ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu har vi äntligen öppnat bokningen till våra populära körningar på Anderstorpsbanan! Adressen är www.fiver.se, gå in under banåkardagar. Fler datum släpps under säsongen, se datumen under kalender. Välkomna!
//Humlan och Skalman
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Låter najs!

Jag har för mig att det nämdes något om att det skulle vara licenstagning samtidigt? Stämmer inte detta längre?

Det hade ju varit fint (speciellt eftersom jag hade planerat in det då) :rolleyes:

//Jonas
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Låter najs!

Jag har för mig att det nämdes något om att det skulle vara licenstagning samtidigt? Stämmer inte detta längre?

Det hade ju varit fint (speciellt eftersom jag hade planerat in det då) :rolleyes:

//Jonas

Tyvärr kan vi inte erbjuda licenstagning denna helg, vi hänvisar till ARC.nu för licenstagning. Eventuellt kan det finnas platser på FMK's licenskurs i början på april.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Tyvärr kan vi inte erbjuda licenstagning denna helg, vi hänvisar till ARC.nu för licenstagning. Eventuellt kan det finnas platser på FMK's licenskurs i början på april.

Okej!
FMK's licenkurs var full :gnissla typiskt!

Detta måste fixas, vill ju gärna köra era dagar, perfekt säsongsuppladdning.

//Jonas
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Okej! Hoppas det finns något tillfälle för det vore ju guld att köra eran körning just dessa datum inför säsongen.

Det var ju förståss fullbokat :gnissla
Å så har dom semester nu så det går väll inte sätta upp sig som reserv heller.

Hmm finns det någon mer som erbjuder kurs så här tidigt?

För att förtydliga för alla så är det alltså licenskursen på Falkenberg MK som är fullbokad. Och inte Fivers bankörningsplatser!

Så det inte blir något missförstånd!=)

Fräsch sida! Ska försöka köra med er 13 april.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
För att förtydliga för alla så är det alltså licenskursen på Falkenberg MK som är fullbokad. Och inte Fivers bankörningsplatser!

Så det inte blir något missförstånd!=)

Fräsch sida! Ska försöka köra med er 13 april.

Aaa, my bad. Jag ändrade min text lite. Bra att du nämnde detta!

/Jonas
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Aaa, my bad. Jag ändrade min text lite. Bra att du nämnde detta!

/Jonas

Dessutom är det ju inget licenskrav att åka med fiver. Det finns ju pass även för de utan licens! Sedan brukar licenspassen innebära att man kör oförsäkrat oh att tidtagning är tillåten.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Tyvärr kan vi inte erbjuda licenstagning denna helg, vi hänvisar till ARC.nu för licenstagning. Eventuellt kan det finnas platser på FMK's licenskurs i början på april.

Hur funkar det den dagen då det är gatgrupp också. Kan man köra med en inreggad racehoj, slänga på regnummerskyllt?

Kanske en dum fråga :rolleyes:

/Jonas

Dessutom är det ju inget licenskrav att åka med fiver. Det finns ju pass även för de utan licens! Sedan brukar licenspassen innebära att man kör oförsäkrat oh att tidtagning är tillåten.

Aa detta tänkte jag ju inte på förstås. NR:18, hur är det i licensgruppen på denna körning? Måste man ha licens, eller räcker det med racehoj och olycksfallförsäkring?
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Licensdagen är de öppen depå eller kommer de delas in i klasser med snabb och långsam grupp eller hur funkar de?

kommer du slänga ut bokningar till de andra körningar strax före körningarna eller?

Kvällsträningarna kommer dom vara som vanligt att man åker dit och betalar eller kommer de krävas förbokningar där me?
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Då har en bromskloss som mig anmält sig den 13:e april.
Ska bli kul.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Licensdagen är de öppen depå eller kommer de delas in i klasser med snabb och långsam grupp eller hur funkar de?

kommer du slänga ut bokningar till de andra körningar strax före körningarna eller?

Kvällsträningarna kommer dom vara som vanligt att man åker dit och betalar eller kommer de krävas förbokningar där me?

Anmälningar till övriga datum kommer inom kort, vill inte slänga ut alla på en gång eftersom det blir större belastning på servern då. Det blir 2 eller 3 grupper beroende på antal anmälningar, men max 3 grupper.

Går det inte att köra båda dagarna? Gick ej att kryssa i bägge.

Man får skicka in 2 anmälningar, ska se om björn kan fixa detta vid tillfälle.
 
Last edited:

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
Kan man välja gat grupp på söndagen fast än man kör oreggad banhoj?
har ingen licens iheller inu...
har aldrig kört anderstorp innan så man är antagligen en grym broms klots..
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Ska själv gå licenskursen på Falken 2/4 ,,, hinner man få licensen tills dess det är dags att köra den 12/4 tex ,,,, man kanske anmäler sig så kommer inte licensen i tid,står man som ett fån där då?

Hoppas bara det inte är 1 meter snö den helgen, erfarenheten säger att det "kan" vara det :gnissla
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Ska själv gå licenskursen på Falken 2/4 ,,, hinner man få licensen tills dess det är dags att köra den 12/4 tex ,,,, man kanske anmäler sig så kommer inte licensen i tid,står man som ett fån där då?

Hoppas bara det inte är 1 meter snö den helgen, erfarenheten säger att det "kan" vara det :gnissla

Om du gått licenskursen så betalar du in din licensavgift och tar med kvittot så är det inget problem:tummenupp
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Om du gått licenskursen så betalar du in din licensavgift och tar med kvittot så är det inget problem:tummenupp

när jag pratade med svemo på mässan, så var alla licens träningar för dom okej att köra på om man gått licenskursen och hade papper på de. Man behövde inte lösa ut licensen om man inte skulle tävla sa han?

Men du vill ha utlöst licens? bara så man vet så man itne står där.
Blir nog anmäla sig till alla dagar hos dig, anderstorp är kul.:tummenupp
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
när jag pratade med svemo på mässan, så var alla licens träningar för dom okej att köra på om man gått licenskursen och hade papper på de. Man behövde inte lösa ut licensen om man inte skulle tävla sa han?

Men du vill ha utlöst licens? bara så man vet så man itne står där.
Blir nog anmäla sig till alla dagar hos dig, anderstorp är kul.:tummenupp

DU måste lösa licens även för att träna. Annars har du ingen försäkring.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Inte via Svemo men man kan ju ha egen sjuk- och olycksfallsförsäkring privat eller via jobbet.

På alla träningar jag kört har det krävts giltig licens alternativt körkort och giltig trafikförsäkring. Men det kanske går fint med ikeafamily oxå? :tummenupp
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top