Stöldförsök på min Scooter. Men jag ertappade tjuven!!

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Jag har en Scooter 125cc som står utanför mitt hus på nätterna.
I lördags natt var det stöldförsök på den, och jag vaknade av att en granne ropade till tjuven att ge fan i moppen. Så jag sprang ner till gatan och skulle stoppa honom. Då var han och scootern borta.

Men då ropar en tant i ett fönster på andra sidan gatan, att kille gömde sig bakom huset på vår grusparkering. Så jag sprang dit och hittade honom i en bil som var parkerad på en tom ruta mellan två andra bilar. Jag ställde mig bakom bilen så han inte kunde köra iväg. Men det sket han i och gav gärnet bakåt för att köra över mig. Men jag hoppade undan och han sladdade runt och körde in i husväggen i stället. Då sprang jag fram till bilen och skulle slita ut honom. Men då backade han undan från huset och kom längre in på parkeringen, så att han var 5 meter ifrån mig, och jag stod framför hans bil och blockerade utfarten från parkeringen. Men han sket i det även denna gång och körde gärnet rakt mot mig så jag fick kasta mig åt sidan. Jag bestämde mig då för att han inte skulle komma undan helt skadefritt, och röck tag i vingen på bakluckan på hans bil så den ramlade av. Sen försvann bilen utan att jag kunde stoppa honom.
Scootern hittade jag igen bakom nästa hus, men med brutet tändningslås, och repor i kåpan runt låset.

Bilen var en grå Audi med registreringsnummer PUO 687.
Den är inte stöldanmäld och tillhör ********* som bor i Johanneshov.
Han är född 1965 och tjänar ca 9649kr/året. (804kr/mån)
Edit: Född 1964

Polisen är givetvis kontaktat, men jag har inte hört något sen dom tog min anmälan på lördagsnatten. Hejja polisen :yoparty

Last edited by a moderator:
bra gjort :tummenupp

Inte funderat på att ta kontakt med Bengt? Kanske är hans son eller liknande :va

Ta reda på om tjyvhelvetet och bilägaren är samma person. Om så är fallet måste han straffas:fatta! :machinegu !!!!! Fan vad jag hatar pack som inte vet skillnad på ditt och mitt. Man kan säga mycket om arabländerna, men ta hand om klåfingriga as det kan dom...

bra gjort :tummenupp

Inte funderat på att ta kontakt med Bengt? Kanske är hans son eller liknande :va

Har funderat på att kontakt honom.
Hade han haft en inkomst så hade man ju kanske kunna diskutera en eventuell ersättning/skadestånd och då lägga ner ärendet.
Men för en person som tjänar 800kr/månaden så är det kanske lättare för honom att ta ett straff än att hosta upp smet. Och då är det nog lugnast att inte ha med han att göra. Eftersom vi ju bor en kilometer ifrån varandra.

Nej för fan. kontakta inte honom. Det blir bara problem. Var Bengan en pundare eller? Skulle du känna igen honom igen?

Om jag såg en bild på Bengt spå skulle jag se om det var han.
Men om jag möter folk på gatan så är det svårare att placera rätt utseende till händelsen, tror jag.

Last edited:
bra av både dig, grannen och tanten (eller var det hon som var grannen?) :tummenupp

Läge att kolla upp mr H (tror att adminstratörer snart kommer stryka hans namn, får inte stå personuppgifter här) om han eller son stämmer in på det du och dina
två(?) vittnen sett. Försöket att köra över dig borde väl också gå att sätta dit honom för, speciellt om du har vittnen på det...

(någon koll på hur hade han tänkt frakta bort moppen? hade han en kombi eller ryms den verkligen i bilen)

Edit: Är han inte född November 64? dvs inte 65...

åk hem till han och slå sönder hans knäskålar med baseball trä!!:mad:

bra av både dig, grannen och tanten (eller var det hon som var grannen?) :tummenupp

Läge att kolla upp mr H (tror att adminstratörer snart kommer stryka hans namn, får inte stå personuppgifter här) om han eller son stämmer in på det du och dina
två(?) vittnen sett. Försöket att köra över dig borde väl också gå att sätta dit honom för, speciellt om du har vittnen på det...

(någon koll på hur hade han tänkt frakta bort moppen? hade han en kombi eller ryms den verkligen i bilen)

Edit: Är han inte född November 64? dvs inte 65...

Det var en annan tråd som kom upp om ett stöldförsök i samma område.
Det kan ju röra sig om samma lirare, som har ont om deg.
Så därför skrev jag ut regnummret. Och det kan ju alla kolla upp på www.vv.se Sen är det ju bara leta fram killen på www.ratsit.se så får man resterande uppgifter. (Som du har gjort :) ) så jag tyckte inte det var någon idé att inte skriva ut uppgifterna.

Trådskaparen är en bättre människa än jag, personligen så skulle jag besöka honom och bjudit upp till misshandel. Det skulle jag inte för några år sedan, men med några stulna hojar i bagaget så förändras man.
/Thelinski :mad:

Last edited:
Det kan vara samma kille som hade stulit min zzr (kolla http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154942). För två veckor sen (26 april) så stod det en kille å tittade på min motorcykel, så jag gick ut å frågade vad han sysslade med, å då började han säga att han ville köpa den. Han stod å pratade ett tag å frågade hela tiden om han fick köpa den, sen så åkte han iväg i en audi (tror det var en 80). Den hade nedslipad lack, för han sa att han skulle måla om sin bil. Tyvärr såg jag inte regnumret... :/ Men ser jag bilen så känner jag nog igen den. Ska nog ta en sväng förbi johanneshov å kolla om det är den bilen...

Sen försvann bilen utan att jag kunde stoppa honom.
Scootern hittade jag igen bakom nästa hus, men med brutet tändningslås, och repor i kåpan runt låset.

Hade varit riktigt coolt om du hade lyckats göra en civilarrest! :D

Fan vad irriterande med småskador som kostar runt självrisken... Hade en gammal 144:a för länge sedan där de bröt sig in och tog saker för ett par hundra spänn ett par gånger, anpassad bensindunk, domkraft osv. Ingen ide att ens anmäla. :mad:

men med några stulna hojar i bagaget så förändras man.
/Thelinski :mad:

Hmmm, hur många hojar har du snott? :tungan

Närå, men allvarligt så borde folk som denne (inte Thelinski) få ordentliga straff. Det värsta är ju inte själva stöldförsöket, utan det faktum att han med berått mod försökte köra över dig i sitt flyktförsök.

Hoppas du får upprättelse!

Försökte han köra på dig också? Anmäl honom för det också så kanske snuten tar tag i det lite fortare!

Du lär ju åka och kika efter bilen iallafall... Du hade väl gubbens adress?
Och han hade väl kört in i väggen med bilen så bilen lär ju inte vara svår att känna igen.

Lägg upp en kopia av ditt inlägg här på www.flashback.info. Skulle inte vilja ha min adress där, kopplad till något sånt här. Men försök gärna först att bekräfta att det är rätt person du skriver om!

Jag har en Scooter 125cc som står utanför mitt hus på nätterna.
I lördags natt var det stöldförsök på den, och jag vaknade av att en granne ropade till tjuven att ge fan i moppen. Så jag sprang ner till gatan och skulle stoppa honom. Då var han och scootern borta.

Men då ropar en tant i ett fönster på andra sidan gatan, att kille gömde sig bakom huset på vår grusparkering. Så jag sprang dit och hittade honom i en bil som var parkerad på en tom ruta mellan två andra bilar. Jag ställde mig bakom bilen så han inte kunde köra iväg. Men det sket han i och gav gärnet bakåt för att köra över mig. Men jag hoppade undan och han sladdade runt och körde in i husväggen i stället. Då sprang jag fram till bilen och skulle slita ut honom. Men då backade han undan från huset och kom längre in på parkeringen, så att han var 5 meter ifrån mig, och jag stod framför hans bil och blockerade utfarten från parkeringen. Men han sket i det även denna gång och körde gärnet rakt mot mig så jag fick kasta mig åt sidan. Jag bestämde mig då för att han inte skulle komma undan helt skadefritt, och röck tag i vingen på bakluckan på hans bil så den ramlade av. Sen försvann bilen utan att jag kunde stoppa honom.

Bilen var en grå Audi med registreringsnummer PUO 687.
Den är inte stöldanmäld och tillhör ******** som bor i Johanneshov.
Han är född 1965 och tjänar ca 9649kr/året. (804kr/mån)
Edit: Född 1964

Polisen är givetvis kontaktat, men jag har inte hört något sen dom tog min anmälan på lördagsnatten. Hejja polisen :yoparty

Bor du i västberga, nära ok/q8 macken?

Last edited by a moderator:
Ett sådant tilltag att han med berått mod försökte köra över dig räknas som mordförsök, om din granne såg det har du dessutom ett vittne på det, så det anser jag att man inte ska sticka under stol med, särskilt inte när han uppenbarligen gjorde det TVÅ gånger!

Skit ska skit ha...ofta och mycket

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back