gsxr750 -08 nån som vet mer?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
gsxr750 -08 fakta och bilder.

Jag har fått bekräftat att det kommer en ny GSXR750 till 2008,
men inte mycket detaljer alls.

nån som hittat nått?
Köpas ska det iaf :)

Last edited:
Finns lite bilder på www.gixxer.se bland annat så har Suzuki släppt
en vit/silvrig....

Tack för att du startade den här traden.:tummenupp Jag är ruggigt nyfiken och hade tänkt starta den själv.

Det bör vara nagot pa gang. Jag har kollat Suzukis hemsidor i Tyskland och USA men ingen info. Hayabusan är offentligjord men inte denna. Jag gissar pa att premiärvisningen blir pa Milanomässan.

Tack för att du startade den här traden.:tummenupp Jag är ruggigt nyfiken och hade tänkt starta den själv.

Det bör vara nagot pa gang. Jag har kollat Suzukis hemsidor i Tyskland och USA men ingen info. Hayabusan är offentligjord men inte denna. Jag gissar pa att premiärvisningen blir pa Milanomässan.

Det kommer en ny, det fick jag bekräftat på Most i helgen..
men om det va en facelift eller helt ny hoj vet jag ej

Känns som det har varit standard i alla fall för GSXR 1000 med uppdateringar vart annat ar de senaste aren. 600:an har halkat efter lite i tester och tävlingar sa det är väl dags att uppdatera med en ny hoj om jag far tro lite.

750:in är ju i princip samma cykel med större motor numera sa det borde vara dags....hoppas jag.

Den nuvarande motorn kom 2006 så man törs väl knappast hoppas på en ny redan. Skall bli intressant hur mycket effekt de kan plocka ur den till nästa uppdatering, om jag fattat det rätt så skärps avgaskraven och det brukar inte främja effekten. Iofs lät fixar med andra rör. 175 hk och 16 000 varv skulle jag vilja se :)

Har åxå snokat lite ang. om det ska komma en ny R750, och vad jag har hört så blir det så. Tydligen ska även 600:an få samma uppdatering.

Det är förjävla gott att Suzuki håller kvar vid sin R750! :tummenupp

Den nuvarande motorn kom 2006 så man törs väl knappast hoppas på en ny redan. Skall bli intressant hur mycket effekt de kan plocka ur den till nästa uppdatering, om jag fattat det rätt så skärps avgaskraven och det brukar inte främja effekten. Iofs lät fixar med andra rör. 175 hk och 16 000 varv skulle jag vilja se :)

Skulle tippa på att motorn faktiskt uppdateras tills nästa år. Om inte en helt ny så kraftigt up to date.

Last edited:
Skulle tippa på att motorn faktiskt uppdateras tills nästa år. Om inte en helt ny så kraftigt up to date.
Man kan ju alltid hoppas. Det är ett rätt stort effektsteg upp till 1000-kubikarna idag. Större än det var före år 2004. Om jag minns det helt rätt så gav de olika modellerna följande, uppgivna, effekter:
1996 128
1998 135
2000 141
2004 148
2006 149

Med tanke på att motorn var en helt ny konstruktion 2006 känns det som att de borde kunna öka effekten ivf med 10 hk om de vill, alltså upp till 159. Men då är det fortfarande en rätt bra bit kvar till literhojarna. Ne fan, mer vill vi ha :)

nu finns iaf bilder på 2008års 600cc, 750 blir ju högst troligen exakt likadan..

flåsa :)

suzukigsxr600white.jpg

fast jag skulle helst modda såhär..
och Bingo, motor är ju ändra på 600an iaf, kolla kopplingskåpan.

Bifogat

• suzukigsxr600whiteedit.jpg
    suzukigsxr600whiteedit.jpg
    52.6 KB · Visningar: 218
  • 2008.jpg
    2008.jpg
    5.3 KB · Visningar: 922
  • 2007.jpg
    2007.jpg
    7.9 KB · Visningar: 919
Last edited:
Läste i Two Wheels att det bara skulle vara mindre uppdateringar pa GSXR 600 och 750. Det verkar stämma bra med bilden. Nytt avgassystem och nya färger men annars är det inte mycket som skiljer mot K6-K7.

Snygga färger var det dock, jag kan gärna tänka mig en ny 750.

Jag vill se en bild framifrån! Lyset verkar lovande...elakt...:yoparty
Pipan ser lite keff ut, sålänge den nu får sitta där. Föregående års pipmodell var bra mycket snyggare.
Vita fälgar :tuttar

Sen vet jag inte vad jag tycker om att dom på 2008´s modeller ändrat färgen på "R":et, för mig ska det vara rött...ish iaf.

Last edited:
Jag vill se en bild framifrån! Lyset verkar lovande...elakt...:yoparty
Pipan ser lite keff ut, sålänge den nu får sitta där. Föregående års pipmodell var bra mycket snyggare.
Vita fälgar :tuttar

Sen vet jag inte vad jag tycker om att dom på 2008´s modeller ändrat färgen på "R":et, för mig ska det vara rött...ish iaf.

GSX-R600ret.jpg

Sådär ja! Killern i sina rätta kläder å allt. :tummenupp
Nu blev jag däremot kluven ang. lyset...?!
Lite Blade 929 känsla fick jag...brrrrrrr....
Nåja, bilder är bilder. Live kan ändra uppfattningen...oftast. :rolleyes:
Blåa fälgar gillar jag inte.

bättre bild från samma vinkel, obs att detta är 600an, men som sagt..

:tungan

Bifogat

• big_Suzuki_GSXR_600_2008_1.jpg
    big_Suzuki_GSXR_600_2008_1.jpg
    43.9 KB · Visningar: 272
och en till på fronten

(hm, finns i tryck redan och vi i sverige jagar på nätet)

Bifogat

• big_gsxr600_08_2.jpg
    big_gsxr600_08_2.jpg
    31.6 KB · Visningar: 209
Här är färgerna för 600 iaf.

Bifogat

• suzukigsxr600bluewhite.jpg
    suzukigsxr600bluewhite.jpg
    81.5 KB · Visningar: 158
  • suzukigsxr600red.jpg
    suzukigsxr600red.jpg
    77 KB · Visningar: 160
  • suzukigsxr600black.jpg
    suzukigsxr600black.jpg
    70.5 KB · Visningar: 171
  • suzukigsxr600yellowblack.jpg
    suzukigsxr600yellowblack.jpg
    77.6 KB · Visningar: 162
  • suzukigsxr600white.jpg
    suzukigsxr600white.jpg
    72 KB · Visningar: 168
Jag tycker fronten ser konstig ut. Det saknas något på vänstersidan (i körrikning sett). :va Skulle vilja se en bild rakt framifrån.

håller med om att det ser lurigt ut, bilden / pilarna visar vad du ser på höger sida (grå), och vart du vill se motsvarande på vänstersidan (röd).

Har sett flera sånna här saker men det luras jävlar ibland, bilderna är officiella.
(tänk dig en sån här grej på en skiss som jag ska tolka och bygga modell efter :va :va = mycket snack med designern)

alltså, luftintagets undre läpps främre kant ligger troligen rakt i kamerans X-axel.

Bifogat

• hm2.jpg
    hm2.jpg
    22.7 KB · Visningar: 190
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...