Ni som bygger Streetfighters.

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike
Varför byggde just du om din hoj till Streetfighters.
Var det på grund av:

Skriv ner varför just du valde att bygga om din sporthoj till Streetfighters.

Nu vet man ju att oftast så gör man det efter en klotning eller markskrap m.m.
Men så finns det folk som srippar sin fina kåpmaskin för att dom tycker den är så
mycket snyggare utan kåpor.

Men när man läser en del trådar där det till en början börjar med att man klotat hojen,
och har inte råd att återställa och valt att bygga SF av den istället, så slutar det med att
man lagt ner mer pengar på att bygga den till SF än att återställa hojen med nya kåpor m.m.

Last edited:
På grund av att:
-Den ser coolare ut som fighter
-Den är bekvämare som fighter
-Den är lagligare som fighter (jag kör i varje fall inte lika fort med den som med en sporthoj)
-Den är roligare att köra. Mer kontroll under dom förutsättningar som jag har i min körning. Tex. stadstrafik.
-Lättare att wheela.

På grund av att:
-Den är lagligare som fighter (jag kör i varje fall inte lika fort med den som med en sporthoj)
-Den är roligare att köra. Mer kontroll under dom förutsättningar som jag har i min körning. Tex. stadstrafik.
-Lättare att wheela.

Håller med ovanstående talare.
För min del var det att jag körde offroad mest på landsväg och saknade
den lila extra kraften,så nu har jag fortfarande en öppen hoj med mera kräm:tummenupp

Och man har en hoj som blir mer personlig..
Kul att ha en hoj som inte liknar någon annans!!!!!!!!!

På grund av att:
-Lättare att wheela.

samt.
vill ha en personlig hoj
blandning mellan sporhoj och supermotard

Jag tror inlägg nr #2 sa allt som behövde sägas, men jag byggde om min för att ja tycker SF ser snyggare ut helt enkelt.. sen kom resten av sig själv

Men många av dom som bygger SF av sina kåpmaskiner sätter oftast bara på ett cross styre och annan lampa fram, sen görs inget mera med dom. Visst, det är en fråga om pengar också, Men i mitt tycka när man bara gör just dom ändringarna så är dom rätt fula. Det måste till en hel del extra för att en SF ska bli snygg.
Se bara på en helt vanlig Gixxer 750 från 98 till exempel. Det måste till en hel del extra för att en sådan maskin ska bli snygg kåplös.

Streetfighter...

.. en bild säger mer än 1000 ord :D

Bifogat

• motomartin cbx.jpg
    motomartin cbx.jpg
    204.4 KB · Visningar: 253
Men många av dom som bygger SF av sina kåpmaskiner sätter oftast bara på ett cross styre och annan lampa fram, sen görs inget mera med dom. Visst, det är en fråga om pengar också, Men i mitt tycka när man bara gör just dom ändringarna så är dom rätt fula. Det måste till en hel del extra för att en SF ska bli snygg.
Se bara på en helt vanlig Gixxer 750 från 98 till exempel. Det måste till en hel del extra för att en sådan maskin ska bli snygg kåplös.
Det är sant och tyvärr är det en del av den svenska fighterscenen. Att bygga om hojar till "stunthojar".

Det har dock, tack och lov, börjat dyka upp många intressanta byggen dom sista 2,5 åren. Det beror till stor del mycket på det som har hänt bland annat här på Sporthoj. Folk har uppmärksammat att en streetfighter mycket väl kan vara även en riktigt snygg hoj. En hoj som kan väcka uppmärksamhet och ge en körglädje.

Nu ska vi inte klaga på dom!! Deras hojar står bra mkt lägre i begagnat pris och är därför utmärkta utgånsobjekt för alla som vill bygga en RIKTIG SF :yoparty

håller helt med Wiseguy.. sen är ju sj bygget rätt kul med... man vill ju bygga något som ingen annan har..

Själv var det av den anledningen att jag fortfarande är så nöjd med motor och chassi på min hoj. Så jag ville inte byta, men var fortfarande sugen på lite förändring (en smula schizofrent, kan man tycka). Sen var det också så att jag blev med av med körkortet ett par månader förra sommaren och jag inbillar mig att det ska bli lättare att hålla farten på rimliga nivåer om jag måste brottas med vinden lite. Dessutom är det jävligt coolt med Fajters, är inte riktigt klar med mitt bygge än men är ungefär lika förväntansfull som en femåring 3 dagar innan julafton.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph