Ducati 848 på Dyno´n - Resultat + Youtube clip

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ser ju bra ut.. slipon, men tydligen inte inkörd ännu. Inte Ramair heller..
Horsepower_1.JPG

Torque_1.JPG


Känns som att Fuel/Air förmodligen är lite off..

Samma dyno gav följande resultat på 1098 och GSX-R 1000 K6

Som jämförelse bara då´rå. Båda hojarna 100% standard.
power_gsxr_1098.jpg

torque_gsxr_1098.jpg

[YOUTUBE-ID]K08Tmg0gLSU[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited by a moderator:
Ducatis vridmomentskurvor ser ut som en bergochdalbana!:)
 
Ducatis vridmomentskurvor ser ut som en bergochdalbana!:)

Tycker den påminner mycket om GSX-R´ns vridmomentskurva faktiskt..:va

Förmodligen är Air/fuel lite off. Brukar vara det på splitternya duccar. Kommer det på rätt ECU till slip-onen blir det förmodligen bättre.
 
Tycker den påminner mycket om GSX-R´ns vridmomentskurva faktiskt..:va

Förmodligen är Air/fuel lite off. Brukar vara det på splitternya duccar. Kommer det på rätt ECU till slip-onen blir det förmodligen bättre.

Går inte bullerdämparspjället in strax vid 3000 rpm också, för att Euro III kraven på buller skall funka, mätning görs tydligen vid passering och 3500 varv eller nåt sånt?

Med DP ECU så är väl spjäller öppet hela tiden?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top