Robz
Guest
Besade hojjen igår.... bland det roligaste på länge!
Lång berättelse, men hoppas läsvärd
Rullar in på Fosie fordonsanstalt 12/4 kl 12.50… ser att det står en erfaren o en blivande besiktningsgubbe – hujeda mig, detta blir därmed lika noga som Heathrow med gummihandske! Killen måste visa att han hittar alla fel o gubben vill visa att killen INTE hittat alla fel!!!!
Börjar smörja dem från början med all den stora charm jag besitter… hmmm – som att tala till stenar, men några smil redan… kan nog gå bra!
B1= Ny besiktningssnubbe
B2=Erfaren Bessnubbe
R=JAG!
(…..xxx…..) = tänkande
B1: ”Hörru – lyktan står högt!!! Vet du var man kan justera?”
R: Jaja – hit med en kryss-stubbe så fixxar jag! (Svetten i handen påvisar att jag redan vet att den inte går att sänka mer!) Skruva, skruva-------
R: Så – såååg du? 2mm ned!!… shit nu kommer jag inte längre ned, men detta är väl OK?
B1: Tittar på B2……. Nä, lite till …. Detta ser inte bra ut!
R: Vänta! Trycker ned gaffeln o samtidigt reser upp röven 1mm över sadeln för att inte tynga bak = fetefusk!
B2: Står bakom, men vänder sig ned med handen över munnen i garv….
B1: Hmmmm ser ju precis ut nu – BRA!
R: (…..MOAHHHAHHHAAAAAA…..)
Rundkoll av B1 med instruktioner av B2.
R pladdrar massa om hur bra besiktning är för att fånga upp sådana som inte kan sina maskiner (Jisses)!
B1: Hmmmm…. Ditt bakdäck – bra mönster på mitten, men skall det vara blankt på sidorna?
R: Det är ett Corsa däck = Race däck, SKALL vara slätt på sidorna. Jag är Instruktör i SSEMSE o lägger fler mil på bana än på väg (....tror jag....), gör av med 8 bakdäck per säsong och ja – det är så slitet att jag nog bara vågar en heldag på Knutstorp/Sturup till…..!!!!
B1 + B2 Känner väl till föreningen o bägge har sökt, men inte kommit med!!!
B2: Hrm – ja det syns, ser lite trekantigt ut – men det är OK!!!!
R: (…..Fiii faaan, vågar ju knappt svänga längre ;o))))…..)
B1: Kollar alllllllt – inga statiska fel!
B1: Provkör……………………………… Kommer tebax; FAAAN vad frambromsen tar!!!!
R: Jepp – Racebelägg, sliter skiva o belägg… men det behövs för 240 – 70 på 80m som på Knutstorp ;o)
B2: Står avvaktande sidan om o håller på att dö av skratt.
B1: MEN, bakbromsen tar ju inget alls!!!!!
R: …………(*SHIIIIT*)……………
R: Baaahk… vaddå… Bakbroms?? JASSÅ – är det DET den där spaken till höger är till för???!!!!????
B1 + B2: ASGARV!!!!!!!
R: Jag har nog inte använt den på 4 år – Vid riktig bromsning med sporthoj är det svåra att ha bakdäcket kvar i kontakt med marken – inte faaaan vill jag då använda en ”bakbromsvändning”!!
B1 + B2: Asgarv 2
B2: Hahahrrrrmmh… men det är inte riktigt bra! Se till att fixxa det där… OK?
R: Visst.
B2: Här är papperet utan anmärkning – fin hoj. Ta det lugnt nu va.
R: Alltid ;o)
R: Slirar lite på kopplingen i wheelien ut….
/Fin dag!
Lång berättelse, men hoppas läsvärd

Rullar in på Fosie fordonsanstalt 12/4 kl 12.50… ser att det står en erfaren o en blivande besiktningsgubbe – hujeda mig, detta blir därmed lika noga som Heathrow med gummihandske! Killen måste visa att han hittar alla fel o gubben vill visa att killen INTE hittat alla fel!!!!

Börjar smörja dem från början med all den stora charm jag besitter… hmmm – som att tala till stenar, men några smil redan… kan nog gå bra!
B1= Ny besiktningssnubbe
B2=Erfaren Bessnubbe
R=JAG!
(…..xxx…..) = tänkande
B1: ”Hörru – lyktan står högt!!! Vet du var man kan justera?”

R: Jaja – hit med en kryss-stubbe så fixxar jag! (Svetten i handen påvisar att jag redan vet att den inte går att sänka mer!) Skruva, skruva-------
R: Så – såååg du? 2mm ned!!… shit nu kommer jag inte längre ned, men detta är väl OK?

B1: Tittar på B2……. Nä, lite till …. Detta ser inte bra ut!
R: Vänta! Trycker ned gaffeln o samtidigt reser upp röven 1mm över sadeln för att inte tynga bak = fetefusk!
B2: Står bakom, men vänder sig ned med handen över munnen i garv….
B1: Hmmmm ser ju precis ut nu – BRA!
R: (…..MOAHHHAHHHAAAAAA…..)
Rundkoll av B1 med instruktioner av B2.
R pladdrar massa om hur bra besiktning är för att fånga upp sådana som inte kan sina maskiner (Jisses)!

B1: Hmmmm…. Ditt bakdäck – bra mönster på mitten, men skall det vara blankt på sidorna?
R: Det är ett Corsa däck = Race däck, SKALL vara slätt på sidorna. Jag är Instruktör i SSEMSE o lägger fler mil på bana än på väg (....tror jag....), gör av med 8 bakdäck per säsong och ja – det är så slitet att jag nog bara vågar en heldag på Knutstorp/Sturup till…..!!!!

B1 + B2 Känner väl till föreningen o bägge har sökt, men inte kommit med!!!
B2: Hrm – ja det syns, ser lite trekantigt ut – men det är OK!!!!
R: (…..Fiii faaan, vågar ju knappt svänga längre ;o))))…..)
B1: Kollar alllllllt – inga statiska fel!
B1: Provkör……………………………… Kommer tebax; FAAAN vad frambromsen tar!!!!
R: Jepp – Racebelägg, sliter skiva o belägg… men det behövs för 240 – 70 på 80m som på Knutstorp ;o)
B2: Står avvaktande sidan om o håller på att dö av skratt.
B1: MEN, bakbromsen tar ju inget alls!!!!!
R: …………(*SHIIIIT*)……………

R: Baaahk… vaddå… Bakbroms?? JASSÅ – är det DET den där spaken till höger är till för???!!!!????
B1 + B2: ASGARV!!!!!!!
R: Jag har nog inte använt den på 4 år – Vid riktig bromsning med sporthoj är det svåra att ha bakdäcket kvar i kontakt med marken – inte faaaan vill jag då använda en ”bakbromsvändning”!!
B1 + B2: Asgarv 2
B2: Hahahrrrrmmh… men det är inte riktigt bra! Se till att fixxa det där… OK?
R: Visst.
B2: Här är papperet utan anmärkning – fin hoj. Ta det lugnt nu va.
R: Alltid ;o)
R: Slirar lite på kopplingen i wheelien ut….
/Fin dag!