JoUh
Gudomlig sporthojare
Jag fick för en tid sen ett felmeddelande i bilen. "Fel på låssystem, kontakta verkstad". Passagerardörren bak har slutat fungera och är alltid låst oavsett om man låser upp eller ej. Sagt och gjort, så åker jag in med den till märkesverkstad för att kolla när de har tid att titta på den. De hade en drop-in och tar in bilen direkt. Efter en stundkommer mekanikern ut.
- Du detta komer tyvärr bli rätt dyrt. Det är fel på styrdonet.
- Jaha?
- Ja du får nog räkna med 2700kr för delen och sen arbete. Totalt uppåt 4000kr.
- Ojdå, det var inte bra. Men jag kan hursomhelst inte vara utan bilen utan jag får boka in en tid om nån vecka.
Jag bokar en tid och kör hem.
Jag märker sedan att servicelampan slocknat och dörren fungerar som den ska? Jag börjar misstänka att det var något litet fel och att verksaden försöker blåsa mig på ytterligare pengar??
Jag ringer och avbokar hos verkstaden. Tar inte upp mina misstankar med dem.
Nu ett par veckor senare ringer deras chef och undrar varför jag inte kommit in med bilen. Jag sa att jag pratat med dem och avbokat för att allt fungerar som det ska.
- Jaha, då får du betala för vår undersökning och felsökning.
Först påstod han att de felsökte den i 45 min, vilket skulle kosta nästan 800kr. Tiden kan omöjligen stämma. När jag hävdade det drog han av halva
kostnaden.
Jag sa att det fortfarande inte kändes rätt, för ni har ju inte gjort något rätt när ni felsökte. Jag ville tänka lite och återkomma till dem.
Vad gör jag?
- Du detta komer tyvärr bli rätt dyrt. Det är fel på styrdonet.
- Jaha?
- Ja du får nog räkna med 2700kr för delen och sen arbete. Totalt uppåt 4000kr.
- Ojdå, det var inte bra. Men jag kan hursomhelst inte vara utan bilen utan jag får boka in en tid om nån vecka.
Jag bokar en tid och kör hem.
Jag märker sedan att servicelampan slocknat och dörren fungerar som den ska? Jag börjar misstänka att det var något litet fel och att verksaden försöker blåsa mig på ytterligare pengar??
Jag ringer och avbokar hos verkstaden. Tar inte upp mina misstankar med dem.
Nu ett par veckor senare ringer deras chef och undrar varför jag inte kommit in med bilen. Jag sa att jag pratat med dem och avbokat för att allt fungerar som det ska.
- Jaha, då får du betala för vår undersökning och felsökning.
Först påstod han att de felsökte den i 45 min, vilket skulle kosta nästan 800kr. Tiden kan omöjligen stämma. När jag hävdade det drog han av halva
kostnaden.
Jag sa att det fortfarande inte kändes rätt, för ni har ju inte gjort något rätt när ni felsökte. Jag ville tänka lite och återkomma till dem.
Vad gör jag?