Volvo eller Saab?

• Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date

peppureikä

Guest
Vad ska man välja för bil?Det ska vara kombi , automat,A/C+mycket lulllull...vad finns det att välja? Inte över 120000 kr och helst så ny som möjligt...så ni grabbar som vet allt här på SH , japs eller trygg svennebil?

Båda är fina bilar.

Du får jäkla mkt saab 9-5 för 120" idag men ganska lite v70. Tänk dock på andrahands värdet kommer sjunka snabbare på saaben än volvon. Båda är bra bilar men tänk också på att ju mer lulllull ju mer skit är det som går sönder:D .

Pruta 15k:tummenupp http://www.blocket.se/vi/15096739.htm?ca=11_s

Last edited:
SAAB säger jag iaf. Jag kör själv två Saabar och jobbar som mek på volvo...hehe. Den dagen volvo har nåt bättre så kanske jag byter.

Vilken värdelös tråd det här riskerar att bli:banana

Till topic; generellt sett tycker jag att det finns två vettiga alternativ. Är du främst ute efter det praktiska och strulfria tycker jag att en så ny japansk bil som möjligt, som fått extra rostskyddsbehandling från början, är rätt. Är du bilintresserad är en så välskött Saab, Volvo, Audi, Mercedes eller BMW som möjligt inget dåligt alternativ. Självklart finns det undantag hit och dit här också, men generellt så. Köp en så ny bil som möjligt, med fin och dokumenterad historik och så få ägare som möjligt. Utbudet idag är så enormt att det inte finns någon anledning att köpa annat än riktigt fina exemplar.

*** O B S ***
Allt som står nedan är min högst personliga åsikt. Ni behöver inte fylla på med kommentarer i stil med 'Dö ä jö dömm i hövve som gillar saab' eller 'Saabar är fan skitfulast'.

Skulle väla SAAB av följande anledningar :

Mer bil för pengarna. Du får en 04 9-5 2,3t för samma pengar som en v50. (Visst, sämre andrahandsvärde, men man kanske inte är 100% pengakåt hela tiden)

Snyggare. Hitta en v70/v50 som man kan titta på och känna 'fan vad fin'.