Bra kreditkort?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fakk, jag vet att det finns en tråd men jag hittar den inte!

Jag söker ett bra kreditkort! Med bra menar jag:

- Låg årsavgift (gärna 0 kr som tex Yamaha Powercard)
- Låg ränta (vilket Yamaha Powercard inte har)
- Bonuspoäng eller rabattkuponger (som tex ICA, SAS och Statoil)
- Nåt annat bra?

Man ska kunna använda kortet överallt.

Bonuspoängen ska vara användbara till vardagssaker (mat, kläder, resor och liknande. Kanske kontant återbetalning?).

.

Statoil Mastercard är bäst vad jag vet, kredittid, kostnad, bonussystem, antal köpställen, kreditgränser.
Jag tjänar ordentligt med pengar på mitt Statoilkort, ska hämta 400:- nästa gång jag tankar. :banana

Statoil Mastercard är bäst vad jag vet, kredittid, kostnad, bonussystem, antal köpställen, kreditgränser.
Jag tjänar ordentligt med pengar på mitt Statoilkort, ska hämta 400:- nästa gång jag tankar. :banana

Ja det där verkar ju bra! Lite högre kreditränta än normalt men skillnaden är kanske marginell. Man kan ju sätta in pengar i förväg också. Grymt att man får kontant tillbaka också.

Men... De skriver på hemsidan att kortet är ETT av de mest förmånliga så det finns alltså fler! :)

.

Ja det där verkar ju bra! Lite högre kreditränta än normalt men skillnaden är kanske marginell. Man kan ju sätta in pengar i förväg också. Grymt att man får kontant tillbaka också.

Men... De skriver på hemsidan att kortet är ETT av de mest förmånliga så det finns alltså fler! :)

.

Det är dety bästa vad jag vet, men det kan säkert finnas bättre. Tala gärna om utifall du hittar det. :)

GE Ingen årsavgift och inga kontantpåslag/avgift för bankomatuttag i utlandet. Dock saknas återbäring.

Statoil: Har årsavgift och uttagsavgift i utlandet men har i gengäld generösast återbäring (framförallt om man är guldkund och tankar mer än 1200L om året)

SAS: Har återbäring på eurobonus mastercard/diners men man skall spendera väääldigt mycket innan du får återbäring (400000kr för tor inom europa). Fördelen med Diners kopplat är att du kommer in gratis i loungerna på CPH och ARN.

Amex: Har ok återbäring men du kommer att störa dig till förbannelse på att det inte tas emot överallt

Last edited:
GE Ingen årsavgift och inga kontantpåslag/avgift för bankomatuttag i utlandet. Dock saknas återbäring.

Statoil: Har årsavgift och uttagsavgift i utlandet men har i gengäld generösast återbäring (framförallt om man är guldkund och tankar mer än 1200L om året)

SAS: Har ååterbäring på eurobonus mastercard/diners men man skall spendera väääldigt mycket innan du får återbäring (400000kr för tor inom europa). Fördelen med Diners kopplat är att du kommer in gratis i loungerna på CPN och ARN.

Amex: Har ok återbäring men du kommer att störa dig till förbannelse på att det inte tas emot överallt

Tillägg:
Amex har 15 dagar kredit, Mastercard Statoil har 45.
Sas-MC har väldigt låg maxkredit

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...