stoppie med abs??

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
som frågan lyder, någon som testat?
fler och fler hojar har abs som standard så nån måste ha provat.
vad händer när man börjar rulla sakta på framhjulet och bakhjulat snurrar fortare?
flippar abs;en ur eller är de inga problem?
vet inte om tråden hamna på rätt ställe men e löser sej....

Det har funnits en annan tråd om detta och där kom de fram till att det inte gick. Men BMW har ju en modell med en abs som man kan trycka på och av. Det borde finnas på fler modeller tycker jag. Då kan man leka när man vill och om man ska köra stad och är slö man man bara trycka på den:yoparty Mycket bra idé av BMW.

EDIT: http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/bikes/urban/g650xmo/g650xmo_main.html
G 650 Xmoto hette den visst.

Last edited:
Går inte, har testat med farsans F800:rolleyes:
Sjuk känsla när handtaget "trycks ut" även fast man klämmer som en galning:D

hornet 07an går det med men jag fick upp den 1 dm max efter ca 40 försök. de är bra ur säkerhets synvinkeln men när man vill busa så går det åt helvete :D

går utmärkt med min f800s iallfall, men man får inte fega, fegar man går abs;n in, men e man bestämd så funkar det fint!! så nu vet ni =)

Klart att det går att göra en stoppie med ABS....

Det kräver bara att man är lite halvduktig från början och inte gör nybörjar "nästanstillastående lyft på bakhjulet" stoppies utan långrull. Är man bestämd när man nyper till så är bakhjulet långt uppe i luften innan ABS systemet hinner ingripa och väl uppe vid balanspunkten använder man ju ytterst lite bromskraft så där spelar det ingen roll...

jag kommer (kom) runt 150m med husan på framhjulet och jag får inte upp en hoj med abs på framhjulet... testade med en bmw 650 dakar och den ville inte alls

//Mcbudet

Mycket intressant, har precis köpt en vfr 800 men inte hunnit testa.
Känns som att det borde gå om man klipper till snabbt:)

Var det inte någon på Bikes redaktion som fick upp en BMW på framhjulet med ABS på grus?

I sommras va det en snubbe på XtremeSpeedFestival här i V-ås som hade en er-6 men abs om jag inte minns helt fel. Och den stuntade han med...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard