Mekhjälp

Wolffi

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 1000 "Repsol", cbr 900
Är det någon som vet hur man sätter ihop detta (rear set) jag får inte riktigt ihop det och skulle behöva hjälp av någon som har kunskaperna eller tips var delarna skall sitta.

1.jpg

3.jpg

2.jpg

Hum såg lätt ut ju :) den där 3 kantiga saken med lagring i mitten ska ju sitta på vänstersidan, när du tar bort växsel armen så kommer lagringen fram där du trär på den 3 kantiga saken, vad som håller fast den 3 kantiga vet jag inte, svårt o se på bilderna, sen kopplar du bara staget som går från växselförar armen ner till 3 kanten o sen ett nytt stag från 3 kanten till den nya växselföraren, finns 2 fästen på undersidan av den nya växselföraren.

Hum men på vänstersidan kanske de räker o skruva ut bromspumpskruven till max o sen använder du fäste 3, när du satt bromsarmen rakt så blir de skruvhålet högst upp på bromsarmen.

I mina ögn ser de sket lätt ut, inga problem o skruva ihop på under 30min :)

Last edited:
går det inte att bara ta en bult från "right" påsen och trä rakt igenom allt på bromssidan?

liten bild på växlingsgrejset

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    39.9 KB · Visningar: 56
Tack för hjälpen. Jag viste ungefär hur det skulle se ut. Problemet var alla smådetaljer som följde med. Jag vet fortfarande inte om allt är rätt monterat. Kvar har jag bara att lista ut vart jag skall sätta bakbromsfjädern till bromsljuet.

Tycker det blev det snyggare med de nya delarna än orginalen. Vad tycker ni?
Nackdelen med de nya delarna är att det är svårare att komma till sidostödet

6.jpg

5.jpg

Back