Elvismacka

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag har hört på radion nu några gånger att den ska ha
Jordnötssmör (har amerikansk jordnötssmör hemma, så det är fixat :P)
Banan
Bacon

Men, när jag sökte på det hittade jag lite olika, med sylt osv.

hur gjorde "The King" sina smörgåsar egentligen?

Sen ska jag prova en, låter gott :)

Gjorde nyss en macka med Jordnötssmör och Banan, det var GOTT! :P :P

Måste prova med bacon någon gång med :)

Elvismackan

2 msk Jordnötssmör
Smör att steka i
4 Bananer
1 pakt Bacon
2 msk Honung
8 skivor bröd (två stycken per portion, det gör att du endast ska använda det ena i receptet nedan och använda den andra brödskivan som lock)

Lägg bacon på hushållspapper på ett fat och ställ in i micron på 1 minut. Låt baconen laga sig själv, förläng med 1 minut i taget tills baconet är krispigt.

Stek brödet i rikliga mängder smör

Bred jordnötssmör på brödet och lägg en halv skivad banan per smörgås. Droppa honung över bananerna. Lägg 2-3 skivor bacon per macka. Lägg på en skiva bröd som lock.

Knappast bantarmat, kanske inte särskilt gott heller. Men kul! Elvis åt ungefär 10-14 stycken liknande mackor per gång.

Elvismackan

2 msk Jordnötssmör
Smör att steka i
4 Bananer
1 pakt Bacon
2 msk Honung
8 skivor bröd (två stycken per portion, det gör att du endast ska använda det ena i receptet nedan och använda den andra brödskivan som lock)

Lägg bacon på hushållspapper på ett fat och ställ in i micron på 1 minut. Låt baconen laga sig själv, förläng med 1 minut i taget tills baconet är krispigt.

Stek brödet i rikliga mängder smör

Bred jordnötssmör på brödet och lägg en halv skivad banan per smörgås. Droppa honung över bananerna. Lägg 2-3 skivor bacon per macka. Lägg på en skiva bröd som lock.

Knappast bantarmat, kanske inte särskilt gott heller. Men kul! Elvis åt ungefär 10-14 stycken liknande mackor per gång.

Är det bra för att jag inte käkat sen lunch som jag tyckte det där lät asgott?

Ni som säger ofyfan, prova jordnötssmör + banan, jag provade den fegis-versionen bara för att se om det var något, och det var faktiskt gott ju :),
ska prova sEIKOs recept med :)

Det där receptet kändes ju aningen överdrivet men jordnötssmör+jordgubbssylt är faktiskt rätt så jävla gott. :tummenupp

Var dom inte som subbar som han åt..jag hörde attdet var 43 000 kalorier i en sån macka. Kan det vara sant? Dom var så pass stora o feta tydligen
:zpy..det är ett under att hans kropp pallade så länge som den gjorde

Var dom inte som subbar som han åt..jag hörde attdet var 43 000 kalorier i en sån macka. Kan det vara sant? Dom var så pass stora o feta tydligen
:zpy..det är ett under att hans kropp pallade så länge som den gjorde

Det lät horribelt mycket det du, kan det verkligen vara möjligt.

Last edited by a moderator:
Det lät horribelt mycket det du, kan det verkligen vara möjligt.

Näe.. Men mycket är det.

Kommer ihåg att nån amerikan på en pajätartävlig skröt om att han hade satt i sig xx antal ostkakor, dvs en amerikan-magfull, och att hälsofolket kunde hoppa upp och klappa sig då det motsvarade 25 000 kalorier.
Sen att han till sin förmodade diabetes mäter sina insulindoser i gallons, det är inget jag avundar.
Det hade dock suttit med en ostkaka denna hungriga afton.

Last edited:
Det där är riktig mat! Akta er fläsktorpeder där ute, det där sväller man upp av:lol

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025