Vi som brukar åka från Donken, Väsby...

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tid och plats bokad! OBS! ändrad dag
29/4 kl 13.00 i MCE klubbkåk, Snutenvägen 1 i Järfälla

läs post 42

... med Kapten Blåskägg & CO.

Satt och tänkte här i kväll på om ni skulle vara intresserade av en L-ABC-lektion nu under våren?
Dvs. hur man tar hand om sin skadade hoj-polare om olyckan har varit framme.
Som ni tyvärr vet så var det ju många avåkningar i dessa gruppkörningar förra säsongen och jag hoppas verkligen att det inte ska bli så i år!
Men OM det trots allt händer så vill vi nog alla få ett snabbt och korrekt omhändertagande?

Jag är ju sjuksköterska och har hållt i en del LABC-föreläsningar bla för SMC och för medlemmarna i min klubb. Jag kan fixa så vi kan vara i vårt klubbhus i Järfälla.
SJÄLVKLART är det gratis!

Kollar nu om det kan finnas intresse för detta?

Last edited:
Intresse!!

Det borde vara obligatorisk närvaro..

Strålande förslag..
Även om jag hoppas att jag slipper tillämpa det.. :tummenupp

Apselut på! Jag har en hel del sådan utb via jobbet, men det behöver alltid fräschas upp lite kunskaper.:)

Satt och tänkte här i kväll på om ni skulle vara intresserade av en L-ABC-lektion nu under våren?
Som ni tyvärr vet så var det ju många avåkningar i dessa gruppkörningar förra säsongen och jag hoppas verkligen att det inte ska bli så i år!
Men OM det trots allt händer så vill vi nog alla få ett snabbt och korrekt omhändertagande?

Jag är ju sjuksköterska och har hållt i en del LABC-föreläsningar bla för SMC och för medlemmarna i min klubb. Jag kan fixa så vi kan vara i vårt klubbhus i Järfälla.

Självklart :)

En bra kurs och som någon redan sagt, en kurs alla borde gå.

Den enda lilla synpunkten jag hade när jag gick L-ABC för någon vecka sedan i SMC Uppsala's regi var att vi inte fick lära oss hur en hjälm tas av. När ni bokar, se särskilt till att er instruktör är uppdaterad och kunnig på MC-skador. (jaja... jag lämnar den tvetydigeten till någon hugad lustigkurre...)

Hälsningar hopp om bättring min"diabetes typ 2"spökar

Hej vore tacksam om man fick komma med på en kurs har själv problem med min diabetes så : måste ju ha lite kunskaper ? nu är ju mina bs inte av låg karaktär utan snarare ligger det runt 10 dagtid :rolleyes: :huvet
men skall inte klaga :får ta en dag i sänder
:tummenupp

Är man välkommen även om man inte åkt med så många söndagar? (än så länge)

Säg bara tid och plats,, Jag kommer!!! :yoparty

Borde ingå en kort utbildning om det i körkorts utbildningen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT