Import - Ändra från MPH till KM/H

kosteruffe

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
2001, Yamaha, FZ600S
Hej,

Jag är i färd med att ta hit en hoj från USA och fått en sistaminutenfundering:

Bilprovningen sa att ett av kraven som kan ställa till det vid besiktning är hastighetsmätaren, som skall vara i km/h. Finns det nån vänlig själ som vet om det är lätt att ändra från mph (den är digital) eller om jag måste byta hela mätaren? Det står inget om att man kan fixa det själv i den amerikanska manualen...

Det är en Yamaha FZ1 -06 det handlar om.

Hoppas på hjälp...

Hälsningar
Uffe

Jag har läst flera gånger här på forumet att det görs med knapptryckningar, det borde rimligtvis gälla även din hoj, men helt säker är jag inte!

Så, nu kan du sova lugnt!

Köp en vanlig cykeldator annars, det sparar mycket tid om det inte går att ställa om med några enkla knapptryckningar...

Gräv fram/ladda ned en servicebok från något Yamahaforum - där finns säkert instruktionerna för denna inställning...

Lycka till!

Köp en speedohealer. Har för mig att den även ändrar km/h till mp/h.

Pa Suzuki trycker man in ADJ-knappen(eller den andra) i 3 sec nar man vrider om nyckeln, borde vara nat liknande pa yama

Tack för hjälpen

MC-handlaren i USA verkar ha noll koll på km/h. Jag tror att det får bli en Speedohealer för mig. Tack för tipsen!

Vi Ses på vägarna!

Uffe

För att ställa om på R6an så sätter du på tändningen och håller select och reset intryckt i minst 2 sekunder,ändrar hastighetsmätaren och kilometerräknaren.

Borde väl vara något åt det hållet.

Henrik

Back