Tjuv omkom med stulen mc på Hisningen!

Status
Ej öppen för fler svar.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
"En motorcykelförare i 30-40-årsåldern omkom på måndagskvällen efter att han krockat med en bil på Wieselgrensgatan på Hisingen, uppger Göteborgspolisen. Motorcykeln som mannen färdades på var anmäld stulen. Mannen fördes med ambulans till Sahlgenska sjukhuset, där han senare avled av sina skador."

Källa: TT


Well, han lär nog inte göra om det i.a.f.
 

Megakillah

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Norge
Hoj
hayab turbo
haha där var du rolig!

dåligt att stjäla. tand för tand öga för öga... killen som ägde motorcykeln måste gillat den haha, där var jag rolig
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Hade det varit min motorcykel så hade jag blivit glad. Äckliga fan! Synd att han dog bara... Ett avklippt ben eller något hade varit lite mer humant.


Juste vi får inte glömma, VIF.
 

tobster

di brann aov
Gick med
26 Sep 2006
Ort
gbg
Hoj
SV1000S
"En motorcykelförare i 30-40-årsåldern omkom på måndagskvällen efter att han krockat med en bil på Wieselgrensgatan på Hisingen, uppger Göteborgspolisen. Motorcykeln som mannen färdades på var anmäld stulen. Mannen fördes med ambulans till Sahlgenska sjukhuset, där han senare avled av sina skador."

Källa: TT


Well, han lär nog inte göra om det i.a.f.

vilken tid?
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Ja, Gud straffar synd. O då ska man ju tillägga att skattesmitning eller smitning från tv-avgift också är stöld. Detta borde få alla att darra. Men, den som omvänder sig och tror på Jesus blir räddad.
 

tobster

di brann aov
Gick med
26 Sep 2006
Ort
gbg
Hoj
SV1000S
okaj...tänkte de var konstigt...nyheten var skriven 21.12 nämligen...jaja....kanske dom får sig en tankeställare dom grisarna
 

Stockan

Övningskör
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda XL125V -07
Ja, Gud straffar synd. O då ska man ju tillägga att skattesmitning eller smitning från tv-avgift också är stöld. Detta borde få alla att darra. Men, den som omvänder sig och tror på Jesus blir räddad.

Skatt är stöld. Så din Gud straffar också staten hoppas jag =).

Tänker inte döma killen som stal motorcykeln sådär bara, han kanske hade en dålig uppväxt eller något.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Lite onödigt att det resulterade i ett dödsfall, men jag tycker inte ett dugg synd om honom. Möjligen om dom som satt i bilen han krockade med.
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Skatt är stöld. Så din Gud straffar också staten hoppas jag =).

Tänker inte döma killen som stal motorcykeln sådär bara, han kanske hade en dålig uppväxt eller något.

Skatt kan vara stöld. Och ja, även reinfeldt o co kommer förr eller senare att dömas, ingen slipper undan. Omständigheter som uppväxt mm gör dig inte fri från skuld, men det finns en försvarsadvokat som är bra.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Utan att gå in i nån debatt om hurvida killen i fråga hade en kass uppväxt. Och utan att beblanda sagor om gud och hans vänner så undrar jag hur folk som tycker att det är bra att killen dog tänker? :va

Har vi tappat all medmänsklighet här eller?

Stöld = dödsstraff?

Även om jag hade blivit förbannad om det varit min hoj hade jag aldrig gått så pass långt att jag önskade livet ur killen.
 

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
Tänker inte döma killen som stal motorcykeln sådär bara, han kanske hade en dålig uppväxt eller något.

Menar du på fullt allvar att en dålig uppväxt rättfärdigar en stöld, eller för den delen något annat brott. Det finns ingen uppfostran som gör det, tycker jag. Han visste (trots sin kanske dåliga uppväxt) att det inte var hans MC som han startade och körde runt med, han visste också att det är fel. I det läget spelar hans uppväxt ingen roll, för oavsett uppväxt så vet man skillnaden mellan mitt och ditt, sen om man inte kan hålla fingrarna i styr är en annan femma....
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Utan att gå in i nån debatt om hurvida killen i fråga hade en kass uppväxt. Och utan att beblanda sagor om gud och hans vänner så undrar jag hur folk som tycker att det är bra att killen dog tänker? :va

Har vi tappat all medmänsklighet här eller?

Stöld = dödsstraff?

Även om jag hade blivit förbannad om det varit min hoj hade jag aldrig gått så pass långt att jag önskade livet ur killen.

Bra o bra, snarare "couldn't care less" och det naturliga urvalet.

Har du dessutom själv någonsin blivit bestulen på en hoj eller bil som du arbetat ihop för o kunna köpa så borde du veta hur man känner för tjuvdjävlar.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Suck

Hyfsat omoget och okänsligt att brista ut i skadeglädje och glädjeyttringar över att en kille omkommit på hoj...

Ni ger ett sanslöst omoget intryck vill jag påstå.
 

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Mmm!
Visst det är förjävligt att folk inte kan skilja på mitt och ditt, och får man något stulet blir man självklart förbannad. Men önska livet ur folk är lite väl mycket enligt mig. Han FÖRTJÄNAR heltklart ett straff, men när killen dog så är det knappast han själv som sörjer utan nära och kära som får lida för någon de haft kärlek för. (De kan säkert skilja på mitt och ditt också ) De ska inte behöva stå till svars och må piss för vad han åstadkommit...

Och som sagt, vi vet inte med 100% att de va killen som snott hojen som dog...

Min svenska är väl lite kanske sådär.. men hoppas ni fattade vad jag mena..
Bara en tanke liksom...
 

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GiXXer -02
Ajj faaan....:( kom till platsen samtidigt som ambulansen och såg en hoj ligga på marken. Han hade bränt in i sidan på en bil som backade ut från parkeringen. Han skrek av smärtor och svarade inte riktigt på sjukvårdarnas tilltal. Hörde dock när dem lastat in honom i ambulans att han skrek att dem skulle ta av honom (nack krage mm) och att han ville därifrån.
Han hade inte skyddskläder men tyckte ändå väldigt synd om honom. Att han ville därifrån kan ju förklaras om den nu var stulen....

Tog en del mobilfoto men kände att det kunde vara kränkande att fota honom, så undvek det.
Tjuv eller inte...jag tycker att hans straff vart väl hårt...
Han lever inte längre!!! :död
Och tänk på bilisten som backade ut, som nu känner av att han & hon har ett liv på sitt samvete även om dem rättsmässigt inte brutit mot några lagar och juridiskt inte bli skyldiga. Tjejen som antagligen satt i passagerarsäte där mc körde in var helt förstörd.

Vila i frid säger jag...det borde alla få göra efter en så smärtsam död.
My Words // Bodin
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
...

Vila i frid säger jag...det borde alla få göra efter en så smärtsam död.
My Words // Bodin

Mycket bra skrivet. Så här känner man ofta när man får en närhet till sånna här händelser. Det är lätt o tycka det är rätt åt folk när man sitter trygt på avstånd bakom en datorskärm.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top