stölden.
Den e juh oxå rolig....

Faktiskt så det känns ju väldigt osäkert på det antal hojar som ofta parkeras direkt utanför MC-verkstäder. Detta bör ju helt klart förbättras.

Hur är det försäkringsmässigt när något sådant här händer?

Faktiskt så det känns ju väldigt osäkert på det antal hojar som ofta parkeras direkt utanför MC-verkstäder. Detta bör ju helt klart förbättras.

Hur är det försäkringsmässigt när något sådant här händer?

Gixxern gick på ägarens egna försäkring vilket jag tycker är väldigt konstigt. Det känns spontant som att det borde vara MC-handlarens ansvar.

Gixxern gick på ägarens egna försäkring vilket jag tycker är väldigt konstigt. Det känns spontant som att det borde vara MC-handlarens ansvar.

Hojjen e inte reggad på firman,därför gör man så,likadant om de lägger den om de provkör.
Deras flytande förs har en jä..a sjv.
Förs bolaget tar hänsyn till omständigheterna=ingen bonusförlust.
Firman tar sjv. Alla nöjda å glada:tummenupp

Ungefär samma sak har hänt mig!!

Har/hade Gsxr:n som nämns ovan..

Blev av med den för några veckor sen när jag hade den inlämnad för montering av Öhlinsbakdämpare, samt gaffelfjädrar.

När jag kom dit o skulle hämta den så va den borta!!

Enligt dom själva, så rullar dom ibland ut hojjarna på baksidan över dagen
när dom har mycket jobb i verkstaden o tajt om plats.

Helt jävla sjukt... Men vart tar hojjarna vägen? Är det ngn här på SH som har detta som hobby? eller förvinner det utomlands som så ofta med exlusivare bilar?

Helt jävla sjukt... Men vart tar hojjarna vägen? Är det ngn här på SH som har detta som hobby? eller förvinner det utomlands som så ofta med exlusivare bilar?

Njae, tror snarare att dom slaktas på det viktiga här, motorn.
R1 och hayabusa motorer är grymt populära i tex Super7 byggen, toktrimmade skotrar mm, och för rätt pris så blir dom snabbsålda utan frågor. Tyvärr.

Fan va sjukt det är alltså.

En sak jag reagerar på när jag hör att det är hojägarens försäkring som skall gå in och täcka är att många försäkringsbolag kräver två godkända lås. styrlås och skivbroms exempelvis.

alla gånger jag har lämnat bort bort min moppe så har dom inte direkt velat ha nåt skivbromslås. och har man låst styrlåset springer dom och låser upp det. hojarna står med andra ord helt olåsta.

och som sagt, om det är nånstans det är normalt att lasta hojar av och på släp så är det uanför en verkstad...

Hur löser dom de med själrisker fram och tillbaka? står verkstaden för kundens självrisk? vad gör dom om kunden i fråga inte har någon försäkring? "eeh vi har ett problem. ist för att laga din hoj så har vi fipplat bort den och efterssom du inte har någon försäkring så kan du hoppa från första bästa bro nu på en gång".

Jag har inga ord för sånthär. SJUKT är enda ordet jag ser i mitt huvud. samt ett par riktigt arga :mad:-smiliesar.

jag hade min hoj inlämnade på lelles nyligen för service. dom ville inte ha något lås av mig. vad jag förstod så stod den ute på natten. stod en jäkla massa ktm'er ute. jag har bilsport och mc och jag måste ha lås plus att hojen måste stå i garage. om min hade blivit stulen så undrar man ju om försäkringen ens hade gällt?

jag hade min hoj inlämnade på lelles nyligen för service. dom ville inte ha något lås av mig. vad jag förstod så stod den ute på natten. stod en jäkla massa ktm'er ute. jag har bilsport och mc och jag måste ha lås plus att hojen måste stå i garage. om min hade blivit stulen så undrar man ju om försäkringen ens hade gällt?

I det fallet hade väl Lelle fått putta ut en ny cykel från lagret till dej tycker jag. Konstigt, låsta måste dom ju ffs vara!

Grattis, ni har just tipsat tjuvpacket om rutinerna där ni har lämmnat in era hojar!

Jag skulle aldrig acceptera att ta det på min försäkring även om jag slapp självrisk och bonusförlust.
Så länge man accepterar det så ger man inte MC firmorna någon anledning att skärpa sina rutiner, det kan gott svida för dom!

Nja inte står den ute över natten väl?
Dom släpade in en jädra massa hojar precis före stängning när jag var där sent för inte så länge sen i alla fall... Så korkade kan dom bara inte vara att dom lämnar dom ute, är ju inte dom centralaste kvarteren i stan precis.

Grattis, ni har just tipsat tjuvpacket om rutinerna där ni har lämmnat in era hojar!

Jag skulle aldrig acceptera att ta det på min försäkring även om jag slapp självrisk och bonusförlust.
Så länge man accepterar det så ger man inte MC firmorna någon anledning att skärpa sina rutiner, det kan gott svida för dom!

Fan vilken bitter jävla norrläning du blivit.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT