motorsweden

Status
Ej öppen för fler svar.

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
Z
Någon som vet var man kan få tag på folket på motorsweden? Dom har bara mail men där svarar dom inte..
 

jandan

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Blåsta
Hoj
Cross 2008
Nej, dom svarar inte ens på mejl längre. Jag beställde en cross därifrån som var trasig för snart 2 mån sen, har fortfarande inte fått hjälp. Gör inte affär med dessa människor. OSERIÖST!
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Nej, dom svarar inte ens på mejl längre. Jag beställde en cross därifrån som var trasig för snart 2 mån sen, har fortfarande inte fått hjälp. Gör inte affär med dessa människor. OSERIÖST!

Men ring. Eller åker du dit. (om det går).
 

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
Z
Jag fick åka ut dit för att lämna tillbaka däck dom hade skickat fel. Det enda telefonnummret dom har är till en service kille och han tar ingen hänsyn till sånt. Mailen svarar dom aldrig på.
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
OSERIÖSA!

Blåste mig på 1500 kr tills jag hotade med polisanmälan!
 

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
Z
Bra att alla tar upp detta, behöver verkligen lista de oseriösa firmorna och varna andra köpare. Tack
 

Aldrigmotorswed

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
07
Vad är det för fel på Motorsweden.se

Nu har man gått i snart 2 månader utan att man har fått nån dirtbike.
Dom svarar aldrig på mail, vilket är det enda man kan kontakta dom igenom. Fan så dåligt, ska aldrig mer ha med dom att göra. Sämsta jag nånsin har varit med om.

Hur kan ett företag bara ha en mail man kan kontakta dom igenom. Man har betalt sin dirtbike mellan 4000-8000 kr och sen får man den inte och man får inte tag på dom.

Jag blir så förbannad. Ni som letar efter en ny dirtbike, köp ALDRIG genom www.motorsweden.se Det är ett gäng pajasar som inte vet vad försäljning innebär.

/Aldrig mer Motorsweden, kom ihåg det
 

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
Z
Nu har man gått i snart 2 månader utan att man har fått nån dirtbike.
Dom svarar aldrig på mail, vilket är det enda man kan kontakta dom igenom. Fan så dåligt, ska aldrig mer ha med dom att göra. Sämsta jag nånsin har varit med om.

Hur kan ett företag bara ha en mail man kan kontakta dom igenom. Man har betalt sin dirtbike mellan 4000-8000 kr och sen får man den inte och man får inte tag på dom.

Jag blir så förbannad. Ni som letar efter en ny dirtbike, köp ALDRIG genom www.motorsweden.se Det är ett gäng pajasar som inte vet vad försäljning innebär.

/Aldrig mer Motorsweden, kom ihåg det

Jag håller med dig och lider med dig. Värre för dig som bor uppåt i landet som inte direkt vill köra dit. Jag körde dit och efter många om och men fick jag mina pengar tillbaka direkt i handen.

OSERIÖST
 

Aldrigmotorswed

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
07
Jag håller med dig och lider med dig. Värre för dig som bor uppåt i landet som inte direkt vill köra dit. Jag körde dit och efter många om och men fick jag mina pengar tillbaka direkt i handen.

OSERIÖST


Nu har jag ändå inget med dom att göra. Jag avbeställde min idag.
Jag blir ju inte förvånad att jag inte e ensam om det.

Men nu har jag en annan dirtbike som jag har åkt o köpt. Går klockrent och hur kul som helst.
 

gran_is

gran_is
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZF thunderace
Jag håller med dig och lider med dig. Värre för dig som bor uppåt i landet som inte direkt vill köra dit. Jag körde dit och efter många om och men fick jag mina pengar tillbaka direkt i handen.

OSERIÖST

Hej

Jag har oxå gått på den niten. Vi skulle köpa en födelsedags present till en kompis. Den pocketbiken har inte kommit ännu. Jag mailade dom för några dagar sen och har inte hört ett ord.

Vilken adress är det du har åkt till för att få pengarna tillbaka?

Tack på förhand!
 

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
Z
Hej

Jag har oxå gått på den niten. Vi skulle köpa en födelsedags present till en kompis. Den pocketbiken har inte kommit ännu. Jag mailade dom för några dagar sen och har inte hört ett ord.

Vilken adress är det du har åkt till för att få pengarna tillbaka?

Tack på förhand!

För jävligt. Jag åkte till Djurhagshusvägen 28, ÖDÅKRA.
hoppas det löser sig...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
För jävligt. Jag åkte till Djurhagshusvägen 28, ÖDÅKRA.
hoppas det löser sig...

hitta denna tråd nu. min bror får inte heller svar.. väntat i 1 mån och inget!
va helvete.. de där addressen har samma nummer som mecken..
nån som har lust o hämta lillebrors pengar åt mig?
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Köpte en mini dirtbike åt sonen hos dessa :(
Dom säljer först och främst rent skräp, sedan går dom ej att få tag i när man vill reklamera.
Köp aldrig nått med motor som är gjort i folkrepubliken Kina är mitt råd.
 

paltskallen

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM 400 exc -04
Suck, denna tråd såg man lite för sent, beställde en minimoto för 1 vecka sedan, och dom svarar inte på mail om man frågar om pengarna gått in....
Surt, det är lite långt från Luleå för att åka dit och härja...
Men men, det har ju bara gått en vecka än, men tråden verkar ju tyda på problem :-(

Men lite googling på betalningsmottagaren Trademax HB visade att dom hade en annan sida också
http://www.trademax.se
där det stod ett annat mobilnr under kontakt länken till serviceverkstaden.
 

Lewke

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Lund
Hoj
2007
Skulle inte rekommendera någon att handla där. Jag och grannens son puttrade dit en dag på semestern för o kolla på varsin båge, och det jag möts av är en skitig gammal gård som ser ut att va i bedrövligt skick. På gården står även en ner-raggad Volvo 740

Ut kommer ägaren som ser ut som en ovårdad flykting från ett fängelse, och hans sambo. Deras första fråga är om jag kommer från stan. Eh, nej sa jag.

Redan här fick jag dåliga vibbar. Jag tänkte kolla på någon 125cc maskin, och frågade om jag fick testa nån av hans demomaskiner för o känna på eventuella skillnader osv. Då fick jag till svar att det brukade han inte gå med på, men jag kunde få testa hans egen 140cc maskin.

Hursomhelst så fick jag testa några 125or till slut, och det va en otrolig skillnad i prestanda och kvalitet. Efteråt fick jag höra ifrån annat håll att folk köpt 125cc maskiner som egentligen bara varit 110cc. Detta kanske kan förklara den stora skillnad jag kände i de olika hojarna.

Jag försökte dölja min kunskap om motorer och motorcyklar, och på så sätt "känna av" hur pass ärlig han va. Och jag fick minsann veta att man kunde själv borra upp huvudmunstycket 0.02mm och detta gav åtminståne 10hk.

Skandalöst tycker jag. Jag kommer aldrig att sätta min fot där igen då hela stället luktade blåsning lång väg. Och förresten.. det blev ingen båge därifrån.

Så.. utan att ha några egentliga 100% "bevis" så säger min ryggmärg mig att man ska hålla sig undan ifrån det stället om man inte vill bli blåst.
 

Cruzader

ninjarider
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Orion 27 | Deluxe 125-A2
nu har inte jag någon personlig erfarenhet av just motorsweden, men den här trenden med att inte svara på mail och bristande kvalité i hojarna verkar vara ett ganska allmänt känt faktum för de som liksom jag söker en lågbudget-cross att köra runt lite på.

Jag beställde själv min fiddy från motorhandel.se för några veckor sen, och trots att de påstår att de "svarar på mail inom 24h" så har jag hittills fått svar på ett av fem mail, och detta var fyra dagar efter att jag skickat det.

Problemen jag har haft med min hoj än så länge:

Ospända ekrar i bakfälgen som resulterade i skevt bakhjul
-detta fick jag reklamera och ett nytt hjul kom efter en dryg vecka

Skev bakaxel (troligen på grund av den skeva bakfälgen)
-Detta mailade jag om för flera dagar sen, men jag har fortfarande inte fått något svar.

Dålig kompression när jag kickar (vet inte var problemet sitter än)
-detta har jag inte hört av mig till motorhandel om, men jag blev tipsad av en polare att försöka reklamera hela hojen och försöka få någon mer högkvalitativ.

Motorhandel.se är troligen ett lite mer seriöst företag eftersom de har F-skattesedel och en butik som folk onekligen har varit inne i, men jag har märkt på dom att dom inte är helt ärliga när man försöker reklamera och kolla upp saker om sin fiddy/cross. Min fiddy har de dessutom helt tagit ur sitt sortiment nu.. troligen på grund av den ganska låga kvalitén.
 

lillasyster

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2008
Ort
örebro
Hoj
kommer snart
Vill bara säga till alla som vill ha pengar tillbaka, gå genom kronofogden. Det gjorde vi och de är livrädda för betalningsanmärkningar, för hur konstigt det än låter har de ingen sån.
Det kostar 300 men det får man lägga till på summan som man ska ha .
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top